خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۲۴

آغاز فصل جدید در سفرهای‌دریایی با ورود «کروز»

دو هفته بعد از اعلام رسمی خبر ورود نخستین کشتی کروز به کشور از سوی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، نخستین کشتی کروز اقیانوس‎پیما با نام «سانی» شامگاه ۲۴ فروردین در بندر کاوه قشم پهلو گرفت.

‌این کشتی برای ارائه خدمات مناسب و فراهم کردن سفر دریایی ایمن برای گردشگران وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است، موضوعی که این روزها به رویکرد اصلی سازمان بنادر در جذب توریست و افزایش آمار سفرهای دریایی تبدیل شده است.

این کشتی 3 هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای رستورانی، کافی‌شاپ، استخر و سونا، ۲ سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاهای ایرانی دارد.

کشتی کروز «سانی» می‌تواند ۱۵۰خودرو سواری به همراه ۳۰ کامیون یا ۲۵۰ خودرو سواری را جابه‌جا کند. کشتی کروز «سانی» برای سفرهای کوتاه مدت 4 تا 7 روزه دریایی توسط کشور سوئد ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی چندی پیش گفته ‌بود با این رویداد فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.


رشد ۱۷درصدی اعزام مسافر هوایی در اسفند 95

در اسفندماه تعداد ۴میلیون و ۴۱۵هزار و ۵۹۲ مسافر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شد. درحالی که در زمان مشابه سال ۹۴ تعداد ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۶۳۸ مسافر در فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شدند. بنابراین در اسفندماه ۹۵ رشد ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن برای فرودگاه‌های ایران رقم خورد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بر اساس آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی در اسفندماه سال ۹۵، مجموع ۳۵هزار و ۲۶۴پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های ایران صورت گرفت که به وسیله آنها ۴میلیون و ۴۱۵ هزار و ۵۹۲ مسافر اعزام و پذیرش و ۴۲میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. در حالی که در اسفندماه ۹۴ تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۳ پرواز انجام شد که از طریق آنها ۳میلیون و ۷۶۷هزار و ۶۳۸مسافر اعزام و پذیرش و ۳۷میلیون و ۴۱۲هزار و ۶۹۱ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

در واقع بر اساس این آمار در اسفندماه سال ۹۵ رشد ۱۲درصدی در نشست و برخاست پروازها، رشد ۱۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۴درصدی ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۴ به ثبت رسید.

در آخرین ماه سال ۹۵ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در کل پروازها رتبه نخست را کسب کرد و میزبان ۱۱ هزار و ۵۶۵ پرواز، یک‌میلیون و ۴۶۰هزار و ۵۵۳ مسافر و ۱۰میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۰۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه در برقراری کل پروازها قرار گرفت. این فرودگاه در اسفندماه پذیرای ۵ هزار و ۲۵۹ پرواز، ۷۴۲ هزار ۴۸۹ مسافر و ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۹۰ کیلوگرم بار بود.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این مدت ۶۳۴ هزار و ۶۵۵ مسافر و ۱۱ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم بار را با ۴ هزار و ۴۶۶ پرواز را میزبانی کرده است.

در اسفندماه سال ۹۵ تعداد ۲۸ هزار و ۶۷۲ پرواز داخلی در فرودگاه‌های ایران برقرار شده است که به وسیله آنها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۱۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۶میلیون و ۲۰۰هزار و ۶۴۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. بنابراین در اسفندماه سال۹۵ رشد ۱۳درصدی در نشست و برخاست پروازهای داخلی، رشد ۲۰درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۳ درصدی در ارسال و پست بار محقق شد.

بنابراین در بخش پروازهای داخلی٬ فرودگاه مهرآباد میزبان ۱۱ هزار و ۵۶۵ پرواز، یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۵۵۳ مسافر و ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۰۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. در این ایام در فرودگاه مشهد ۴ هزار و ۴۵۵ پرواز داخلی انجام شد و ۶۳۹ هزار و ۳۴۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۱۰ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه شیراز نیز با استقبال از ۲ هزار و ۳۷۲ پرواز، ۲۴۳ هزار و ۲۳۰ مسافر و ۱ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۳۶ کیلوگرم بار در سومین پله فرودگاه‌های پرترافیک پروازهای داخلی قرار گرفت.

در اسفندماه سال ۹۵ تعداد ۶ هزار و ۵۹۲ پرواز خارجی در فرودگاه‌های ایران صورت گرفت که از طریق آنها ۹۱۴ هزار و ۶۸۲ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۸۸۷ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. بر اساس این آمار در اسفندماه سال ۹۵ رشد ۸ درصدی در نشست و برخاست پرواز و اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳ درصدی در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رقم خورد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۰۳ مسافر با ۴ هزار و ۳۶۹ پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اعزام و پذیرش شدند.

همچنین ۱۱میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۳ کیلوگرم بار در ایام ارسال و پست شد تا این فرودگاه در صدر فرودگاه‌های پرترافیک بین‌المللی ایران قرار گیرد.

همچنین فرودگاه مشهد از ۸۰۴ پرواز خارجی و ‌۱۰۳ هزار و ۱۴۸ مسافر استقبال کرد و دروازه ارسال و پست یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۸۰ کیلوگرم بار شد.

فرودگاه اصفهان نیز با ۳۸۲ پرواز توانست موفق به اعزام و پذیرش ۴۸هزار و ۵۰۵ مسافر و ارسال و پست ۷۶۹ هزار و ۹۰۷کیلوگرم بار شود و رتبه سومین فرودگاه پرترافیک پروازهای بین‌المللی را کسب کند. ‌

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر