اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۳۱

مشکلات اقتصادی با دادن یارانه حل نمی‌شود

کرمان| استاندار کرمان با بیان اینکه حدود 150 میلیارد دلار پول نسل‌های آینده را در قالب یارانه به مردم داده‌ایم گفت: باید دید که آیا با این اقدام بیکاری رفع شده، اشتغال توسعه‌یافته و مشکلات مردم حل شده است. علیرضا رزم‌حسینی دیروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان -گام دوم مثلث توسعه اقتصادی- منطقه 3 در شهرستان نرماشیر افزود: در حوزه اقتصادی غفلت کردیم، آیا اگر به مردم یارانه دهیم، مردم توانمند می‌شوند؟ وی گفت: جمهوری اسلامی در 4 دهه اخیر موفق شده در حوزه سیاسی، امنیتی، ملی و نظامی جایگاه خود را در منطقه ارتقا بخشد و پیوند اصلی آن بر پایه مردم شکل گرفته است. وی با تاکید بر اینکه اگر مردم را از دست دهیم نمی‌توان به توسعه نظام امیدوار بود، افزود: کارآمدی ما در حوزه اقتصادی تنها بر کارهای عمرانی متمرکز شده بود و امروز به دنبال ایجاد زمینه خودکفایی مردم هستیم.


حرکت به سمت دانشگاه نسل ۳ از اولویت‌های معاونت آموزشی دانشگاه است

ساری| محمدصادق رضایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی خبری اعلام کرد: معاونت آموزشی دانشگاه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به موفقیت‌های بسیاری دست‌یافته که خوشبختانه در مسیر ارتقای سیستم آموزشی در مراکز آموزشی و مراکز درمانی تاثیرگذار بوده است. وی به راه‌اندازی مرکز جامع سرطان به عنوان قطب درمان و آموزش شمال کشور اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی اورژانس فوریت‌های قلبی در مرکز آموزشی درمانی فاطمه زهرا(س) واحداث ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر و بازسازی بیمارستان زارع ساری از اقدامات موثر در ارتقای مراکز آموزشی درمانی بوده است. رضایی با اشاره به افزایش رشته‌های تحصیلی از ۴۸رشته به ۱۰۱ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از افزایش ۱۰۰درصدی رشته‌های فوق تخصصی و افزایش ۴۰درصدی رشته‌های دستیاری خبر داد و اظهار داشت: طی چند سال اخیر بودجه آموزشی قریب ۵برابر افزایش یافته که عامل تاثیرگذاری در روند اقدامات توسعه کمی و کیفی واحدهای آموزشی است.


ظرفیت‌های فضای مجازی برای ایجاد کسب و کار

اردبیل| استاندار اردبیل گفت: فضای مجازی به عنوان بهترین فرصت برای ایجاد کسب و کار محسوب می‌شود و نیاز است از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی برای ایجاد کسب و کار در استان استفاده شود. مجید خدابخش دیروز در نشستی با فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان جویای کار شهرستان خلخال اظهار کرد: نگاه به ایجاد فضای کسب و کار امروزی باید تغییر یابد و نگرش باید به گونه‌یی باشد که به جای استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی و امثال آن از ظرفیت‌های فضای مجازی در این زمینه استفاده شود. وی با اشاره به اینکه دانشی که به ثروت و اشتغال در جامعه تبدیل نشود، دانش نیست، افزود: اگر بتوانیم از دانش خود برای تبدیل به ثروت استفاده کنیم در حقیقت آن زمان توانسته‌ایم که آموخته‌های خود را در زمان و مکان مناسب استفاده کنیم و آن زمان شاهد بهره‌گیری از آموخته‌های خود خواهیم بود.


صدور 60میلیون دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مشهد| مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: 30هزار تن کالا به ارزش 60 میلیون دلار ظرف یک سال اخیر از این منطقه ویژه اقتصادی به خارج از کشور صادر شده است. احمد صادقی گلمکانی دیروز افزود: این میزان صادرات شامل هیدروکربن سبک و سنگین، انواع مصالح ساختمانی، شیرنی و شکلات، سنگ آهن، چسب و رزین‌های رنگی به کشورهای آسیای میانه شامل تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شد. وی ادامه داد: رشد صادرات از منطقه ویژه اقتصادی سرخس در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده به‌طوری که میزان صادرات کالا در سال 95 در مقایسه با سال 94 در وزن و ارزش 100درصد افزایش یافت.


اعلام پایان مهلت خروج خودرو از جزیره کیش

کیش|مدیرکل گمرک کیش با اعلام اینکه مهلت خروج موقت خودرو از جزیره کیش 31 فروردین ماه به پایان می‌رسد، افزود: تمامی خودروهایی که از جزیره خارج شده‌اند تنها یک ماه فرصت بازگشت دارند. مهدی اقبالی‌مقدم دیروز اظهار کرد: اواخر اسفند عده‌یی ساکنان جزیره کیش در نامه‌یی از مسوولان گمرک جزیره کیش در خواست کردند تا قانون ممنوعیت خروج خودرو از کیش لغو شود که پیرو این در خواست و گفت‌وگو با مسوولان این قانون از 22 اسفند ماه 95 لغو شد که عده‌یی از کیشوندان اقدام به خروج موقت خودرو‌های خود به سرزمین اصلی کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر