ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۵۲

الحاق ۹ هواپیمای کوچک به «هما» تا پایان سال

روز پنج‌شنبه قرارداد خرید ۲۰ فروند ATR در حضور مقامات صنعت هوایی دو کشور و خبرنگاران به امضای فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر وکریستین شرر مدیرعامل شرکت ایتالیایی ATR رسید. براساس این قرارداد، تا آخر سال جدید شمسی 9 هواپیمای کوچک منطقه‌یی به ناوگان هوایی هما افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز پنج‌شنبه قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای کوچک از نوع ATR 72-600 با حضور مقامات کمپانی ATR و مدیرعامل این شرکت هواپیمایی، به امضای مقامات دو کشور رسید.

براساس اعلام فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما، این قرارداد به ایران اجازه می‌دهد که در صورت تفاهم با کمپانی ATR علاوه بر ۲۰ فروند خریداری شده ۲۰ فروند هواپیمای دیگر از همین مدل خریداری و وارد کشور شود.

پرورش اعلام کرد: اکنون 4 فروند از هواپیماهای ATR آماده تحویل به ایران است که پس از انجام مراحل تست تا یک ماه دیگر وارد ایران می‌شود. 5فروند دیگر از این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۷ به ایران منتقل می‌شود. بر این اساس ایران تا پایان سال صاحب ۹ فروند هواپیمای کوچک منطقه‌یی خواهد شد.

پرورش همچنین با گلایه از حاشیه‌سازی‌ها برای ورود 3 ایرباس جدید به کشور و با اعلام اینکه نخستین ایرباس وارد شده به کشور از همان روز ۲۳دی ماه عملیاتی و در خط پرواز قرار گرفت، گفت: آمار ساعات پروازی نخستین ایرباس وارد شده به کشور را تا شب گذشته آماده کرده‌ام که پاسخی به حاشیه‌سازی‌ها باشد. این هواپیما تمام روزهای نوروز را پرواز داشت و طبق آمارهای ارائه شده هواپیمای ایرباس ۳۲۱ وارد شده به ناوگان ایران در طول هفته‌های گذشته ۸۱۷ پرواز داشته که در جریان آن بیش از ۶۸ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

مدیرعامل هما با اشاره به وضعیت ایرباس ۳۳۰خریداری شده از سوی ایران‌ایر توضیح داد: هواپیمای دوم وارد شده به ایران تاکنون حدود

۱۵۱ ساعت پرواز داشته و هواپیمای دوم نیز

۵۵ ساعت پرواز را به ثبت رسانده است.

پرورش درخصوص طولانی شدن قرارداد نهایی با شرکت ATR نیز گفت: علت این موضوع نگرانی‌هایی بود که ما در جریان مذاکره برای خدمات پس از فروش داشتیم. موتورهای این هواپیماها را یک شرکت کانادایی تولید می‌کند که اعلام کرده بود برای ارائه خدمات به ایران نیاز به دریافت مجوز دوباره اوفک دارد که خوشبختانه در جریان مذاکرات نهایی، ATR اعلام آمادگی کرد تا زمانی که این شرکت مجوزهای لازم را اخذ کند به‌طور مستقیم در قرارداد با ایران، خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.

پرورش همچنین در پاسخ به رقم قرارداد ATR گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته مجموع این قرارداد برای ایران حدود ۴۰۰میلیون دلار است که از این رقم شرکت هواپیماساز ATR اعلام آمادگی کرده که حدود 8 فروند از این هواپیماها را با ارائه فاینانس حمایت مالی کند.


تصویب بودجه ۲۰ میلیارد تومانی شورای ‌عالی استان‌ها

مهدی چمران، رییس شورای ‌عالی استان‌ها از تصویب بودجه ۲۰میلیارد تومانی شورای‌ عالی استان‌ها و شورای فرادست در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی چمران در پایان سی و هشتمین اجلاس شورای ‌عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه‌یی که امسال از سوی دولت برای شورای‌ عالی استان‌ها تصویب شده است حدود ۲۰میلیارد تومان است ضمن اینکه از بودجه سال گذشته که مبلغ آن حدود ۲۰میلیارد تومان بود، نزدیک به ۱۲میلیارد تومان به شورای‌عالی استان‌ها اختصاص داده شده و قرار است ۴میلیارد تومان نیز در ماه‌های آتی پرداخت شود. رییس شورای ‌عالی استان‌ها تصریح کرد: طرح اعزام شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تحقق عینی رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دستور بعدی سی و هشتمین شورای‌ عالی استان‌ها بود که در نهایت اعضا پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند که ۲۵ مورد در این زمینه پیشنهاد ارائه و در نهایت به تصویب رسید. چمران تصریح کرد: شورای‌عالی استان‌ها تلاش کرده است که درصد بودجه اجرایی به ویژه در شهرهای بزرگ را افزایش دهد که در حال حاضر میزان درصد بودجه اجرایی شهرهای بزرگ به حدود ۶۰درصد رسیده است و این روند ادامه خواهد داشت.


نیاز 3 هزار میلیارد تومانی نگهداری راه‌های غیرشریانی

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی کشور گفت: برای نگهداری راه‌های غیرشریانی کشور به اعتباری افزون بر ٣هزار و ۶٠٠میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایسنا، داود کشاورزیان اظهار کرد: باتوجه به حجم راه‌های کشور، اگر بخواهیم استان همدان را ٢.۵درصد کل کشور احتساب کنیم، باید سالانه ٧٠ تا ٨٠میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی به این استان اختصاص یابد، اما اعتبار تخصیص یافته حداکثر در حد ٢٠درصد این میزان است که صرف حقوق و نگهداری جاری شده و عملا اعتباری برای نگهداری راه‌ها نمی‌ماند. وی با بیان اینکه پیشنهادهایی در سطح مجلس و دولت در رابطه با نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی داده‌ایم، عنوان کرد: تعریف منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها یکی از این پیشنهادها بود که بهترین راهکار پرداخت عوارض سوخت توسط خودروها متناسب با سوخت مصرفی بود. کشاورزیان اضافه کرد: پرداخت عوارض سوخت می‌تواند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار در کشور برای نگهداری راه‌ها تامین کند و اجازه می‌دهد همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را به نحو مطلوب نگهداری کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر