آموزش پایدارسازی مشاغل به مددجویان کمیته امداد

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۹۹

ایلنا| منوچهر رزمجو، دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، با اشاره به آموزش پایدارسازی با هدف کیفی‌سازی اشتغال مددجویان گفت: «١٥٥ هزار نفر از مددجویان مجری طرح‌های اشتغال از آموزش پایدارسازی مشاغل در سال ۹۵ بهره مند شده‌اند. » او ادامه داد: «آموزش پایدارسازی مشاغل در جهت افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری، افزایش کیفیت تولیدات و محصولات، آشنایی مجریان طرح با دانش روز، نحوه استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل‌های منطقه، نحوه بازاریابی و فروش و ارتباط با مشتریان به مددجویان ارائه می‌شود. » او با اشاره به اینکه این آموزش‌ها با حداقل قیمت انجام می‌شود، افزود: «برای این امر از امکانات و ظرفیت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی استفاده شده است که تاکنون حدود ۴۰درصد در حوزه کشاورزی و دامپروری از این خدمات برخوردار بوده‌اند. »

رزمجو گفت: «این آموزش‌ها در پنج رشته کشاورزی و دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و خدمات ارائه می‌شود؛ مددجویان ساکن در استان کرمانشاه بیشترین و استان تهران کمترین خدمات آموزش پایدارسازی این نهاد دریافت کرده‌اند. »

تاکنون حدود ۴۰درصد از طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد در حوزه کشاورزی و دامپروری، ۱۰درصد در بخش صنایع دستی، ۴۰درصد خدماتی و ۱۰درصد در صنایع خرد و کوچک برای مددجویان ایجاد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر