اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۹۶

وجود بیش از 33 هزار و500 دهیاری در کشور

سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وجود 33هزار و 500 دهیاری در کشور گفت: دهیاران ظرفیت‌های درون روستا را بشناسند و با استفاده از اندیشه جوانان نخبه و کمک اهالی به سمت توسعه روستا پیش روند که در نهایت به پیشرفت کشور منجر خواهد شد. به گزارش ایسنا، جندقیان اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه واقعی در کشور باید مبانی علمی درست مورد استفاده همه مسوولان و مردم قرار بگیرد.

وی افزود: تشکیل تشکل‌های مردمی و قوام بخشیدن به آن در کنار تغییر رویکردهای مورد استفاده به عنوان 2شاخص مهم برای توسعه کشور مطرح است. از این رو باید همت خود را برای حرکت در این مسیر به کار بست.

جندقیان رویکرد توسعه روستایی را به همت همه وابسته دانست و گفت: دریافت ظرفیت‌های موجود و شناخت قابلیت‌های داخل کشور در کنار استفاده از ظرفیت‌های بیرون به شرط حفظ اقتدار و شأن و عزت کشور می‌تواند به ارتقای جایگاه کشور در امور مختلف کمک کند. وی با بیان اینکه توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه‌جانبه کشور استفاده کرد. معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: قرار گرفتن بار اشتغال جامعه بر دوش دولت، هزینه بسیاری را می‌طلبد که دولت توانایی تامین آن را به تنهایی ندارد از این رو بخش خصوصی و کارآفرینان می‌توانند بخشی از این‌ بار سنگین را بر عهده بگیرند. جندقیان با اشاره به عدم ارتباط سازنده میان صنعت و دانشگاه گفت: درحال حاضر دانشگاه‌های کشور مشغول مدرک‌سازی هستند و ارتباط میان مباحث علمی با بخش‌های علمی بسیار کم‌رنگ است. وی ادامه داد: فعالیت‌های مبتنی بر اندیشه‌ورزی در کنار داشته‌های اصیل متناسب با داشته‌های علمی روز دنیا و بهره‌گیری از جوانان نخبه کشور پیشرفت و ترقی را در کشور رقم می‌زند. این مسوول با اشاره به وجود 33هزار و 500 دهیاری در کشور تصریح کرد: وصل شدن این تعداد دهیاری در کشور به بدنه دولت ناشدنی است اما تلاش می‌شود ترتیبات بیمه‌یی برای آنها دیده شود.


اختصاص یک‌درصد فروش نفت به راه‌آهن

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به پیش‌بینی احکام حمایتی راه‌آهن در مجلس از پیش‌بینی یک درصد فروش نفت برای توسعه ریلی در برنامه ششم توسعه خبر داد. به گزارش مهر، مازیار یزدانی با بیان اینکه راه‌آهن هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده است، افزود: در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌یی به راه‌آهن شده و ریاست جمهور هم در سال‌های اخیر ریل را یکی از اولویت‌های دولت مطرح کرده‌ است. معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خشکسالی مالی سال‌های اخیر دولت تصریح کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی اقدامات بسیار خوبی در راه‌آهن انجام شده است و در چند سال آینده ما این تغییرات را در سیستم ریلی خود مشاهده خواهیم کرد. یزدانی با اشاره به کارهایی که نخستین بار در راه‌آهن اجرایی شده است، گفت: سیستم سریع‌السیر راه‌آهن از جمله این اقدامات بوده و در برنامه ششم هم برای راه‌آهن احکام بسیار خوبی تصویب شده از جمله اینکه یک‌درصد فروش نفت برای توسعه ریلی در نظر گرفته شده است. معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن سرمایه‌گذاری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سرمایه‌گذاری در راه‌آهن مشابه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امروز بدنه نیروی انسانی راه‌آهن این همت را دارد که از این امکانات در راستای توسعه راه‌آهن استفاده کند. وی راه‌آهن را یک سازمان عام‌المنفعه خواند و تاکید کرد: توسعه ریلی کمترین توسعه را در قیاس با همه سازمان‌ها داشته که یکی از دلایل آن سختی توسعه راه‌آهن است؛ حتی اگر امکانات مالی وجود داشته باشد توسعه ریلی سخت و زمانبر است.

یزدانی با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه راه‌آهن افزود: ۵ استان به زودی به شبکه ریلی وصل و خیلی از مسیرهای راه‌آهن دوخطه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر