سالانه غذای 002 میلیون نفر در چین فاسد می‌شود

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۶۷

جهان براساس اعلام منابع چینی سالانه ۳۵میلیون تن غلات در این کشور به‌دلیل بی‌توجهی در فرآیند حمل‌ونقل و فرآوری از بین می‌روند که می‌تواند غذای ۲۰۰میلیون نفر را تامین کند.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس‌ویک، چین با دارا‌بودن حدود یک‌پنجم جمعیت جهان، تنها ۱۰درصد از زمین‌های قابل کشت جهان را در اختیار دارد و مقامات چینی سعی در نشان‌دادن تلاش بالای خود در تامین مواد غذایی این جمعیت عظیم دارند، اما میزان هدر‌رفت غلات در این کشور بسیار بالاست. براساس آمارهای ارایه‌شده از سوی مرکز مدیریت غلات این کشور، سالانه بالغ بر ۳۵میلیون تن غله در چین از بین می‌رود.

بر همین اساس، انبارهای نامناسب، حمل‌ونقل اشتباه و همچنین فرآوری غیراستاندارد، سالانه حجمی معادل ۳۵میلیون تن غلات را در این کشور نابود می‌کند.

بنا به اعلام مقامات چینی، انبار نامناسب و حمل‌ونقل نادرست ۲۷.۵میلیون تن و فرآوری نادرست و غیراستاندارد ۷.۵میلیون تن دیگر از غلات کل این کشور را در سال نابود می‌کند. این میزان غله معادل مصرف سالانه ۲۰۰میلیون نفر در جهان محسوب می‌شود. بنا به گفته ونگ‌لیرونگ، کار‌شناس مهندسی کیفیت در سازمان مدیریت غلات چین، در فرآوری برنج در این کشور کارخانه‌ها برای سفید‌کردن بیشتر برنج این محصول را دو یا سه‌بار پولیش کرده و براق می‌کنند. این اقدام تولید‌کنندگان چینی به‌دلیل افزایش اهمیت ظاهر محصول برای مصرف‌کنندگان است و مصرف‌کنندگان نسبت به این موضوع که براق‌بودن نشانه مرغوب‌بودن محصول نیست، غافل هستند. براساس اعلام وزارت کشاورزی چین، از ۲۱۰میلیون خانوار کشاورز چینی تنها سه‌درصد از آنها محصولات خود را به روش درست انبار می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر