سفر چیت‌چیان به مناطق سیل‌زده آذربایجان

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۳۷

پاون| وزیر نیرو ظهر روز گذشته در راس هیاتی به عنوان نماینده رییس‌جمهوری عازم مناطق سیل‌زده استان آذربایجان شرقی شد.

«حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو ظهر روز گذشته در راس هیاتی به عنوان نماینده رییس‌جمهور عازم مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین برنامه این سفر قرار است وزیر نیرو از مناطق سیل‌زده و خسارت‌دیده دو شهر «عجب‌شیر» و «آذرشهر» آذربایجان شرقی و روستاهای سیل‌زده و همچنین تاسیسات آب و برق این شهرها بازدید کند. در این سفر «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل آبفای کشور و محمد حاج‌رسولیها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز برای بررسی آخرین وضعیت آبرسانی روستاها و شهرهای سیل‌زده و تاسیسات آبی این استان، وزیر نیرو را همراهی می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون سیل در دو شهر آذرشهر و عجب‌شیر بیشترین خسارات جانی و مالی را در بر داشته و روند امدادرسانی‌ها همچنان در این مناطق ادامه دارد.

همچنین مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: آب و برق تمام شهرهای آذربایجان شرقی و غربی وصل است. میثم جعفرزاده افزود: با توجه به هشداری که از روز دوشنبه توسط مدیریت سیلاب اعلام شد، پیش‌بینی بارش‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب به استان‌ها اطلاع‌رسانی و اکیپ‌های فنی و تخصصی در منطقه مستقر شدند.

وی ادامه داد: در استان‌های آذربایجان غربی حدود 16روستا (10 روستا در شهرستان اشنویه و 6 روستا در شهرستان بوکان) و در آذربایجان‌شرقی نیز 3 روستا در شهرستان تبریز و 7 روستا در شهرستان عجب‌شیر با قطعی برق مواجه هستند.

جعفرزاده افزود: اکیپ‌های امدادرسان آماده هرگونه همکاری هستند ولی با توجه به اینکه پایه‌های بتونی برق توسط سیل از جا درآمده و مفقود شده است، لذا برای نصب پایه‌های جدید باید منتظر ماند تا سیلاب فروکش کند. وی با اشاره به اینکه سیلاب باعث شد تا خطوط انتقال آب روستاهای بستان‌آباد و بیرق در تبریز نیز تخریب شود، افزود: این روستاها بلافاصله از طریق مخازن آب زیرزمینی و تانکرهای سیار مستقر در محل آبرسانی شدند و به محض بهبود شرایط جوی تلاش می‌کنیم تا در کمتر از 24ساعت خطوط آسیب‌دیده آب و برق ترمیم شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه با مدیریت به موقع سیلاب توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: این‌بارش‌ها و سیلاب‌ها باعث شد مخازن سدهای منطقه نیز از شرایط خوبی برخوردار شوند.

وی افزود: بروز این سیلاب‌ها در وضعیت دریاچه ارومیه نیز تاثیر گذاشته و وضعیت این دریاچه رو به بهبود است.

میثم جعفرزاده با اشاره به اینکه این‌بارش‌ها به احتمال زیاد تا سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که تا سه‌شنبه جاری بارش‌ها به‌صورت نوسانی با کاهش و افزایش همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع سیلاب نمی‌توان کار اجرایی انجام داد و باید تا زمان فروکش کردن سیل و پایداری شرایط جوی تحمل کرد، افزود: تیم‌های عملیاتی و تجهیزات در محل مستقر هستند و به محض پایداری شرایط جوی کار اجرایی برای نصب پایه‌های بتونی برق و ترمیم خطوط آبرسانی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به تازگی سیلاب باعث شده تا خطوط انتقال آب روستاهای بستان‌آباد و بیرق در تبریز تخریب که این روستاها بلافاصله از طریق مخازن آب زیرزمینی و تانکرهای سیار مستقر در محل آبرسانی شدند و به محض بهبود شرایط جوی تلاش می‌کنیم تا در کمتر از 24 ساعت خطوط آسیب دیده ترمیم شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر