پرداخت 10میلیارد دلار تسهیلات جدید

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۰۸


قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به هدف‌گذاری برای پرداخت 10میلیارد دلار تسهیلات در سال جاری گفت: دولت و بانک مرکزی به صندوق بدهکاری ندارند.

علیرضا صالح در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اولویت‌های صندوق توسعه ملی در سال جاری اظهار کرد: برای امسال طبق برنامه ششم و تسهیلات تکلیفی که در بودجه وجود دارد، هدف‌گذاری پرداخت 10میلیارد دلار تسهیلات اعم از ارزی و ریالی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 7هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری برای پرداخت تسهیلات ریالی در بانک‌های عامل صورت گرفته است، یادآور شد: تا بهمن‌ماه سال 95 بالغ بر 5میلیارد دلار تسهیلات در بخش‌های پتروشیمی، سیکل ترکیبی و دیگر بخش‌ها پرداخت شده است.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه 80 درصد تسهیلات صندوق به بخش خصوصی واقعی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: سهم شبه‌دولتی‌ها و نهادهای عمومی حداکثر 20درصد است.

وی در مورد اینکه آیا 4.1 و 1.2میلیارد دلاری سال‌های گذشته توسط دولت که با مصوبه ستاد تدابیر ویژه انجام شد تاکنون بازگشته است، گفت: بانک مرکزی ماه به ماه سهم صندوق را واریز می‌کند و طلبی در این زمینه از بانک مرکزی نداریم و همچنین از گذشته تاکنون دولت هیچ بدهی به صندوق توسعه ملی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر