رقابت 18 فیلم برای جایزه نخل طلا

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۶۶

اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اصلی هفتادمین دوره جشنواره کن اعلام شد. فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن 2017 روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در پاریس با حضور پی‌یر لسکور رییس و تی‌یری فرمو مدیر جشنواره معرفی شدند.

از ایران فیلم «لِرد» به کارگردانی محمد رسول‌اف در بخش نوعی نگاه نمایش داده می‌شود. تازه‌ترین ساخته سینمایی رسول‌اف از روی فیلمنامه‌یی نوشته خود او ساخته شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا با دوری جستن از شهر، در مزرعه خود مشغول به کار است. او به همراه خانواده‌اش در دامن طبیعت زندگی آرامی دارد. در اداره مزرعه با مشکلاتی روبه‌رو شده است. رضا می‌خواهد این مشکلات را با دوری از زنجیره روابط فاسد محلی پشت سر بگذارد. رضا اخلاقی‌راد، سودابه بیضایی، نسیم ادبی، میثاق زارع و... در «لِرد» بازی می‌کنند. «24 فریم» آخرین ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی نیز در امسال در کن روی پرده خواهد رفت. کیارستمی مراحل پایانی این فیلم با نام اصلی «24 فریم قبل و بعد از لومیر» را در دوره‌ درمان در بیمارستان و منزل خود به پایان رساند. این مجموعه بر مبنای 24 فیلم چهار و نیم دقیقه‌یی که کیارستمی در چند سال گذشته کارگردانی کرد، گردآوری شده است. هر فیلم از یک صحنه ثابت بر مبنای 5نقاشی و 19 عکس تشکیل شده است. برای جان بخشیدن به صحنه از تکنیک‌های پرده آبی استفاده شده است.

همچنین «آن‌ها» ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده، کارگردان ایرانی مقیم امریکا در بخش نمایش‌های ویژه نمایش داده می‌شود. او در سال 2013 با فیلم کوتاه «سوزن» برنده جایزه سینه‌فونداسیون کن شد. در همین حال، در بخش مسابقه تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان معروف چون میشاییل هانکه، آندری زویاگینتسف، سوفیا کوپولا، تاد هینز و... شانس دریافت جایزه نخل طلای این دوره کن را دارند. میشاییل هانکه با فیلم «پایان خوش» با بازی ژان-لویی‌ترینتینیان، ایزابل هوپر و متیو کاسوویتس به کن بازمی‌گردد. این فیلم درباره خانواده‌یی در شهر ساحلی کاله در شمال فرانسه است که گرفتار بحران پناهجویان می‌شوند. فیلمساز اتریشی پیش از این با فیلم‌های «روبان سفید» و «عشق» دو بار برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شده است.

آندری زویاگینتسف کارگردان روس فیلم جدیدش «بدون عشق» را به کن می‌آورد. او در 2014 با فیلم «لویاتان» در کن برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. وزارت فرهنگ روسیه بعد از موفقیت «لویاتان» گفت دیگر بودجه دولتی به فیلم‌های زویاگینتسف تعلق نمی‌گیرد. از این رو، او فیلمش را به صورت تولید مشترک با آلمان، فرانسه و بلژیک و با حمایت یوروایمیج ساخت.

«فریب‌خورده» تازه‌ترین ساخته سوفیا کوپولا یکی دیگر از رقبای جایزه نخل طلایی است. کالین فارل، نیکول کیدمن، کریستن دانست و ال فانینگ در این فیلم بازی می‌کنند که با اقتباس از رمان تامس کالن ساخته شده است و داستان آن در ویرجینیا در دوران جنگ داخلی امریکا روی می‌دهد.

فارل در فیلم پرستاره «فریب‌خورده» نقش یک سرباز مجروح «اتحادیه» (نیروهای ایالات شمالی) را بازی می‌کند که حضورش زندگی چند زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. (دان سیگل در 1971 فیلمی از روی این داستان با بازی کلینت ایستوود ساخت). شرکت فوکس «فریب‌خورده» را 23 ژوئن در امریکا اکران می‌کند.

«خودکشی باکره‌ها» نخستین فیلم بلند داستانی کوپولا در 1999 در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن نمایش داده شد. «ماری آنتوانت» دیگر ساخته او در 2006 یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی بود و «The Bling Ring» در 2013 در بخش نوعی نگاه کن روی پرده رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر