روی کدال نشست

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۲۸

پوشش 25 درصدی پیش‌بینی‌های «ولصنم»

شرکت لیزینگ صنعت و معدن طی دوره 3ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 95 با اختصاص 73 ریال سود به ازای هر سهم معادل 25درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد. شرکت لیزینگ صنعت و معدن سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 96 مبلغ 29.1 تومان برآورد و اعلام کرد طی دوره 3 ماهه این سال مالی با اختصاص 73 ریال سود به ازای هر سهم معادل 25 درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است. «ولصنم» سود خالص در دوره 3 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96، را مبلغ 58.2 میلیارد تومان اعلام کرد.


صورت‌های مالی 9 ماهه «بوعلی»

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در دوره 9 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395، به هر سهم مبلغ 227.3 تومان سود اختصاص داد. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در دوره 9 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395، مبلغ 113.6 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد و براین اساس به هر سهم مبلغ 227.3 تومان سود اختصاص داد. «بوعلی» سود انباشته پایان دوره را مبلغ 214 میلیارد تومان اعلام کرد. یادآور می‌شود این شرکت فرابورسی در دوره منتهی به 30 آذر ماه 1394، سود خالص را مبلغ 113.7 میلیارد تومان و سود به ازای هر سهم را 227.5 تومان اعلام کرد.


توقف نماد «غشهد» برای افزایش سرمایه

در پایان معاملات دیروز نماد شرکتی برای افزایش سرمایه ۶۰ درصدی بسته می‌شود که دارای صف خرید طولانی مدت بوده اما قیمت سهام آن تنها ۷درصد رشد کرده است. شرکت شهد ایران که دومین مجوز افزایش سرمایه سال جاری را دریافت کرده، در پایان معاملات امروز برای برگزاری مجمع فوق‌العاده پنج‌شنبه جاری با توقف نماد روبه‌رو می‌شود.

«غشهد» می‌تواند سرمایه 12.5 میلیارد تومانی را از محل آورده نقدی سهامداران به 20 میلیارد تومان برساند تا قادر به اصلاح ساختار مالی و خروج از ماده 141 قانون تجارت و الزام سازمان بورس باشد. براساس این گزارش، سهام این شرکت کوچک بورسی طی هفته‌های اخیر همواره با صف خرید و عدم عرضه و در نتیجه عدم رشد قیمت سهام روبه‌رو شده به‌طوری که طی سه ماه اخیر بهای هر سهم آن با تنها 7 درصد رشد از 177 به 190 تومان رسیده است.


افزایش سرمایه ۱۱۵درصدی محصولات پارس

شرکت بین‌المللی محصولات پارس که طی ۷ روز با رشد ۲۳ درصدی قیمت روبه‌رو شده، درباره سود و برنامه افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی مرحله دوم توضیح داد اما با صف خرید بیش از ۴ میلیون سهمی روبه‌رو است. شرکت بین‌المللی محصولات پارس درحالی برخلاف زیان 62 ریالی سال مالی 31 شهریور گذشته، برای سال جاری 18 ریال سود در نظر گرفته که طی 7 روز کاری با رشد 23 درصدی قیمت سهام از 240 به 305 تومان دیروز رسیده و با صف خرید بیش از 4 میلیون سهمی به یکی از تک‌سهم‌های روزهای اخیر بازار تبدیل شده است.

دراین رابطه، مدیرعامل «شپارس» به درخواست اداره نظارت بر ناشران بورسی، در مورد عدم تغییر سود و برنامه افزایش سرمایه مرحله دوم توضیح داد اما همچنان سهام این شرکت کوچک بورسی با اقبال بازار مواجه است. براساس این گزارش، شرکت بین‌المللی محصولات پارس اسفند دو سال گذشته مجوز افزایش سرمایه 415 درصدی در دو مرحله را دریافت کرد و سرمایه اسمی 10 میلیارد تومانی آن در مرحله اول با 300 درصد افزایش به 40 میلیارد تومان رسید و قرار بود 115 درصد باقی مانده طی دو سال از زمان مجمع، عملی شود. افزایش سرمایه یک شرکت برای ساخت نیروگاه برق لغو شدماشین‌سازی نیرو محرکه برنامه افزایش سرمایه ۲۸ درصدی برای احداث نیروگاه برق با مقیاس کوچک را فعلا لغو کرد. ماشین‌سازی نیرو محرکه درحالی سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه 275 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها کرد (از 3.2 به بیش از 12.1 میلیارد تومان) که دی سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 28 درصدی را اعلام کرده بود تا سرمایه اسمی به بیش از 15.5 میلیارد تومان برساند. این تامین قرار بود از محل آورده نقدی سهامداران و برای احداث نیروگاه برق با مقیاس کوچک انجام شود اما بهزاد نوروز بختیاری مدیرعامل «تمحرکه» در نامه‌یی به سازمان بورس اعلام کرد به دلیل عدم توفیق در تامین متعهد پذیره‌نویس، موضوع افزایش سرمایه در حال حاضر منتفی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر