روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۱۸

آغاز تبلیغات از هشتم اردیبهشت؛ ایرنا| براساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری پنج‌شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد اما در صورت نیاز، شورای نگهبان می‌تواند این زمان را پنج روز دیگر یعنی تا پنجم اردیبهشت تمدید کند. اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان ششم تا هفتم اردیبهشت ماه ازسوی وزارت کشور منتشر می‌شود. تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری نیز از هشتم اردیبهشت آغاز و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و درنهایت در 28 اردیبهشت ممنوعیت تبلیغاتی وجود دارد.

‏ اظهارات قاضی‌عسکر درباره برخی حواشی حج؛ ایسنا| نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از بدرفتاری‌هایی که در حج و زمان ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری شده، گفت: متاسفانه به دروغ منتشر کردند که روی میز مذاکره با وزیر حج عربستان پرچم جمهوری اسلامی ایران نبوده، درحالی که تصاویر این نشست که در آن پرچم ایران روی میز مذاکرات وجود دارد قبلا منتشر شده است.

سیدعلی قاضی‌عسکر، به اخبار کذبی که در شبکه‌های مجازی درباره انصراف زائران یزدی و تبریزی از حج تمتع و انتشار حرف‌های دروغ از زبان فردی که خود را سفیر ایران در عربستان می‌نامند پرداخت و گفت: درحالی که هنوز ثبت‌نامی صورت نگرفته، خبر انصراف زائران یزدی و تبریزی را در شبکه‌های مجازی پخش می‌کنند یا اظهارات فردی را به عنوان سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در عربستان پخش می‌کنند، درحالی که او هرگز سفیر نبوده و هم‌اکنون نیز از کشور فراری است.

دلیلی برای فیلتر شبکه‌های مجازی وجود ندارد؛ایلنا | وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مگر می‌شود مردم را از استفاده از شبکه‌های مجازی منع کرد، گفت: معتقدیم فضای مجازی می‌تواند بدون هزینه‌های بالا ازجمله پول کاغذ و پوستر، محلی برای تبلیغ کاندیداها باشد. محمود واعظی در پاسخ به این مساله که شنیده شده برخی نهادها در آستانه انتخابات خواهان فیلتر برخی شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام هستند، گفت: دلیلی برای فیلتر تلگرام وجود ندارد. آنچه ما به عنوان وزارت ارتباطات و دولت با آن مخالف هستیم و برای‌مان فضای مجازی و غیرمجازی تفاوتی ندارد تخریب است. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مردم هم باید به برنامه‌های کاندیداها رای بدهند. الان متاسفانه موجی راه افتاده و برخی گروه‌ها بدون هیچ اساس و اصولی با عدد و رقم‌های ساختگی دولت را تخریب می‌کنند، این درست نیست برای همین من فکر می‌کنم فضای مجازی باید باز باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

دستور نخست‌وزیر گرجستان برای رعایت شأن گردشگران زن مسلمان؛ ایسنا| وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به تفلیس با «گیورگی کویریکاشویلی» نخست‌وزیر گرجستان دیدار کرد. در این دیدار نخست‌وزیر گرجستان ضمن با اهمیت خواندن دیدار سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به گرجستان با اشاره به اینکه بدون همکاری‌های بانکی قادر نیستیم مناسبات اقتصادی خود را ارتقا دهیم، بر لزوم عادی‌سازی همکاری‌های بانکی دو کشور تاکید کرد. نخست‌وزیر گرجستان همچنین با ابراز تعجب از شنیدن موضوع عدم رعایت شؤونات زنان مسلمان گفت: دستور خواهم داد این موضوع سریع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. نمی‌توانم تصور کنم به زنان مسلمان در خاک گرجستان توهین شود.

قزاقستان افزایش کشورهای ناظر در مذاکرات سوری آستانه را خواستار شد - ایرنا | غیرت عبدالرحمانوف وزیر امور خارجه قزاقستان، حضور بیشتر کشورها به عنوان عضو ناظر در مذاکرات سوری آستانه را خواستار شد که به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه برگزار می‌شود. غیرت عبدالرحمانوف گفت: موضوع افزایش شمار کشورهای ناظر در مذاکرات سوری پایتخت قزاقستان، اهمیت فراوانی دارد و امکان حضور هیات‌های کشورهای عربی همچنین عضو اتحادیه اروپا در این مذاکرات بررسی می‌شود. خبرگزاری اینترفاکس روز گذشته همچنین به نقل از سخنان وی نوشت: دولت قزاقستان این موضوع را با کشورهای بانی مذاکرات آستانه بررسی می‌کند تا به این ترتیب تمام کشورهای علاقه‌مند به تقویت آتش‌بس در سوریه امکان نظارت بر روند پیشرفت مذاکرات سوری در آستانه را داشته باشند.

فرمانداری که در هلی‌کوپتر برکنار شد؛خانه ملت| محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: در یکی از سفرهای استانی احمدی‌نژاد به کرج، نماینده وقت کرج در مجلس شورای اسلامی که ارتباط خوبی با آقای احمدی‌نژاد داشت رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد که نهایتا در هلی‌کوپتر احمدی‌نژاد دستور برکناری من را صادر کرد. وی با بیان اینکه من کسی نیستم که دستور محض احمدی‌نژاد را اطاعت کنم، افزود: من درخصوص مسکن مهر در استان البرز با احمدی‌نژاد اختلاف داشتم و در همین زمینه اعتراض کردم و تا زمانی که فرماندار کرج بودم، مسکن مهر در استان البرز راه‌اندازی نشد و بعد از بیرون کردن من، شروع به ایجاد مسکن مهر کردند. نماینده کرج افزود: شهر جدید هشتگرد، اشتهارد، ماهدشت و راه ابریشم مسکن مهرهای استان البرز هستند، بیش از 20هزار مسکن مهر استان البرز نیمه تمام مانده است و تمام سرمایه‌یی که هزینه ساخت آن شده، در حال از بین رفتن است.

احمدی‌نژاد تایید شود از نمایندگی استعفا می‌دهم؛فارس| محمد قسیم عثمانی عضو هیات‌رییسه مجلس در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همه جریان‌های کشور اعم از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان چشم امیدشان به شورای نگهبان است و اگر شورای نگهبان صلاحیت احمدی‌نژاد و جریانش را تایید کند؛ من نخستین کسی هستم که از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهد داد، نمی‌خواهم مورد تایید شورای نگهبانی باشم که صلاحیت ضدولایت فقیه را تایید می‌کند. وی ادامه داد: امروز موافقان و هواداران احمدی‌نژاد دیگر پابرهنه‌ها و اصولگرایان نیستند؛ بلکه جریان اپوزیسیون و مخالفان ولایت فقیه و نظام اسلامی از آن حمایت می‌کنند.

درگیری لفظی پورابراهیمی و طیب‌نیا؛مهر| نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از درگیری لفظی پورابراهیمی با وزیر اقتصاد در جلسه کمیسیون بر سر مناطق آزاد خبر داد. سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصاد با وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این جلسه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی، جمعی از معاونان دو وزارتخانه و اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل و گزارشی از سوی هر دو وزیر ارائه شد. وی افزود: آقای پورابراهیمی نظراتی در مورد نظرات دو وزیر داشتند، اما آنچه موجب ناراحتی وزیر و درگیری لفظی بین پورابراهیمی و طیب‌نیا شد، موضوع اختلاف‌نظر بین دولتی‌ها بر سر واردات کالا نبود بلکه موضوع مناطق آزاد بود. طیب‌نیا پس از این درگیری کمیسیون را ترک کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر