جدال «می» با اتحادیه اروپا

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۴۹


گاردین:

تیتر یک این روزنامه به تلاش ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا برای کاهش تنش میان کشور خود و اتحادیه اروپا بر سر جبل‌الطارق اختصاص دارد. بر این اساس کمی قبل نیز وزیر امور خارجه بریتانیا اظهار کرد بدون موافقت کشورش هیچ تغییری در حاکمیت منطقه جبل‌الطارق صورت نخواهد گرفت. درحالی که مساله تنگه جبل‌الطارق به مهم‌ترین چالش روزهای ابتدایی برگزیت تبدیل شده است، بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلستان دیروز هنگام ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا گفت: بدون رضایت مردم انگلستان هیچ تغییری در حاکمیت منطقه جبل‌الطارق روی نخواهد داد. وی تصریح کرد:«حاکمیت جبل‌الطارق تغییر نیافته و نخواهد کرد. بدون حمایت و رضایت آشکار مردم جبل‌الطارق و انگلستان، تغییری در ‌آن نمی‌تواند روی دهد و این امر تغییرناپذیر است.»


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به انفجاری اختصاص داده که اخیرا در مترو روسیه صورت گرفته است. بنا بر گزارش‌ها، انفجار در سامانه مترو در شهر سن‌پترزبورگ در روسیه تلفات و خسارت‌هایی بر جای گذاشته است. خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد طبق «اطلاعات اولیه» در انفجار مترو دومین شهر بزرگ روسیه دست‌کم 10نفر کشته و شماری نیز مجروح شده‌اند. گفته می‌شود برخی از مصدومان این انفجار کودک هستند. تاس به نقل از یک منبع پلیس نوشت این انفجار در ایستگاه مترو «میدان سنایا» رخ داده است. بنا بر اعلام نهادهای امدادرسانی سن‌پترزبورگ از وقوع دو انفجار در ایستگاه‌های مترو این شهر خبر داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجار دوم در ایستگاه مترو «موسسه تکنولوژیچسکی» رخ داده است. در همین حال، یک منبع در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس گفت در یکی از انفجارها ترکش به اطراف پرتاب شده است.


نیویورک تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به دیدار ترامپ با رییس‌جمهوری مصر اختصاص داده است. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در کاخ سفید میزبان عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود شده است. عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور مصر که چند روزی است در امریکا به سر می‌برد، دوشنبه به کاخ سفید رفته و مورد استقبال رییس‌جمهور این کشور قرار گرفته است. ترامپ پیش از استقبال از السیسی در توییتر خود نوشته بود که به نمایندگی از امریکا از رییس‌جمهور مصر استقبال می‌کند و آماده استقبال از روابط بلندمدت و خوب بین دو کشور است. گفته می‌شود، سفر السیسی به امریکا ۵ روز به طول انجامد. وی در این سفر همچنین با مقامات عالیرتبه امریکا، کنگره این کشور، اتاق بازرگانی مرکزی، وزیر خارجه و معاون رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر