روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۵۶

انجام امور ثبتی بنگاه‌ها با کارت بازرگانی

تعادل| اعضای اتاق تهران برای انجام امور ثبتی بنگاه‌های خود صرفا هزینه‌های ثبتی را پرداخت کرده و از بابت انجام امور ثبتی، هیچ هزینه‌یی از آنها دریافت نمی‌شود. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، حدود دو ماه است که اتاق تهران، اقدام به ارائه یک خدمت جدید به اعضای اتاق تهران کرده است، به‌طوری که «دفتر خدمات ثبت شرکت‌ها» پذیرای اعضای حقیقی و حقوقی و در واقع صاحبان کسب‌وکار برای رفع و رجوع کارها و احیانا مشکلات مربوط به امور ثبتی بنگاه‌هاست. راه‌اندازی این دفتر ثبت شرکت‌ها در اتاق تهران، اواخر سال گذشته و به دنبال امضای توافقنامه همکاری میان اتاق تهران و اداره ثبت شرکت‌ها صورت گرفت. طبق این توافق، کلیه خدمات ثبتی بنگاه‌ها از تاسیس شرکت تا تغییر صورت‌جلسات ثبتی برای اعضای اتاق تهران در این واحد صورت می‌گیرد و از این پس دارندگان کارت بازرگانی و عضویت اتاق تهران برای انجام این امور نیازی به مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها ندارند. این درحالی است که اعضای اتاق تهران برای انجام امور ثبتی بنگاه‌های خود صرفا هزینه‌های ثبتی را پرداخت می‌کنند و اتاق تهران از بابت ارائه این خدمت هیچ هزینه‌یی از اعضا دریافت نمی‌کند. دفتر خدمات ثبت شرکت‌ها در اتاق تهران آماده ارائه خدمات ثبتی شامل تاسیس شرکت، صورت‌جلسه تغییرات، پلمب دفاتر تجاری، خدمات مشاوره‌یی در تنظیم صورت‌جلسه، ثبت انواع صورت‌جلسه در سامانه ثبت شرکت‌ها و اخذ کد پیگیری و نیز ارسال مدارک فیزیکی و پیگیری‌های مربوطه در اداره ثبت شرکت‌هاست. مراجعه‌کنندگان به این دفتر پس از انجام کلیه امور، می‌توانند مدارک مربوط را پس از طی مراحل ثبتی مجددا از اتاق تهران دریافت کنند.


ایران خواستار افزایش واردات روغن پالم از اندونزی شد

تسنیم| مدیرکل جنوب و مرکز آسیای وزارت امور خارجه اندونزی گفت: در جریان یک ویدیوکنفرانس بین اتحادیه‌های روغن پالم ایران و اندونزی، شرکت‌ها و صنایع ایرانی نسبت به خرید روغن پالم خام بیشتر از این کشور ابراز تمایل کرده‌اند. پایگاه خبری نترال‌نیوز نوشت؛ مدیرکل جنوب و مرکز آسیای وزارت امور خارجه اندونزی گفت: در جریان یک ویدیوکنفرانس بین اتحادیه‌های روغن پالم ایران و اندونزی، شرکت‌ها و صنایع ایرانی نسبت به خرید روغن پالم خام بیشتر از این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه و سفارت اندونزی در تهران ویدیوکنفرانسی را بین اتحادیه تولید‌کنندگان روغن پالم اندونزی و اتحادیه روغن پالم ایران برگزار کرده است. در این ویدیوکنفرانس، طرف ایرانی ابراز امیدواری کرده که اندونزی به صادرات روغن پالم به ایران ادامه دهد، زیرا تقاضا برای این روغن در بخش‌های مختلف ایران از جمله بخش صنعتی در حال افزایش است.

طرفین توافق کرده‌اند که به صورت مداوم در خصوص جنبه‌های فنی صادرات و واردات روغن پالم در آینده نزدیک بحث و گفت‌وگو کنند. این ویدیوکنفرانس که در اواخر ماه مارس انجام شده، بخشی از تلاش‌های دولت اندونزی برای افزایش ظرفیت بازار صادراتی روغن پالم این کشور است. ایران یکی از بازار دارای پتانسیل برای روغن پالم اندونزی است. ایران سالانه به حدود 500 هزار تن روغن پالم نیاز دارد. اندونزی به علاوه در کشورهای همسایه ایران یعنی عراق، سوریه، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس و قزاقستان هم اقدام به بازاریابی برای روغن پالم خود کرده است.


صادرات 5 کالای وارداتی مجاز شد

تسنیم| قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌یی به رییس‌کل سازمان توسعه تجارت، اجازه صادرات کالاهای وارداتی جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام (تصفیه نشده) را صادر کرد. این نامه که از سوی علی‌اکبر مهرفرد‌ قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی به مجتبی خسروتاج‌ رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ارسال شده، آمده است: ذخایر سایر کالاهای اساسی با‌وجود یارانه‌یی بودن با عنایت به مازاد بر نیاز کشور و با‌توجه به امکان عرضه آن در رینگ صادراتی بورس کالای بورس کشاورزی ایران براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، طبق تبصره ذیل بند «یک» مصوبه هیات‌وزیران محترم تصمیم‌گیری در‌خصوص کالاهای گروه اول نیاز به هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر