انتشار گزارش بورسیه‌ها تا 4 روز آینده

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۷

ماجرای بورسیه‌های «غیرقانونی» بالاخره صدای رییس‌جمهور را در«هشتمین»همایش ملی نخبگان درآورد تا سرپرست وزارت علوم بلافاصله پس از صحبت‌های روحانی اعلام کند که ظرف «چهار روز» آینده گزارش کاملی از وضعیت بورسیه‌ها را دراختیار «رییس‌جمهور» و «رسانه‌ها» قرار می‌دهد.

روحانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها گفته بودند «فرجی‌دانا» نباید به بورسیه‌ها دست بزند، اضافه کرد: «کار ناقص وزیر دانشمند قبلی را توسط سرپرست فعلی وزارت علوم به زودی تکمیل خواهیم کرد و من امیدوارم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها به اطلاع همه ملت ایران برسد.» رییس کابینه یازدهم در این نشست همچنین اظهار امیدواری کرد که به زودی«برندها» و «محصولات» برتر ایرانی را در بازارهای جهانی ببیند.


پیگیری روحانی درباره پرونده جنجالی بورسیه‌ها

هشتمین همایش ملی نخبگان فرصتی شد تا رییس‌جمهور مهم‌ترین موضوعات داخلی و خارجی را با جماعت «نخبه» مطرح کند و بازخوانی دوباره‌یی از آنچه که طی ماه‌های اخیر بر سر وزارت«علوم» رفته، انجام دهد. حسن روحانی دراین همایش با اشاره به اهمیت وضعیت دانشگاه‌ها و موضوع بورسیه‌های قانونی تصریح کرد: «یک بار وزیری را معرفی کرده‌ایم، گفتند رای اعتماد نمی‌آورد، ما فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی کردیم و گفتند که رای نخواهیم داد. باز هم سومی را معرفی کردیم و رای اعتماد گرفت اما در کمتر از یک سال یعنی حدود 9 ماه به قضاوت رسیدند که باید کنار برود.»

رییس‌جمهور تصریح کرد: «در بررسی بورسیه‌ها بعضی موارد به افرادی می‌رسیم که انتصاب‌ها با اخلاق و با استعداد و کار و تلاش و کوشش نبوده که باید به این نقطه برسیم اما می‌دانیم که مشکلات را باید قدم به قدم از پیش پا‌ برداریم. البته می‌دانیم فساد چیزی نیست که یک روزه ریشه‌کن شود چون سال‌ها ریشه دوانده است».


برندها و محصولات برتر ایرانی

در بازارهای جهانی

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه «فناوری» و «نخبگی» در مجموع میوه علم است و علم میوه اندیشه است، گفت: «نخبگی همانقدر که افتخار است بار سنگینی بر دوش شما می‌گذارد و اگر مشکلات کشور حل نشود، نخبگان درکنار مسوولان مسوولیت دارند.» رییس‌جمهور تاکید کرد: «بنیاد ملی نخبگان باید تلاش کند صدای نخبگان را به گوش مسوولان رسانده و اولویت‌های کشور را به گوش نخبگان برساند».

رییس دولت تدبیروامید درباره راهکار توسعه در کشورمان اظهارکرد: «توسعه یک‌جانبه ما را به هدف نمی‌رساند بلکه توسعه باید همه‌جانبه باشد یعنی علم و اخلاق، مادیات و معنویات، مسایل اجتماعی و سیاسی و همه موضوعات مورد نیاز یک جامعه باید توسعه پیدا کند».


فرار مغزها خسارت بزرگ کشور است

روحانی با اشاره به اینکه عده‌یی سوال می‌کنند در مذاکرات هسته‌یی پیروز می‌شویم، گفت: «پاسخ من این است که ما پیروز هستیم چون اینکه نمایندگان یک ملت در برابر 6 قدرت بزرگ بنشینند، استدلال و بحث کنند و سخن خود را به کرسی بنشانند این به معنای پیروزی یک ملت بزرگ به نام ایران عزیز است.» رییس‌جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند فرار نخبه اشکال ندارد، گفت: «اما فرار مغز، زبان و استعداد و از بین رفتن فرصت و خسارت بزرگ برای یک ملت است».

رییس دولت یازدهم نهایتا با اشاره به دیدار با ایرانیان کارآفرین در نیویورک گفت: «بسیاری از شرکت‌های بزرگ امریکایی و سرمایه‌داران بزرگ آن از ایرانی‌ها هستند اما نکته مهم این است که در خارج، ایرانی‌ای که عاشق ایران نباشد، ندیده‌ام.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر