اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۹۹

آخرین خبرها از وام ۴۰ میلیونی ازدواج

ایسنا| ماه گذشته معاون ساماندهی امور جوانان در چهارمین گردهمایی معاونان فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مذاکره با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اعطای وام ۴۰ میلیون تومانی ازدواج به هر زوج خبر داده بود وامی که جوانان استقبال خوبی از آن کرده‌اند. محمدرضا رستمی در این رابطه گفت: بانک مهر ایران اعلام کرد که به عنوان یک برنامه حمایتی شرایطی را فراهم کرده است تا هر فرد با سپرده‌گذاری محدود از وام قرض‌الحسنه ازدواج برخوردار شود و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان وام ازدواج این بانک به ۸۰میلیون تومان افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: تعداد قابل‌توجهی از این طرح پیشنهاد کردند و ما درصدد هستیم در صورت فراهم شدن شرایط قانونی با بانک مهر ایران در این زمینه مشارکت کنیم و بخشی از سپرده‌گذاری را برعهده بگیریم. در حال حاضر به دنبال راهکارهای قانونی این کار هستیم.

رستمی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی به راهکارهای قانونی مشارکت با این بانک دست پیدا می‌کنید، اظهار کرد: نمی‌توانم به‌طور دقیق در این زمینه اظهارنظر کنم چراکه برخی مصوبات قانونی در مجلس و دولت وجود دارد که باید هماهنگ با آنها عمل کنیم بنابراین امیدواریم بتوان پیشنهادی را آماده کرد که در مجلس یا در کمیسیون‌های دولت مطرح شود.


متولدین ۱۳۷۸ به خدمت سربازی فراخوانده شدند

ایلنا| سازمان وظیفه عمومی ناجابا اعلام اینکه مشمولان متولد ۱۳۷۸امسال وارد سن مشمولیت می‌شوند، اعلام کرد: این مشمولان باید باتوجه به قانون خدمت وظیفه عمومی، درخصوص تعیین‌تکلیف وضعیت خدمت اقدام کنند. سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: از آنجا که در سال جاری مشمولان متولد سال ۱۳۷۸ وارد سن مشمولیت می‌شوند، لذا این دسته از مشمولان ‌باید به نکات ذکر شده در این اطلاعیه توجه و برای تعیین‌تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام)، 6ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. لازم به ذکر است؛ دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

گفتنی است متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت 6ماه، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس۱۰+

برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.


کشف ۹۰ درصد سرقت‌ها

در ایام نوروز

ایسنا| معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در ایام طرح نوروزی، به‌طور میانگین حدود ۹۰درصد مجموع سرقت‌ها کشف شد، گفت: میزان کشفیات سرقت در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش محسوسی داشت.

سرهنگ رضا موذن با اشاره به برنامه‌های متعدد پلیس آگاهی برای مبارزه با سرقت در طرح نوروزی امسال، گفت: از ۲۶ اسفند ۹۵ تا پایان ۱۳فروردین، سرقت‌هایی از مغازه (۱۹درصد)، محموله (۲۰درصد)، موتورسیکلت (۱۰درصد)، خودرو و جیب‌بری (۷درصد)، وسایل داخل خودرو (۲درصد) و منزل (0.7درصد) کاهش داشت. طی این مدت مجموع سرقت‌ها در کشور بیش از یک درصد کمتر شد باوجود کاهش سرقت در اکثر استان‌ها، کشف جرایم سرقت بیش از ۴درصد و کشف به وقوع ۳درصد ارتقا و بهبود یافته است.

به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، بهترین عملکرد کشف جرایم سرقت، مربوط به سرقت خودرو است که ۹۵درصد این سرقت‌ها به کشف منجر شده است. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برنامه‌های دقیق و هدفمند این پلیس در راستای کاهش سرقت در سال جاری گفت: به‌کارگیری نگهبانان محله و افزایش گشت‌های خودرو، موتورسیکلت و خودروهای پلاک‌خوان در سطح کشور از برنامه‌های مهم این پلیس به‌شمار می‌آید.

موذن به حضور پررنگ ماموران پلیس آگاهی و گشت‌های آن در اماکن تجاری و مسافرخیز سراسر کشور در طرح نوروزی اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در این ایام توانسته‌ایم در کاهش سرقت‌های مختلف اثرگذار باشیم.


بیمارستان‌های روانپزشکی موظف به درمان کودکان معتادند

ایلنا| معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از ارائه خدمات درمانی به کودکان معتاد توسط تمام بیمارستان‌های دارای بخش روانپزشکی در کشور خبر داد. علی اسدی، معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره ارائه خدمات درمانی به کودکان معتاد گفت: تمام بیمارستان‌هایی که بخش روانپزشکی کودک و نوجوان دارند و از روانپزشک برخوردار هستند، قاعدتا می‌توانند این خدمات را ارائه بدهند.

وی درباره ایجاد مراکز درمان اعتیاد در ۶ بیمارستان کودکان گفت: بدین گونه نیست که اگر بیمارستانی متخصص روانپزشک کودک داشته باشد و کودک یا نوجوانی به آنها مراجعه کند و اعتیاد داشته باشد، چون جزو 6 بیمارستان پایلوت و مشخص شده نیست، نتواند خدمات درمانی را به این کودکان ارائه دهد.

اسدی تاکید کرد: نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد کودکان معتاد ارائه داد، چون آمار مشخصی از تعداد آنان در کشور وجود ندارد و اکنون نیز بنا شده که بعضی از مراکز به صورت آزمایشی این خدمات را ارائه کنند. وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باید این آمار را تهیه و منتشر کنند.

معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا نبود آمار از تعداد این کودکان سبب ایجاد مشکل در برنامه‌ریزی‌های کلان برای این کودکان و نوجوانان نمی‌کند، گفت: این گروه قطعا نسبت به بزرگسالان نیاز به خدمات ویژه‌تر و تخصصی‌تری دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر