یک روبات، زنی را از مرگ حتمی نجات داد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۸۹

زددی‌نت اومنی نام روباتی است که گپ ویدیویی میان افراد و مشاهده عزیزان را از راه دور حتی در صورت آفلاین بودن ممکن می‌کند و اخیرا زنی را از مرگ حتمی نجات داده است. این روبات به مردی که مادرش جواب تلفن را نمی‌داد کمک کرد تا از وضعیت وخیم وی مطلع شده و او را نجات دهد. قابلیت نصب این روبات به گونه‌یی است که بتواند در محیط خانه حرکت کند و تصاویری از محیط اطراف را برای دوستان و دیگر اعضای خانواده ارسال کند. مرد مذکور که از عدم پاسخگویی مادرش نگران شده بود، نرم‌افزار گپ ویدیویی روبات مذکور را از راه دور فعال کرد تا تصاویر ویدیویی زنده آن را دریافت کند و سپس این روبات را به حرکت درآورد و سرانجام توانست مادر خود را که در حمام روی زمین افتاده بود، بیابد. وی سپس به سرعت به پلیس زنگ زد تا مادرش که مبتلا به عفونت شدید مجاری ادراری بود به بیمارستان منتقل شود. OhmniLabs شرکت سازنده این روبات توسط سه مهندس جوان تاسیس شده و آنان امیدوارند این روبات‌ها برای تسهیل برقراری ارتباط میان اقوام و دوستان با استقبال مواجه شوند.

در صورتی که روبات Ohmni روی حالت مزاحم نشوید تنظیم شود، برای یافتن افراد و نمایش تصویر ویدیویی آنها وارد عمل نمی‌شود. اما در غیر این صورت پس از گرفتن شماره فرد مورد نظر این روبات تماس ویدیویی را برقرار می‌کند. شرکت سازنده مدعی است این روبات امنیت بالایی دارد تا هک شدن تماس‌ها ناممکن شود.

روبات یاد شده تنها ۸ کیلوگرم وزن دارد و مجهز به یک تبلت لمسی و دو دوربین HD دارای زاویه دید گسترده است. همچنین یک بلندگو هم برای این روبات در نظر گرفته شده است. بخش بالایی این روبات قابلیت حرکت به چپ و راست را دارد تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند و ضمن حرکت در محیط اطراف بتوانند با هم گفت‌وگو کنند. عمر باتری این روبات هم ۵ ساعت و قیمت آن ۱۴۰۰دلار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر