کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۵۹

یادگار دولت دهم در عسلویه

ایلنا| عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت معتقد است که اشتغال ایرانی‌ها در پارس جنوبی در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد با 90درصد کاهش همراه بوده است. همایون مددی، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت درباره عملکرد دولت یازدهم در تعامل با سازندگان داخل و مقایسه آن با دو دولت احمدی‌نژاد اظهار کرد: در دولت گذشته مدیریت‌ها عادلانه نبود یعنی با انتخاب مدیرانی که در کار خودشان اشراف کامل نداشتند تمام تصمیمات اشتباه اتخاذ می‌شد به طوری که از وزیر تا بقیه براساس عدالت اجتماعی عمل نمی‌کردند.

مددی با بیان اینکه امیدواریم هرگز دولت نهم و دهم تکرار نشود و هیچ‌وقت آن شرایط را تجربه نکنیم، خاطرنشان کرد: در آن زمان ما با رکود بیش از حد مواجه شدیم مثلا زمان تحویل دولت به رییس دولت نهم حدود 180هزار نفر در فازهای مختلف پارس جنوبی فعال بودند که در زمان دولت احمدی‌نژاد 90درصد کاهش پیدا کرد. وی یادآور شد: در مجموع وزارت نفت زنگنه عملکرد بهتری دارد و نشانه آن اینکه فازها کار می‌کنند و کم و بیش ساخت داخل درحال فعالیت است اما سطح توقع ما بیش از این است و انتظار داریم که بیش از این به ساخت داخل توجه شود و در قراردادها دولت حمایت بیشتری از سازندگان داخلی داشته باشد.


همکاری آموزشی ملی حفاری با شرکت ADS

مهر| شرکت ملی حفاری ایران با یک شرکت انگلیسی، قرارداد همکاری‌های آموزشی امضا و مبادله کردند. این قرارداد از سوی محمدرضا تاکایدی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت و جیمز دیوید ساترلند مدیرعامل شرکت ADS به امضا رسید.

در مراسم امضای این قرارداد، رییس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت گفت: همزمان با برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی، همکاری میان دو شرکت از مهرماه گذشته در ارتباط با برگزاری دوره‌های سطح دو کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز (IWCF) آغاز شد. عبدالرضا موسوی افزود: در این مدت با اعزام مدرس از سوی شرکت ADS به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی در صنعت حفاری، هشت دوره آموزشی برای متخصصان شرکت‌های نفتی و حفاری داخلی برگزار شده است. وی زمان این قرارداد همکاری را پنج سال عنوان و اظهار کرد: در چارچوب این همکاری، علاوه بر دوره‌های پیشرفته کنترل فوران، دوره‌های حفاری نیز برگزار خواهد شد.


قانون ضد دامپینگ هند برای یک محصول پتروشیمی ایران

تسنیم| وزارت بازرگانی هند تعرفه‌های ضد دامپینگ بر آلکیل بنزن خطی(ال‌ای‌بی) وارداتی از کشورهای ایران، چین و قطر اعمال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دی هندو بیزنس لاین، وزارت بازرگانی هند تعرفه‌های ضد دامپینگ بر آلکیل بنزن خطی (ال‌ای‌بی) وارداتی از کشورهای ایران، چین و قطر اعمال کرده است. ال ‌ای بی ‌یک ماده اولیه مهم در تولید صابون‌ها و پودرهای شوینده است. شرکت‌های تامیل نادو پتروپراداکتس و نیرما با تنظیم شکواییه‌یی از دولت هند خواسته‌اند تا تعرفه‌های ضد دامپینگ بر ال ای بی ‌وارداتی از ایران، چین و قطر اعمال کند. علاوه بر این دو شرکت، دو شرکت دیگر تولید‌کننده ال‌ای‌بی ‌در هند (ایندین اویل و ریلاینس اینداستریز) هم از این درخواست حمایت می‌کنند. تعرفه‌های ضد دامپینگی که اداره درآمدهای دولت هند بر ال‌ای‌بی‌ وارداتی از این 3کشور اعمال می‌کند، بسته به تولید‌کننده و صادر‌کننده بین 23.78دلار تا 300.22دلار در هر تن در نوسان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر