لپ‌تاپ های دانشجویی

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۵

در صورتی که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها با برندهای مختلف و ویژگی‌های متنوع کار بسیار دشواری است که با داشتن اطلاعات کافی از نمونه‌های موجود در بازار متناسب با نیازی که دارید می‌توانید خرید نسبتا مطلوبی داشته باشید. اما اگر مانند برخی با پرس‌وجو از آشنایان و افراد متخصص دست به کار خرید می‌شوید، با یک مشکل اساسی روبه‌رو خواهید شد. آن هم این است که احتمالا پیشنهادهای مختلف افراد، به‌خصوص افراد غیرمتخصص و کسانی که اطلاعات تجربی دارند، امکان تصمیم‌گیری درست را از شما سلب خواهد کرد.

این سیستم‌های قابل حمل دارای صفحه نمایش و اندازه بدنه‌یی هستند که از سایز

9/8 اینچ شروع می‌شود و تا 4/18 اینچ متغیر است و درحال حاضر قیمتی بین 300هزارتومان تا حدود 3میلیون‌تومان دارند. دنیای لپ‌تاپ‌ها از انواع مختلفی تشکیل شده که شامل لپ‌تاپ‌های ارزان (اقتصادی)، لپ‌تاپ‌های چندمنظوره، لپ‌تاپ‌های تجاری، لپ‌تاپ‌های Ultraportable، لپ‌تاپ‌های ویژه بازی و لپ‌تاپ‌های دانشجویی است که گزارش امروز ما به این نوع از لپ‌تاپ‌ها اختصاص دارد.

لپ‌تاپ‌های ارزان و اقتصادی همانطور که از نام‌شان پیداست، مدل‌هایی هستند که با هدف جذب خریداران کم‌بودجه طراحی شده‌اند و برای کسانی که نیاز دارند با پرداخت هزینه کم یک کامپیوتر ابتدایی داشته باشند مناسب است. این گروه شامل لپ‌تاپ‌هایی با قیمت زیر یک‌میلیون تومان است.

لپ‌تاپ‌های چندمنظوره نیز حیطه جذاب صنعت تولید لپ‌تاپ هستند. این گروه شامل مدل‌های باریک و سبک با صفحه نمایش‌های 3/13 اینچ تا 14 اینچ و دستگاه‌های قابل حمل mainstream با صفحه نمایش‌هایی با ماکزیمم سایز 4/15 اینچ هستند و لپ‌تاپ‌های تجاری که در واقع مدل‌های باریک و سبک یا mainstream هستند که شامل ویژگی‌های امنیت، اتصال و دوام مناسب برای یک کاربر حرفه‌یی بوده و مناسب برای استفاده در ادارات است.

به لپ‌تاپ‌های بسیار باریک‌تر و سبک Ultraportable گفته می‌شود که این نوع از لپ‌تاپ نیز متناسب دانشجویان است. این دستگاه‌ها با وزنی کمتر از 1.81 کیلوگرم عملکردی مانند یک PC دارند. در این دستگاه‌ها صفحه نمایش کوچک‌تر، صفحه کلید فشرده‌تر و پردازشگر معمولا کم‌قدرت‌تر از یک نوت‌بوک معمولی است. در این میان تنها لپ‌تاپ‌های جایگزین کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌های ویژه بازی هستند که خیلی مناسب استفاده دانشجوبان نبوده و بیشتر به درد طرفداران بازی می‌خورند. لپ‌تاپ‌های نیرومند نیز نمی‌توانند کاربرد زیادی برای دانشجویان و محصلان داشته باشند. اما لپ‌تاپ‌هایی وجود دارند که خاص دانشجویان و دانش‌آموزان طراحی شده‌اند، لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزی به خاطر دانش‌آموزان و محصلان کالج طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها را هم برای انجام امور درسی و هم برای بازی می‌توان استفاده کرد و بنابراین به قدرت مناسب و اجزای کافی نیاز دارند تا بتوانند آنها را به عنوان آرشیو موزیک، سیستم استریو، DVD Player و ایستگاه‌های ساخت ویدئوهای Youtube فعال کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر