2 میلیارد و 300 میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۶۵

ایلام معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بیش از 2میلیارد و 300میلیون دلار کالا سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد. به گزارش«تعادل» جمیل شوهانی دیروز اظهار کرد: با اقدام‌ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و تفاهمنامه‌های 2 جانبه با استان‌های همجوار میسان، واسط، دیاله و بابل در عراق، برنامه‌ریزی برای 2برابر شدن میزان صادرات در سال گذشته(پیش‌بینی صادرات 2میلیارد دلاری) از مرز مهران انجام شد و پیشرفت‌های خوبی درخصوص صادرات کالا حاصل شد که بیشتر آنها تحقق پیدا کرد.

وی از افزایش 61 درصدی صادرات کالا(استان و سایر گمرکات) از مرز بین‌المللی مهران در سال گذشته خبر داد و افزود: در مجموع 2میلیارد و 300میلیون و 730هزار و 767دلار کالا از مرز مهران صادر شد که 591 میلیون و 571هزار و 502 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 709میلیون و 159هزار و 265دلار نیز مربوط به گمرکات دیگر استان‌ها بود.

شوهانی عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.

روزانه به‌طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر