روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۴۷

در فصل انتخابات صحبتی درباره برجام ندارم؛ ایلنا علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در فصل انتخابات صحبتی در زمینه برجام ندارم. وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از برجام به عنوان نقطه قوت دولت یازدهم می‌توان یاد کرد، گفت: بنده در فصل انتخابات صحبتی در این زمینه ندارم و حرفی نمی‌زنم. او درباره سانتریفیوژ‌های نسل جدیدIR8 اظهار داشت: در حال تست و آماده‌سازی و در مرحله گازرسانی است.

اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه سبب تشویق تروریست‌ها شد؛ ایرنا حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: اقدام نظامی آمریکا نه تنها عامل روحیه‌بخش به تروریست‌ها بود بلکه سبب تشویق آنها و ارتکاب جنایت تروریستی علیه زنان و کودکان فوعه و کفریای آزاد شده از چنگال تروریست‌ها شد. وی با قدردانی از تلاش دولت سوریه در نجات مردم فوعه و کفریا از چنگال تروریست‌ها افزود: مقاومت مردم قهرمان سوریه و از جمله مردم صبور فوعه و کفریا مقابل تروریست‌ها و حامیان آنها ستودنی است.

پیشنهادات کمیسیون اصل نود برای تقویت بعد نظارتی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود؛ ایسنا بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون اصل نود گفت: همچنین پرونده‌های تحقیق و تفحص در ادوار گذشته مجلس طرح شد و این موضوع به بحث گذاشته شد که باید راهکاری پیدا شود یا در صورت نیاز آیین‌نامه مجلس به نحوی اصلاح شود که اثرگذاری بعد نظارتی مجلس تقویت شود. یکی از این راهکارها می‌تواند تبدیل کمیسیون اصل نود مجلس به دیوان باشد. در همین راستا پیشنهاداتی از سوی کمیسیون برای افزایش قدرت نظارتی مجلس به صحن علنی ارائه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که بعد نظارتی مجلس تقویت شود چرا که بخش عمده مشکلات کشور از فسادهای اقتصادی و معضلات متعدد به عدم نظارت قوی، دقیق و اثربخش بر می‌گردد و همه می‌دانند این وضعیت رضایت‌بخش نیست.

ادعاهای مقامات سعودی علیه ایران در پاریس؛ پایگاه خبری یمن ۲۴ ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در یک کنفرانس با عنوان «اوضاع یمن و نیازمندی‌های صلح» که به میزبانی سفارت یمن در پاریس در موسسه جهان عرب برگزار شد، با طرح اتهاماتی بی‌اساس علیه ایران و با بیان اینکه علی عبدالله صالح خواهان قدرت در یمن است، گفت: حوثی‌ها به دنبال این هستند که یمن را در مسیری ایدئولوژیک که مورد حمایت ایران است، هدایت کنند و در نتیجه منطقه را وارد یک مناقشه ایدئولوژیک و طایفه‌یی کنند که آینده همسایگان یمن را تهدید می‌کند. همچنین در این کنفرانس احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها در ادعاهایی خصمانه علیه کشورمان، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در یمن متهم کرد و گفت که ایران از نیروهای تحت حمایت خود از جمله حزب‌الله برای تاثیرگذاری در کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

طرح اصلاح تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه عادی بررسی می‌شود؛ خانه ملت نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح ماده 45قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه توسعه و تعداد اعضای منتخب هر کمیسیون با 94رای موافق، 105رای مخالف و 2رای ممتنع از مجموع 230نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. همچنین نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح ماده 45 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه توسعه و تعداد اعضای منتخب هر کمیسیون با 106رای موافق، 89رای مخالف و 2رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. لذا طرح مذکور به صورت عادی بررسی می‌شود.

نشست هم‌اندیشی وزیر کشور با مدیران رسانه‌ها ؛ پاد در نشست هم‌اندیشی «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور با مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، مسوولیت‌های قانونی رسانه‌ها مورد بررسی مشترک قرار گرفت. در این نشست که شنبه شب در محل وزارت کشور برگزار شد، پس از تبادل نظر تعدادی از مدیران رسانه‌ها درخصوص شرایط رسانه‌یی انتخابات، وزیر کشور به تحقق کامل امنیت برای برگزاری انتخابات اشاره و تاکید کرد: کوچک‌ترین مشکل امنیتی در کشور در این عرصه وجود ندارد. رحمانی‌فضلی در پاسخ به برخی نکات مطروحه درخصوص ثبت نام انبوه داوطلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌های به عمل آمده، پیش‌نیازهای حقوق و اصلاحات قانونی لازم برای تحول کیفی این شرایط و محدود کردن ثبت‌نام به شایستگان و واجدان شرایط مدنظر قانون اساسی و آزادی‌های ملت فراهم نشده است.

آغاز مذاکرات مستقیم با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما؛ ایلنا سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از شروع مذاکرات مستقیم این معاونت با دو شرکت ایرباس و ‌ای. تی. آر برای اخذ امتیاز ساخت قطعات هواپیما در ایران خبر داد. وی در پاسخ به این سوال که بر سر ساخت چه قطعاتی از هواپیما به توافق رسیده‌اید، گفت: در حال نهایی کردن لیست قطعاتی هستیم که قرار است ایران در ساخت آنها با این دو شرکت همکاری کند. ستاری تاکید کرد: در تمام مذاکرات موضوع اصلی این است که این قطعات در ایران تولید شود.

آماده مقابله قاطع با هرگونه ماجراجویی بدخواهان هستیم؛ مهر سرلشکر عطا‌الله صالحی فرمانده کل ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور الهام‌بخش در جغرافیای فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی برای تامین منافع ملی جلوه‌هایی جدید از توانمندی‌های خود را متبلور کرده است. وی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین سالروز ارتش و بزرگداشت حماسه ‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، ضمن تبریک این روز گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت منویات و فرامین ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هرگونه خطای راهبردی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را با پاسخ قاطع، شدید و ویران‌‌کننده مواجه خواهد کرد.

ایران جنایت تروریست‌ها در فوعه و کفریا را به‌شدت محکوم کرد؛ ایلنا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت هولناک تروریست‌های تکفیری در سوریه را به‌شدت محکوم و با دولت و ملت سوریه و بازماندگان شهدای این کشتار تلخ و وقیحانه ابراز همدردی کرد. وی اظهار داشت: جنایت شرم‌آور و ناجوانمردانه تروریست‌های تکفیری در حمله زبونانه انتحاری به اتوبوس‌های حامل محاصره‌شدگان فوعه و کفریا در سوریه و به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک بی‌گناه و بی‌دفاع، برگ ننگین دیگری بر پلشتی‌ها و کارنامه منفور تروریست‌ها و حامیان آنها افزود. قاسمی تصریح کرد: اکنون پرسش اصلی افکارعمومی جهان و وجدان‌های آگاه و بیدار این است که مدعیان حمایت از مردم سوریه چگونه با این جنایت هولناک کنار می‌آیند و دم برنمی‌آورند. برخورد دوگانه با جنایت و تقسیم جنایت‌پیشگان به خوب و بد از سوی دولت‌های حامی این گروه‌های مرگ‌آفرین و دیگر مدعیان حقوق‌بشر و کمک‌های پیدا و پنهان به آنها وقتی در موضع ضعف قرار دارند، باعث جری‌تر شدن تروریست‌ها و طراحی جنایت‌های هولناکی می‌شود که نمونه دیگری از آن را امروز شاهد بودیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر