رفاه

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۵۵

نظام حقوقی معلمان باید از روال کارکنان دولت جدا شود

ایلنا| فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کارکنان معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، گفت:«این معاونت درگیر تامین و‌ تخصیص منابع و پرداخت‌هایی است که گاه با مشکلات فراوانی در بدنه دولت و آموزش و پرورش همراه است که البته در سال گذشته برای نخستین بار با تخصیص‌هایی که دولت صورت داد، سال خوبی را پشت سرگذاشتیم. » او ادامه داد:«در دیدارهایی که با معلمان و فرهنگیان در استان‌ها و مدارس داشته‌ام نسبت به خدمات بیمه تکمیلی اشکالاتی مترتب است که لازم است در نخستین فرصت از خدمات بیمه‌یی شرکت دیگری استفاده شود تا رفاه بیشتری برای معلمان فراهم شود.» او افزود:«پرداختی معلمان با دیگر کارکنان دولت تفاوت‌هایی دارد که این امر موجب نارضایتی بین فرهنگیان شده است. باید در اسرع وقت نظام حقوقی معلمان مانند استادان دانشگاه از سیستم اداری دولت جدا شود تا انگیزه‌های بیشتری برای معلمان در کلاس‌های درس فراهم شود. »

دانش‌آشتیانی گفت:«پیش‌نویس این قانون پس از تصویب در هیات دولت باید به صورت لایحه‌یی به مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شود تا مراحل قانونی آن برای تخصیص بودجه مستقل در سال آینده نیز به دست ‌آید.» او در پایان افزود:«باید در این معاونت برای تامین منابع مالی و درآمدی به غیر از درآمدهای آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت راهکارهای جدیدی را طراحی کنیم تا ازاین منظر بتوانیم شرایط مناسب‌تری را برای معلمان و فرهنگیان در جامعه فراهم کنیم. »


دستگیری 19 هزار معتاد و خرده‌فروش در نوروز

ایسنا| عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه رهبری موضوع اعتیاد و مواد مخدر را آسیب اول کشور می‌دانند، گفت:«سال گذشته شاهد افزایش ۱۶تا ۱۷درصدی کشفیات بودیم و در بحث پیشگیری نیز با قوت درحال پیگیری هستیم. در حوزه درمان نیز ظرفیت‌ها در مقایسه با زمان ورودم به این حوزه از ۵۰۰ نفر به ۱۰هزار نفر در شهر تهران افزایش پیدا کرده است.» او ادامه داد:«نوروز امسال در ۱۲یا ۱۳ استان جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را داشتیم که در قالب این طرح ۱۹هزار نفر در کشور دستگیر شدند که 5 هزار نفر آنها

خرده‌فروش و مابقی معتادین متجاهر بوده‌اند.» او افزود:«قرار شده این افراد به جای 3ماه به مدت بیشتر و تا 6 ماه نگهداری شوند.»

رحمانی‌فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه توانمندسازی و اشتغال از هیچ کمکی به استان‌ها فروگذار نخواهد شد، گفت:«در استان‌های دیگر بخش خصوصی هم به این مقوله ورود داشته هر چند به جز موضوع اشتغال، مسائل روانی و فرهنگ پذیرش این افراد در خانواده‌ها هم اهمیت دارد. » او ادامه داد: «اعتیاد حد و مرز ندارد و بیکار و شاغل و پولدارو فقیر و دانشجو و کارگر نمی‌شناسد. آمارها حاکی است بین ۵۰ تا ۵۵ درصد معتادان کشور شاغل هستند.»


پرداخت بدهی ۹۲۰۰ میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

مهر| سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه تبیین جشنواره خلاقیت سازمانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بر سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است، گفت:«در سال گذشته با وجود مسائل اقتصادی در کشور، تعهدات در بخش بیمه را به موقع انجام دادیم و در بخش درمان نیز در موقعیت متعادلی قرار داشتیم و با پرداختی‌ها به مراکز طرف قرار داد در اسفند ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفتیم.» او با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته، گفت:«مهم‌ترین دستاورد این سازمان در بخش برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال آینده محقق شد و انفکاک درمان این سازمان که سال‌ها مطرح بود کاملا منتفی و تمامیت سازمان حفظ شد.» او ادامه داد:«برای نخستین بار پرداخت بدهی دولت به سازمان در بودجه سال ٩٦ ردیف اعتباری گرفت. همچنین در ٣سال گذشته با ایجاد تعامل خوب با مجلس، هیچ تکلیف بدون منبعی برای این سازمان ایجاد نشد.» او افزود:«دولت یازدهم در سال گذشته ٩٢٠٠میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد. این سازمان در سال گذشته ٥٢ هزار میلیارد تومان وصولی داشت و این منابع بدون اتکا به نفت و مالیات تامین شد.»


بیش از 300 میلیون نفر در دنیا از افسردگی رنج می‌برند

ایرنا| سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی به مناسبت روز جهانی سلامت نوشت:«سازمان جهانی بهداشت هر سال موضوعی را به عنوان شعار جهانی مطرح می‌کند. امسال بعد روانی سلامت از سوی این سازمان مورد توجه قرار گرفته است. باید بدانیم سلامت روان، تنها نداشتن بیماری اعصاب و روان نیست بلکه سازگاری فرد با خودش و دیگران، قدرت تطابق با شرایط محیطی، داشتن روحیه انتقادپذیری و داشتن عکس‌العمل مناسب در برابر مشکلات و حوادث زندگی، جنبه‌های مهمی از سلامت روانی را تشکیل می‌دهند. » قاضی‌زاده در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «اکنون بیشتر از 300میلیون نفر در دنیا از افسردگی رنج می‌برند و این آمار طی 10سال اخیر تقریبا 20درصد افزایش یافته است اما حمایت نامطلوب به همراه ترس از انگ روانی، باعث شده این افراد از دسترسی به درمان مناسب محروم بمانند. چنانکه حتی در کشورهای با درآمد بالا حدود 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی، درمان دریافت نمی‌کنند و به طور متوسط تنها حدود 3درصد بودجه سلامت بخش دولتی به سلامت روان اختصاص می‌یابد.» او ادامه داد:«در کشور نیز به ‌دنبال اجرای طرح تحول سلامت برای نخستین‌ بار خدمات سلامت روان به طور رایگان توسط کارشناسان ذی‌ربط در مراکز بهداشتی ارائه می‌شود.» او افزود:«در زمستان سال گذشته نیز یک هزار تخت بیماری‌های اعصاب و روان در سراسر کشور افتتاح شد؛ که همان موقع آرزو کردم، امیدواریم روزی برسد که یک هزار تخت را تعطیل کنیم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر