آغاز تدوین آیین‌نامه‌های اجرای برنامه ششم

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۷۰


رییس سازمان برنامه و بودجه در یک گفت‌وگو خبر داد که آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه پس از اتمام آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه ٩٦ آغاز می‌شود.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر نوبخت با اشاره به نامگذاری سال ٩٦ از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال و ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این راستا گفت: اعتبارات سال ٩٦ گمرک با اولویت به این سازمان اختصاص می‌یابد تا بتوانند تجهیزات موردنیاز خود همانند «ایکس ری» و «جی پی اس» را خریداری کنند.

در این خصوص رییس کل گمرک ایران در روزهای اخیر اعلام کرده بود که تا پایان امسال ۱۹ دستگاه ایکس‌ری کامیونی علاوه بر ۱۲ دستگاه فعلی به ظرفیت گمرک برای اسکن محموله‌های تجاری افزوده می‌شود. مسعود کرباسیان گفته است که سال گذشته یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه الکترونیکی کردن گمرکات بوده که بر این اساس گمرک ایران توانسته است تا حدود ۱۰۰درصد این کار را انجام دهد و به وظیفه خود عمل کند.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت برای اجرای شعار سال تقسیم کار ملی انجام داده است، افزود: پنج برنامه مهم ارتقای توان تولیدملی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، تجارت خارجی، اشتغال و نیروی انسانی به تفکیک تمام دستگاه‌ها تقسیم کار شده است.

وی ادامه داد: ماموریت هر دستگاهی تعیین شده و برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سازمان برنامه و بودجه بوده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حال بررسی است.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال ٩٦ در هیات دولت تصریح کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه هنوز تدوین نشده است و پس از اتمام آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه ٩٦ تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن آغاز می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر