از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۷۳

پارلمان عراق مصادره اموال صدام را تصویب کرد

پارلمان عراق به بلوکه و مصادره کردن دارایی‌های ارکان نظام سابق عراق و در راس آن دارایی‌های صدام، خانواده و نزدیکانش رای داد. به گزارش سومریه نیوز، قانون تصویب شده در پارلمان مبنی بر مصادره اموال «منقول و غیرمنقول» صدام، رییس‌جمهور پیشین عراق، همسران، فرزندان، نوادگان و نزدیکان او حتی اقوام درجه دو و نمایندگانشان است. این قانون همچنین اموال ۵۲ نفر از ارکان نظام سابق بعث ازجمله طارق عزیز وزیر خارجه پیشین، سلطان هاشم احمد وزیر دفاع پیشین و طاها یاسین رمضان معاون صدام را دربر می‌گیرد.


مخالفت بحرینی‌ها با برگزاری مسابقات «فرمول 1»

با وجود تدابیر شدید و سختگیرانه امنیتی همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین، مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی خواهان توقف این مسابقات و اجرای عدالت در بحرین شدند. به گزارش المنار معمولا مسابقات فرمول یک در فضای امنیتی برگزار می‌شود و نیروهای امنیتی پیش از آغاز این مسابقات، تعدادی از فعالان و چهره‌های سیاسی را بازداشت می‌کنند. محمود الکوهجی، رییس اجرایی مسابقات فاش کرده که خسارات ناشی از برگزاری این مسابقات از ۲۰۰۶تا ۲۰۱۶، ۱۵۰میلیون دینار معادل ۴۰۰میلیون دلار بوده است.


مذاکره تسلیحاتی کویت با امریکا

وزارت دفاع کویت از اعزام یک هیات نظامی بلندپایه به قرارگاه مرکزی نظامیان امریکایی برای گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های مشترک و خرید تسلیحاتی از امریکا خبر داده است. به گزارش ایرنا، این هیات کویتی به ریاست سرلشکر خالد الصباح، فرمانده نیروی زمینی کویت در گفت‌وگو با مقامات نظامی قرارگاه مرکزی ارتش امریکا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک و تحولات مرتبط با پرونده مبارزه با تروریسم را بررسی کرده است. مقامات امریکایی در این مذاکرات بر افزایش حضور خود در منطقه و همکاری‌های نزدیک نظامی با کویت و فروش تسلیحات به این کشور تاکید کردند.


آغاز رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان

رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان یک‌شنبه با مشارکت 30هزار نیرو آغاز شد. به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این رزمایش با استفاده بیش از 250تانک و زره‌پوش، 25فروند جنگنده و پهپاد و نزدیک به 200سامانه موشکی و توپخانه آغاز شد. انتقال واحدهای مختلف ارتش از یک منطقه به مناطق عملیات نظامی، ایجاد واحد‌های نظامی پیش قدم، انتقال جنگنده‌ها به فرودگاه‌های جایگزین، استقرار سامانه‌های موشکی و توپخانه در خط مقدم عملیات نظامی ازجمله برنامه‌های مورد نظر این رزمایش ارتش جمهوری آذربایجان اعلام شده است. رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان که به محل برگزاری آن اشاره نشده است تا 21 آوریل ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر