تدوین سند اشتغال سال 96 با 5برنامه مهم

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۴۳

لرستان| استاندار لرستان گفت: حمایت از تولید داخلی گام بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد

اشتغال است.

هوشنگ بازوند در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان در محل فرمانداری دورود با بیان اینکه سرمایه‎گذاران خوبی در لرستان هستند اما به خاطر برخی موانع کمتر فعالیت می‎کنند، اظهار کرد: باید همه کمک کنیم سرمایه‎گذاران به استان سوق پیدا کنند زیرا این مهم باعث توسعه‌یافتگی لرستان خواهد شد. وی با اشاره به تدوین سند اشتغال سال 96 ادامه داد: در این سند پنج برنامه مهم از جمله حمایت از تولیدات داخلی و همچنین تامین مالی و سرمایه‌‎ گذاران توجه ویژه‎یی شده است.

بازوند اضافه کرد: تکنولوژی دستگاه‎های تولیدی در استان قوی و به‌روز نیستند که در سند اشتغال امسال باید مورد توجه قرار گیرد. استاندار لرستان با تاکید بر لزوم توسعه صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی برون‎گرا بودن است که در این راستا باید بازار خارج از کشور را مدنظر داشته باشیم. وی تصریح کرد: اشتغال باید توام با توانمند‌سازی مردم باشد که در این راستا باید فرهنگ کار در میان مردم گسترش یابد زیرا کار و اشتغال عنصر اصلی توسعه در جوامع است. بازوند در ادامه با اشاره به مجتمع صنایع غذایی گهر دورود افزود: این مجتمع تنها پرونده گروه آریا بود که بعد از پنج سال رکود با پیگیری‎های فراوان و سفر ریاست محترم قوه قضاییه راه‎اندازی شد.

وی یادآور شد: فاز چهارم شرکت سیمان دورود با وجود پیگیری‎های فراوان همچنان بلاتکلیف بوده که در این خصوص شرکت شستا کوتاهی کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر