روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۳۳

اغلب افرادی که روز اول به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند شرایط لازم را ندارند ؛ ایسنا| آیت‌الله جنتی، دبیر شورای ‌نگهبان در ابتدای جلسه اعضای شورای نگهبان با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری گفت: در روز اول ثبت‌نام 126نفر به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند درحالی که اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند. وی افزود: حضور افرادی که حتی سواد اندکی دارند و کمترین شرایط را برای پذیرش هر مسوولیتی دارند به عنوان داوطلب ریاست‌جمهوری تنها موجب زحمت نهادهای اجرایی و انقلابی می‌شود. دبیر شورای نگهبان همچنین از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی خواست درخصوص شرایط داوطلبان ریاست‌جمهوری روشنگری کنند و رویه کار بررسی صلاحیت‌ها را برای جامعه تبیین و شبهه‌های احتمالی را برای مردم رفع کنند.

رایزنی وزیر خارجه ایتالیا با ظریف درباره نشست گروه جی ۷ ؛ مهر| وزیر امور خارجه ایتالیا، دیروز در تماسی تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان درخصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌یی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. آنجلینو آلفانو در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان رایزنی‌ها و مصوبات نشست وزرای خارجه گروه جی ۷ که اخیرا در ایتالیا برگزار شد، قرار داد. محمدجواد ظریف نیز در این گفت‌وگو ضمن غیرقابل قبول دانستن حمله یک‌جانبه امریکا به سوریه به بهانه واهی حمله شیمیایی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی عاملان این فاجعه و جلوگیری از تکرار آن تاکید کرد.

پایان مهلت ارائه شکایت ‌رد صلاحیت‌شدگان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ؛ خانه ملت| مهلت ۳روزه ارائه شکایت داوطلبانی که صلاحیت‌شان از سوی هیات مرکزی نظارت احراز نشده بود، روز گذشته به اتمام رسید و شورای نگهبان 20روز برای اعلام ‌نظر قطعی و نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور فرصت داد. براساس این گزارش، آن عده از داوطلبان نمایندگی نخستین میان‌دوره‌یی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، مراغه و عجب‌شیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان که صلاحیت‌شان از سوی هیات مرکزی نظارت احراز نشده بود، از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ لغایت ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ به مدت 3روز از ساعت ۸ الی ۱۵ فرصت ارائه شکایت داشتند که این فرصت به اتمام رسید.

ارائه گزارش درباره پرونده ۳۰ نفر از مفسدان اقتصادی به مجلس ؛ خانه ملت| امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با فساد اقتصادی گفت: براساس گزارش‌های دریافتی در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس 30 نفر از مفسدان اقتصادی شناسایی شده‌اند که با نفوذ در شبکه بانکی اقدام به سوءاستفاده از منابع بانکی کشور داشته‌اند. نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث رسیدگی به پرونده 30 نفر از مفسدان اقتصادی از طریق مجلس، قوه قضاییه و نهادهای نظارتی پیگیری خواهد شد. وی ادامه داد: نفوذ 30نفر از مفسدان اقتصادی در شبکه بانکی باعث شده وثیقه‌های نزد بانک به عنوان ضمانت سپرده شود که در مقابل میزان وام از ارزش لازم برخوردار نیست.

دوشنبه آینده؛ دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با آیت‌الله‌ آملی‌لاریجانی ؛ تسنیم| حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این کمیسیون با رییس قوه‌ قضاییه در هفته آینده خبر داد و گفت:: این دیدار در قالب دیدارهای نوروزی با آیت‌الله آملی‌لاریجانی انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بررسی موضوعات مربوط به حوزه قضا، همکاری متقابل اعضای کمیسیون با مسوولان قوه‌ قضاییه و نیز بررسی طرح حذف مشروط مجازات اعدام برای حاملین مواد مخدر و مسائل مختلف روز ازجمله محورهای این دیدار است.

آغاز ثبت ‌نام اولیه از واجدان شرایط اعزام به حج امسال ؛ صدا و سیما| فرآیند ثبت‌نام اولیه از دارندگان فیش‌های ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ 31تیر 1385 از ساعت 9 دیروز آغاز شد. واجدان شرایط اعزام به حج سال جاری که دارای فیش‌های ثبت‌نامی یک میلیون تومانی هستند از چهارشنبه به مدت 10روز فرصت دارند تا نسبت به انجام فرآیند ثبت‌نام اولیه برای تشرف به حج اقدام کنند. این گزارش حاکی است با مراجعه متقاضیان به شعب بانک‌های ملی، اصل و سود متعلقه به مبلغ ودیعه حج تمتع به صورت روزشمار تا تاریخ مراجعه متقاضی توسط بانک محاسبه شده و مبلغ مابه‌التفاوت تا سقف 10میلیون تومان از متقاضیان دریافت و پس از واریز به حساب سازمان حج و زیارت، رسید آن به متقاضیان ارائه می‌شود.

اژه‌ای جایگزین آیت‌الله رییسی در هیات نظارت بر انتخابات شد ؛ تسنیم| سخنگوی شورای نگهبان گفت: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای جایگزین آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در هیات نظارت بر انتخابات شد. عباسعلی کدخدایی با اشاره به جلسه این شورا گفت: با توجه به استعفای آیت‌الله رییسی از عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، جایگزین وی برای این هیات انتخاب شد. وی افزود: در این جلسه حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌ قضاییه با اکثریت آراء جایگزین آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری شد.

تاکید وزرای دفاع ایران و سوریه بر تشدید عملیات علیه تروریست‌ها ؛ صدا و سیما| وزرای دفاع ایران و سوریه بر افزایش هماهنگی بیشتر جهت تشدید عملیات نظامی علیه تروریست‌ها تاکید کردند.در این گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع ایران و سوریه به تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته حقیقت‌یاب برای آشکار شدن ادعای کذب امریکایی‌ها مبنی بر حمله شیمیایی تاکید و تصریح کردند: اینگونه اقدامات هیچ گونه اثری بر عزم و اراده جبهه مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها نخواهد داشت.

خط تولید ۴ محصول دفاعی امسال راه‌اندازی می‌شود ؛ مهر| فرمانده نیروی زمینی ارتش از راه‌اندازی خط تولید 4 محصول عمده دفاعی در سال جدید خبر داد. امیرسرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۹فروردین که روز ارتش و گرامیداشت آن است به دلیل ظهور ویژگی ولایتمداری این نیرو بوده است. در ۲۹فروردین سال ۵۸ امام خمینی(ره) این روز را روز ارتش نامگذاری کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر