فراهم شدن شرایط ارائه ایده در نمایشگاه بورس

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۶۰

مدیرعامل فرابورس گفت: ایجاد سامانه‌های سهام عدالت یا سامانه پایاپای سهام پدیده شاندیز فعلا مغایر با قانون نیست اما اگر قرار است، معامله‌یی صورت گیرد قطعا تحت نظارت بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

به گزارش«تعادل» به نقل از فارس امیر هامونی با اشاره به فراهم شدن فضای مناسب برای فین‌استارها در دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران گفت: فرابورس ایران اکوسیستم فضای ایده و شرکت‌های دانش بنیان را به طور کامل در فاینکس 2017 فراهم کرده که در این فضا استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های جسورانه، تامین سرمایه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کنار سازمان بورس و بورس‌ها حضور دارند.

هامونی عنوان کرد: حتی شرکت‌هایی که در حوزه بانک فعالیت می‌کنند مثل خدمات انفورماتیک ازجمله مجموعه‌هایی هستند که اگر در حوزه پول تکنولوژی وجود داشته باشد، می‌توانند در فین‌استار ورود پیدا کنند.

در حوزه بیمه نیز بیمه مرکزی راغب است به این حوزه‌ها ورود کند که با معرفی مدیر «آی تی» آن مجموعه تکنولوژی‌هایی که لازم است، در حوزه بیمه توسعه یابند، معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سهام عدالت و موضوع پذیرش شرکت‌های تعاونی روستایی و سرمایه‌گذاری‌های استانی در فرابورس و درج آنها در این بازار چه زمانی روشن می‌شود؟ گفت: این موضوع هم‌اکنون بر عهده سازمان خصوصی‌سازی و رییس آن گذاشته شده است.

هامونی در برابر این پرسش که آیا ایجاد سامانه‌های سهام عدالت یا سامانه پایاپای سهام پدیده شاندیز مغایر با قوانین و مقررات بازار سرمایه نیست؟ گفت: این سامانه‌ها مغایر با قانون فعلی نیست اما اگر معامله‌یی باید صورت بگیرد به طور قطع تحت نظارت بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر