از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۳۴

عامل انتحاری سن‌پترزبورگ قرقیزتبار بود

تروریست عامل انفجار انتحاری در متروی سن‌پترزبورگ تبعه روسیه و قرقیزتبار بود. یک مقام سازمان ملی اطلاعات قرقیزستان موسوم به «کا. گ. ان. ب» اعلام کرد:«تروریست انتحاری فردی 22ساله و اکبرجان جلیل اف نام داشت. تروریست انتحاری از کشور قرقیزستان بود و به صورت انفرادی اقدام کرد.» وی افزود که مقامات اطلاعاتی قرقیزستان با همتایان روسی خود در تماس هستند و درباره انفجار با یکدیگر همکاری می‌کنند. این انفجار انتحاری در مترو ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت در سن‌پترزبورگ به کشته شدن 14نفر و زخمی شدن شمار زیادی از مسافران منجر شد.


دیدار ترزا می ‌و عبدالله دوم با محوریت تروریسم

نخست‌وزیر بریتانیا در سفر به اردن با پادشاه این کشور دیدار و درباره تقویت روابط استراتژیک میان دو طرف و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. ترزا می‌ و ملک عبدالله دوم در این دیدار درباره تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها به‌ ویژه در زمینه همکاری نظامی بحث و گفت‌وگو کردند. ملک عبدالله از حمایت بریتانیا از امان به ‌ویژه در زمینه کمک به آوارگان قدردانی کرد. دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه ازجمله روند صلح خاورمیانه و بحران سوریه صحبت و بر تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و اهمیت تقویت آن در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید کردند.


ترکیه همه‌پرسی کردستان عراق را رد کرد

یک هیات از ترکمن‌های عراق به ریاست ارشد الصالحی در پی بالا گرفتن بحث‌ها پیرامون نصب پرچم کردی بر فراز ساختمان‌های اداری استان کرکوک، راهی آنکارا شد و با نخست‌وزیر ترکیه دیدار کرد. نخست‌وزیر ترکیه به دنبال دیدار با رییس جبهه ترکمن‌های عراق، اظهارات اخیر سران کرد عراقی را که برای برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق فراخوان داده‌اند، غیرقابل قبول دانست. طبق بیانیه صادر شده در پی دیدار بینالی یلیدریم و ارشد الصالحی، نخست‌وزیر ترکیه از ترکمن‌های عراق خواسته تا در صف واحد در برابر چالش‌های پیش رو بایستند.


درگیری مرزبانان هند و پاکستان در کشمیر

مرزبانان هند و پاکستان روز سه‌شنبه مواضع یکدیگر را با سلاح‌های سبک و سنگین در منطقه پونچ کشمیر هدف گرفتند. مانیش مهتا، سخنگوی وزارت دفاع هند گفت:«نیروهای پاکستانی با استفاده از سلاح‌های سبک و اتوماتیک اقدام به تیراندازی به مواضع هند در امتداد خط واقعی کنترل در پونج کردند. مرزبانان هند نیز در واکنش به این اقدام، مواضع نیروهای پاکستانی را در منطقه پونچ گلوله باران کردند.» تنش‌ها میان هند و پاکستان از چند ماه پیش به علت خشونت‌های کشمیر و حمله شبه‌نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند تشدید شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر