تولید کالای باکیفیت و خرید محصول داخلی تکلیف شرعی است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۴۰

خراسان جنوبی|

امام جمعه موقت بیرجند مرکز خراسان جنوبی خطاب به نمازگزاران گفت: مردم متدین و تولید‌کنندگان آگاه باشند، امروز تولید کالای مرغوب و باکیفیت، خرید و مصرف محصول داخلی نه تنها وظیفه ملی بلکه تکلیف شرعی است.

حجت‌الاسلام علیجان‌دلدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین(ع) بیرجند افزود: همه برای پیشرفت، رفع برخی ضعف‌ها و چالش‌های اقتصادی در این عرصه گام بردارند و از تولید داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه رهبری امسال را « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند، یادآور شد: نامگذاری سال‌ها شعار نیست که برنامه‌ریزی و تلاش نباشد یا مسوولان بر سر در اداره‌ها بنر نصب کنند، بلکه این نامگذاری‌ها فراگیر و همه‌جانبه برای مدیریت بهتر، رشد و شکوفایی اقتصادی ایران است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال توجه و تاکید زیادی به اقتصاد و معیشت مردم دارند، یادآور شد: بنابراین تنها راه نجات و خروج از کاستی‌ها، اقتصاد کشور باید تولیدمحور، دانش‌بنیان، متکی به استعداد، توان مردم و اندیشمندان ایرانی باشد.

وی در ادامه به لزوم مبارزه با کالای قاچاق که فرصت‌های شغلی موجود را تهدید می‌کند، اشاره کرد و افزود: از واردات غیرضروری باید پرهیز و از طرح‌های موفق تولیدی حمایت شود؛ تولید‌کننده با عرضه محصول کیفی وظیفه ملی و شرعی خویش را انجام دهد، مردم هم اندوخته‌های مالی خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر