ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۸۵

13 ایستگاه خط 7مترو تهران آماده بهره‌برداری است

مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه 13 ایستگاه خط 7 مترو پایتخت آماده بهره‌برداری است، گفت: بخشی از ایستگاه‌های خط 7 مترو در روزهای آینده افتتاح و کار مسافرگیری را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حسینی افزود: خط 7 مترو تهران از شهرک امیرالمومنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی پایتخت آغاز و پس از طی مسیر شرقی - غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط 2 و در ایستگاه توحید با خط 4تقاطع خواهد داشت، سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه یافته و پس از عبور از کنار برج میلاد وارد میدان صنعت در شهرک غرب (قدس) شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد.

وی اظهار کرد: پس از افتتاح بخش نخست خط 7 مترو، دیگر ایستگاه‌های این خط نیز پس از تکمیل و نصب پله برقی به ترتیب راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.


اعلام لیست «خدمت» پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران از اعلام لیست خدمت اصولگرایان برای انتخابات آتی شورای شهر تهران پس از تاییدصلاحیت‌ها خبر داد و گفت: این لیست با نظرخواهی از مردم بسته خواهد شد.

به گزارش مهر، چمران در خصوص آخرین رایزنی‌ها جهت تهیه لیست اصولگرایان در انتخابات آتی شورای شهر تهران اظهار کرد: همان‌طور که قبلا هم گفته شد، اصولگرایان با لیست «خدمت» حضور خواهند یافت.

وی در خصوص شاخص‌های در نظر گرفته شده در لیست «خدمت» بیان کرد: تخصص، کارآمدی و آگاهی به مسائل شهری تنها برخی آیتم‌های در نظر گرفته شده برای این لیست است. رییس شورای شهر در خصوص نحوه حضور افراد در لیست خدمت توضیح داد: در این بخش برنامه‌یی طراحی شده و از شهروندان در محلات مختلف نظرخواهی خواهد شد. وی بیان کرد: این نظرخواهی ملاک حضور افراد در لیست خواهد بود ضمن اینکه نظرخواهی شروع شده است و بعد از اینکه به اتمام برسد، می‌توانیم بر مبنای نظر مردم لیست ارائه بدهیم. چمران افزود: حتی نظرات از سرشاخه‌ها نیز گرفته می‌شود و در واقع نظر مردم مهم و اساسی است و این برای نخستین بار است که این کار به این شکل انجام می‌شود و مشابه کاری است که در جبهه نیروی‌های انقلاب اسلامی انجام شده است.


برقی کردن راه‌ آهن تهران- مشهد معطل تعیین الزامات بانکی

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن با اعلام اینکه الزامات برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد را بانک مرکزی تعیین می‌کند، گفت: با مشخص شدن این الزامات برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد قابلیت عملیاتی شدن را به دست می‌آورد.

به گزارش تسنیم، عباس نظری با اشاره به تفاهم‌ها و قرارداد‌های منعقد شده میان راه‌‌آهن‌های ایران و روسیه در سفر رییس‌جمهوری به مسکو اظهار کرد: طی این سفر یک سند استراتژیک بین راه‌آهن‌های دو کشور در جهت برقی‌سازی برخی از محورهای شبکه ریلی کشور به امضا رسید زیرا طبق برنامه باید 5000 کیلومتر از خطوط ریلی کشور برقی شود. وی افزود: در حضور رییس‌جمهوری، قرارداد برقی کردن راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون به امضا رسید و متعاقب آن می‌توان از این فناوری و توان فنی روسیه در سایر خطوط همچون تهران-تبریز و بافق-بندرعباس استفاده کرد. نظری با بیان اینکه انجام این اقدامات منوط به شروط وضع شده و تامین مالی از طریق دولت روسیه است، تصریح کرد: در صورت انجام تعهدات روسیه می‌توان از توان فنی و فاینانس دولت روسیه در زمینه همکاری مشترک ریلی بهره ببریم. مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن با اشاره به پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد نیز گفت: این پروژه از لحاظ مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد و مذاکرات درخصوص نحوه تامین فاینانس و شرایط مالی با طرف چینی درحال انجام است. به غیر از شرکت راه‌آهن، بانک مرکزی نیز در این پروژه دخیل است از این رو برخی الزامات از جانب بانک مرکزی تعیین می‌شود و با مشخص شدن آنها این پروژه نیز قابلیت عملیاتی شدن را به دست می‌آورد. از این رو این پروژه صرفا در حوزه وزارت راه و شهرسازی قرار نمی‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر