اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۳۵

ورود هیات حل اختلاف به مساله افزایش قیمت بلیت مترو

ابوالفضل قناعتی عضو هیات‌رییسه شورای شهر تهران گفت: طبق صحبت‌های فرمانداری تهران، مصوبه افزایش ۱۵درصدی بلیت مترو و اتوبوس به هیات حل‌اختلاف ارسال شده است.

به گزارش مهر، قناعتی با اشاره به تاکید اعضای شورای شهر تهران مبنی بر افزایش حمل و نقل عمومی براساس نرخ تورم در سال جاری اظهار کرد: در این زمینه اعضای شورای شهر تهران به جمع‌بندی رسیده‌اند و بر مصوبه خود تاکید دارند.

وی تاکید کرد: مصوبه افزایش بلیت مترو و اتوبوس طبق قانون و در زمان مقرر به فرمانداری ارسال شد و باتوجه به اینکه شورای شهر تهران تاکید بر اجرای افزایش کرایه‌ها دارد این مصوبه به شورای حل اختلاف ارسال شده است.

قناعتی گفت: شورای حل اختلاف نیز ۲۰ روز فرصت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند اما باتوجه به زمان برگزاری انتخابات و درگیری وزارت کشور و فرمانداری پیش‌بینی می‌شود این مصوبه در زمان دیگری مورد بررسی قرار بگیرد. وی همچنین به مصوبه افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اعضای شورای شهر تهران افزایش ۱۰درصدی را به تصویب رساندند و این موضوع مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده پاسخ فرمانداری تهران تهیه و ارسال شود.


واکنش به رد صلاحیت برخی اعضای شورای شهر تهران

رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران، در واکنش به رد صلاحیت برخی اعضای فعلی شورای شهر تهران گفت: خبرهایی در این زمینه شنیده‌ایم که امیدواریم هیات‌رییسه مجلس نظارت کاملی بر انتخابات شورا داشته باشد.

به گزارش مهر، تقی‌پور اظهار کرد: شنیده شده برخی اعضای فعلی شورای شهر تهران از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراها رد شده‌اند که این جای تعجب دارد. وی تصریح کرد: درحالی این خبرها به صورت غیررسمی منتشر شده که اعضای رد شده در ادوار گذشته به عنوان عضو شورای شهر حضور فعالی در شورا داشته‌اند. تقی‌پور افزود: طبیعتا از آنجا که طبق قانون، نظارت بر انتخابات شوراها از سوی نمایندگان مجلس در هر استان و شهرستانی انجام می‌پذیرد توقع داریم نمایندگان طبق قانون عمل کنند. وی همچنین از هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی خواست تا نظارت کاملی را بر اجرای قانون در زمینه برگزاری انتخابات شوراها داشته باشند تا حق و حقوقی از مردم تضعیف نشود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتظاری که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم این است که طبق قانون عمل کرده و به دور از نگاه‌های سیاسی به وظایف خود عمل کنند. تقی‌پور با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی در روزهای گذشته مبنی بر رد صلاحیت برخی اعضای فعلی شورای شهر تهران بیان کرد: در این روزها فضای مجازی تحت‌تاثیر انتخابات قرار گرفته و شاهد انتشار اخبار نادرست هستیم.


بارش‌های پراکنده

همراه با کاهش دما در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به روند کاهشی دمای هوای استان طی امروز و فردا، آسمان مناطق مختلف استان در این مدت را ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریانات، پیش‌بینی می‌شود آسمان استان تهران از روز یک‌شنبه در بعضی ساعات شاهد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید باشد. در این گزارش، وضعیت جوی استان تهران در روز دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است. اداره کل هواشناسی استان تهران، کمینه و بیشینه دمای هوای تهران در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه را به‌ترتیب، (20، 13) و (23، 13) درجه سانتی‌گراد اعلام کرده است.


تجهیز مسکن مهر هشتگرد

به قطار برقی در نیمه اول سال

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با دریافت اعتبار، قطار برقی حومه‌یی هشتگرد در ۶ ماه اول سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن نریمان درخصوص وضعیت پروژه قطار برقی حومه‌یی هشتگرد گفت: تلاش ما این است تا در ۶ ماه اول سال مشکلات معارض و تملک و مساله حقوقی اراضی این پروژه را حل کنیم. وی افزود: در اکثر طول مسیر پیشرفت ۹۰درصد داریم که بعد از رفع معارض قابلیت اجرا در کمتر از یک تا ۲ماه را دارد. نریمان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت اعتبار داخلی از اوراق خزانه و مقداری کمک مستقیم از سازمان مدیریت در ۶ ماه اول سال بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌افزوده شهر هشتگرد بعد از ورود قطار برقی حومه‌یی افزایش می‌یابد، گفت: متقاضی مسکن مهر هشتگرد به حد نصاب نرسیده است و با ورود این پروژه به سرعت جمعیت جذب خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صحبت‌های پیمانکاران برای عدم ساخت و ساز و تحویل مسکن مهر گفت: ضوابط و مقررات بر قراردادهای پیمانکاران حاکم است و انبوه‌سازان و پیمانکاران متعهد شدند و باید به موقع تحویل دهند. نریمان تصریح کرد: با توجه به تورم و نرخ ارزها، قیمت‌های پایه را ترمیم کردیم و پیمانکاران متعهد شدند با ترمیم‌های صورت گرفته و با پرداخت‌هایی که انجام می‌دهیم پروژه درحال اتمام باشد. وی تاکید کرد: سود منطقی را برای پیمانکاران در نظر گرفته‌ایم و اگر مشکلی داشته باشند، جلسات کارشناسی برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشاوران در پردیس حین کار به ما سرویس می‌دهند در صورتی که باید مطالعه قبل از انجام کار صورت می‌گرفت، تصریح کرد: ما بسیاری از کارهای قبل را بازسازی می‌کنیم، برخی از دیوارهای حائل دوباره ساخته شده‌اند که این امر باعث افزایش هزینه‌ها شد. نریمان افزود: تلاش ما بر این است تا واحدهایی که تحویل متقاضیان می‌دهیم با تمام امکانات و به صورت محله محور باشد. در این دولت بیش از ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و تلاش می‌کنیم تا از امکانات و منابع داخلی به نفع متقاضیان مسکن مهر استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر