روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۰۷

امریکا در جایگاهی نیست که درباره حقوق بشر کشورها اظهارنظر کند-ایرنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به افزودن یک سازمان و یک مقام رسمی قضایی کشورمان به فهرست بی‌پایه تحریم‌ها به بهانه واهی نقض حقوق بشر افزود: این‌گونه اقدامات تکراری و در جهت اهداف سیاسی خاص دولت امریکا در اعلام تحریم‌های یک‌جانبه با ادعای بی‌اساس نقض حقوق بشر علیه افراد حقوقی و حقیقی کشورهای مستقل، ناقض اصول مسلم حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بین‌المللی و امری نامشروع و غیرقانونی است. وی تصریح کرد: اقدام دولت امریکا در اتخاذ این‌گونه اقدامات مداخله‌جویانه، بیش از هر چیز محملی برای سرپوش نهادن بر معضلات حقوق بشری آن کشور و در نهایت سعی در به انحراف کشاندن افکار جهانیان از جنایات و حمایت‌های این کشور از نقض سیستماتیک و فاحش حقوق بشر توسط برخی متحدان خود در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی است که از کارنامه‌های سیاه حقوق بشری برخوردارند.

کسی که می‌خواهد رییس‌جمهور شود نباید برای شورای نگهبان تعیین‌تکلیف کند-ایسنا| آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه هویت فعلی ما هویت انقلابی است و از هیچ قدرتی نمی‌ترسد، گفت: ما رییس‌جمهوری می‌خواهیم که پنجه در پنجه استکبار بیندازد و بر استکبار جهانی بشورد نه اینکه روحیه منفعلانه داشته باشد. وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امید داریم شاهد حضور حداکثری مردم در سر صندوق‌های رای و اعلام بیعت مجدد با نظام اسلامی باشیم. صدیقی با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است در این باره ادامه داد: حق از این بابت است که این کشور متعلق به همه ماست و تکلیف نیز از این جهت است که انتخابات منهای حضور ما باعث در خطر افتادن کشور و نظام می‌شود.

دومین گزارش مجلس از برجام ۸ خرداد قرائت می‌شود - خانه ملت| مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته‌یی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دومین گزارش 6 ماهه قوه مقننه از برجام را آماده انتشار دانست و گفت: بر اساس تفسیری که از قانون صورت گرفته است 8 خرداد گزارش قرائت می‌شود. وی اظهار کرد: اما برخی دوستان می‌گویند از لحظه تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید گزارش 6 ماهه ارائه شود، از آنجایی که مجلس دهم، 7 و 8 خرداد افتتاح شده است بنابراین در عمر چهارساله خود باید چهار گزارش 6 ماهه ارائه دهد. نماینده مجلس دهم افزود: گزارش تفاوت زیادی نداشته و همان روندی که در گذشته طی شده بود را طی کرد، جلساتی با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد و اگر نیاز باشد تا زمان ارائه گزارش جلساتی برگزار خواهیم کرد.

حمله نظامی ترامپ به سوریه، امریکا را در پرتگاه جنگی دیگر در خاورمیانه قرار داد-ایلنا| حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله‌یی در روزنامه هافینگتون پست نوشت که حمله نظامی ترامپ به سوریه، امریکا را در پرتگاه جنگی دیگر در خاورمیانه قرار داده است. وی در بخشی دیگر از یادداشت خود گفته است: «طبق منشور سازمان ملل، شورای امنیت تنها ارگان مسوول برای تشخیص موارد تهدید صلح و امنیت جهانی و تعیین مجازات است. تصمیمات یک‌جانبه امریکا، نقض آشکار منشور سازمان ملل و موجب بی‌خاصیت و بی‌اعتبار کردن این سازمان شده که عواقب آن برای صلح و امنیت جهان قابل تصور نیست زیرا هر قدرتی به خود اجازه خواهد داد که یک‌جانبه تصمیم بگیرد و عمل کند. ضمن اینکه بسیاری در امریکا معتقدند اقدام ترامپ نقض قانون اساسی امریکا هم بود.»

گوشه‌هایی از عملکرد احمدی‌نژاد را در مناظره‌ها برملا می‌کنیم-ایلنا| معاون حقوقی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در طول سه سال گذشته خویشتنداری داشت و همه کابینه کمتر به تحلیل گذشته پرداختند. آن هم برای اینکه به سیاه‌نمایی متهم نشویم. حالا آقایان وقتی خودشان شروع کردند، فرصت مناسبی است که در ایام انتخابات این مسائل روشن شود تا مردم در جریان بسیاری از حرف‌های گفته نشده قرار گیرند و بدانند این افراد چه بر سر کشور آورده‌اند. مجید انصاری با اشاره به نامه‌ها و بیانیه‌های محمود احمدی‌نژاد علیه دولت گفت: نامه‌ها و حرف‌هایی که احمدی‌نژاد این روزها مطرح می‌کند تنها یک بازی انتخاباتی است چرا که همه می‌دانند آقای احمدی‌نژاد چه بر سر اقتصاد این کشور آورده است.

مدت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود-ایرنا| دبیر ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام 863 نفر تا ساعت 14:15دقیقه روز جمعه در دوازردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. علی‌اصغر احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت 18 فردا ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و امروز 252نفر مراجعه کردند که ثبت‌نام 222 نفر قطعی شده است. وی افزود: 22 نفر زن و 200 نفر مرد هستند. در سر جمع جوان‌ترین فرد 18ساله و مسن‌ترین فرد 88 سال سن دارد.

افزایش مستمری مددجویان امداد و بهزیستی از این ماه پرداخت می‌شود-فارس|رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام(ره) گفت: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی از این ماه اجرایی و پرداخت می‌شود. هاشم موسوی با اشاره به اجرای این افزایش بر اساس پرداخت کمک معیشت و مستمری بر مبنای حداقل 20درصد حقوق و دستمزد قانون کار به مددجویان تحت پوشش اظهار داشت: به میزان مستمری مددجویان یک‌نفره 95هزار تومان، دونفره 189هزار تومان، سه نفره 253هزار تومان، 4نفره 337هزار تومان و 5 نفره 365 هزار تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها اضافه شد.

دعوت جامعه مداحان تهران از قالیباف برای حضور در انتخابات-مهر| در حالی که قالیباف از حضور در انتخابات انصراف داده، جامعه مداحان تهران با ارسال نامه‌یی به قالیباف از وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند. جامعه مداح مرکزی تهران در نامه‌یی با برشمردن توانمندی‌های محمدباقر قالیباف شهردار کنونی تهران، از وی برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ دعوت کردند.

قوه قضاییه فارغ از جناح‌بندی‌ها، قانون را اجرا می‌کند-صدا و سیما| دادستان کل کشور در پاسخ به اظهارات برخی که می‌گویند چرا مدیر فلان کانال و شبکه را دستگیر کرده‌اید، گفت: ما مدارک و شواهدی داریم که اینها برای انتخابات ما برنامه‌ریزی داشته‌اند. دادستان کل کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: قوه قضاییه فارغ از جناح‌بندی‌ها، قانون را اجرا می‌کند.دادستان کل کشور با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه بر ایجاد فضای سالم شاداب امید بخش و قانونمند در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه و ارزشمند در کشور تاکید کرد و گفت: امروز دشمن بر موضوع انتخابات ایران تمرکز کرده است و دستگاه قضایی این موضوع را رصد می‌کند و تلاش داریم با ایجاد فضای سالم اجازه ندهیم از این شبکه‌ها سوءاستفاده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر