اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۵۱

بهره‌برداری از یک نیروگاه گازی تولید برق

بروجرد| در مراسمی با حضور استاندار لرستان، علاءالدین بروجردی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی دیروز ظهر نیروگاه 2/4مگاواتی گازی تولید برق روستای شیشه بروجرد به بهره‌برداری رسید. خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: این نیروگاه که ظرفیت تولید 31هزار مگاوات برق در سال را دارد با سرمایه‌گذاری 40میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است. خودنیا افزود: این نیروگاه گازی می‌تواند برق مصرفی بیش از10هزار خانوار را تامین کند. وی گفت: با ساخت نیروگاه گازی روستای شیشه زمینه اشتغال 15نفر فراهم شد.


17 طرح نیمه ‌تمام فضای آموزشی نیازمند مشارکت

ارومیه| مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: 17طرح نیمه‌تمام فضای آموزشی با سهم

50‌ درصدی دولت از مشارکت خیرین بیش از 60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم دارد. سیدمصطفوی در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بخش انزل گفت: این 17طرح سهم 50 درصدی دولت از مشارکت خیرین است و بیش از

60 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم دارد. وی با بیان اینکه درحال حاضر 313مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، افزود: با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و دولت تا پایان سال جاری تمامی مدارس کانکسی استان جمع‌آوری و کلاس‌های درس جایگزین آنها می‌شود.


154 هزار تومان جریمه در صورت به ‌کارگیری اتباع غیرمجاز

زاهدان| رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تعیین میزان جریمه سال 96 کارفرمایان متخلف که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کار می‌گمارند، خبر داد. شیخ‌زاده گفت: براساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309هزار و 977ریال در سال 1396 را تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال خواهد بود. وی افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف دو برابر خواهد شد.


سلامت تویسرکان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

همدان| فرماندار تویسرکان گفت: حوزه بهداشت، درمان و سلامت تویسرکان با بهره‌وری حداکثری از ظرفیت سرمایه‌گذاران و خیران می‌تواند متحول شود. به گزارش تسنیم، حبیب مومیوند ظهر دیروز در نشست هم‌اندیشی مجمع خیرین سلامت شهرستان تویسرکان اظهار کرد: منابع مالی داخلی برای پاسخگویی به همه نیازهای حوزه سلامت در شهرستان کافی نیست و باید با سازوکارهای مدون از اعتبارات خارج از شهرستان در راستای بهبود این بخش استفاده کرد. وی بیان کرد: تویسرکان از نخبگان، صاحبان نظر و ایده و سرمایه‌گذاران زیادی در خارج از شهرستان برخوردار است که باید بهره‌وری حداکثری از آنها ایجاد شود.


۱۵ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا خزانه‌گیری شد

صومعه‌سرا| رییس جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به فرارسیدن فصل زراعت برنج از خزانه‌گیری ۱۵درصدی شالیزارهای این شهرستان خبر داد. احمد پادیاب با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل زراعت برنج تاکنون ۱۵درصد شالیزارهای صومعه سرا خزانه‌گیری شده‌اند. وی با بیان اینکه کشاورزان باید برای نشاء شالیزارهای خود با تقویم زراعی استان هماهنگ باشند، افزود: لازم به ذکر است که بخشی از نشاء شالیزارهای صومعه‌سرا توسط ۱۰بانک نشاء شهرستان تامین می‌شود.


نوسازی صنایع تولیدی فعال هرمزگان در اولویت قرار دارد

بندرعباس| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: نوسازی صنایع تولیدی فعال از اولویت‌های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است. خلیل قاسمی افزود: شرایط نوسازی صنایع تولیدی پس از برجام مهیا شده و برآوردهای ریالی هم در این زمینه درحال بررسی است. وی اظهار کرد: آموزش و بازدید کارشناسان صنایع و واحدهای صنعتی منتخب از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم از برنامه‌های اولویت‌دار امسال است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده فعالیت‌های اقتصادی واحدهای تولیدی به‌روز می‌شود. وی در پایان گفت: سال گذشته بیش از 113هزار میلیارد ریال در واحدهای تولیدی استان سرمایه‌گذاری شد.


بازسازی خانه‌های آسیب ‌دیده روستایی خراسان‌ رضوی

مشهد| معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از آمادگی این نهاد برای بازسازی مناطق آسیب دیده استان بر اثر زلزله خبر داد. عزیزالله مهدیان پیرامون حادثه زلزله اخیر در استان اظهار کرد: با وجود تمام حوادثی که در سال‌های گذشته در کشور بروز کرده، سالانه 55 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی کرده‌ایم که همه این اقدامات با کمک بانک‌ها بوده است. خراسان رضوی نیز از استان‌هایی است که تسهیلات زیادی در بخش حوادث داشته و بانک‌ها با این شیوه ارائه تسهیلات آشنا هستند.


۲۳ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری سم‌پاشی شد

شهرکرد| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲۳هزار و ۳۵۰هکتار از مزارع استان علیه آفت سِن سم‌پاشی شد.

سیامک سلیمانی دیروز در شورای آرد و نان استان اظهار کرد: سال گذشته 23هزار و 350هکتار از مزارع استان برای مبارزه با آفات و سِن‌زدگی سم‌پاشی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال وجود آفت سن در مزارع استان نزدیک به 60 درصد سطح سال گذشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر