کشفیات قاچاق ۵۰‌ درصد افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۲۶


وزیر اقتصاد با اعلام افزایش ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در سال گذشته افزود: زمان انجام تشریفات گمرکی صادرات از ۷روز به یک روز کاهش یافت.

علی طیب‌نیا با اعلام اینکه زمان انجام تشریفات گمرکی صادرات در دولت یازدهم از ۷روز به یک روز رسید، گفت: گمرک در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان سازمان برتر انتخاب شد. به گزارش ایبنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: گمرک در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی مطابق با اعلام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان سازمان برتر انتخاب شده و پروژه استقرار گمرک الکترونیکی که از سیاست اولویت‌دار وزارت اقتصاد در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود به طور کامل در گمرک اجرا شده است. وزیر اقتصاد ادامه داد: طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع گمرک الکترونیک با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه و افزایش دقت، ایجاد دروازه مشترک گمرکی، ارتباط الکترونیک با ۲۲سازمان و ارائه آمار گمرک به صورت روزانه از دیگر اقدامات سازمان گمرک است.

طیب‌نیا گفت: نتیجه اقدامات مذکور بر این اساس است که زمان ترخیص واردات از ۲۶روز به ۴روز کاهش یافت و زمان ترخیص صادرات از ۷روز به یک روز کاهش یافته و رتبه ایران ۲۳پله ارتقا یافته همچنین در شاخص اداری فساد اقتصادی با ۵ پله بهبود روبه‌رو شده، کشفیات قاچاق در سال ۹۵ با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شده و اقدامات دیگری در این باره صورت گرفته است. وی افزود: میزان قاچاق کالا از ۲۵میلیارد دلار در سال ۹۲ به حدود ۱۵میلیارد دلار در سال ۹۴ و ۱۲تا ۱۳میلیارد دلار در سال ۹۵ کاهش یافته است. در سال ۹۳ میزان حقوق ورودی ۷۰۰۰میلیارد تومان وصول شده و در سال ۹۵ به ۱۸هزار میلیارد تومان وصولی رسیده درحالی که واردات کاهش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر