شکار زیردریایی در آب‌های سوئد

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۰

به گزارش روزنامه سوئدی «سونسکا داگ‌بلادت»؛ یک زیردریایی در وضعیت اضطراری و خطرناک قرار گرفته و این درخواست از سوی مرکز شنود و کنترل ارتباطات ارتش سوئد ضبط شده است.

این پیام اضطراری به زبان روسی بوده و از خلیجی پررفت‌و‌آمد ارسال شده است. بعد از آن تایید شد که در خلیج «کان‌هولمزفیردن» (Kanholmsfjärden) یک زیردریایی دیده شده است و رسانه‌های سوئدی دست به انتشار تصویری زده‌‌اند که بنا به گفته آندرس گرنستاد، آدمیرال نیروی دریایی سوئد، نشانگر یک «زیردریایی ناشناس» است.

تصویر مورد بحث توسط یک شاهد عینی گرفته شده که مدعی است حرکت «خودرو زیرآبی» را دیده است. بعد از انتشار این تصویر در سوئد تاکنون خبرهای زیادی از چندین عملیات تجسسی نیروی دریایی سوئد در آب‌های نزدیک به استکهلم گزارش شده است. آدمیرال گرنستاد خبر رسانه‌های سوئدی مبنی بر اینکه نیروی دریایی این کشور در پی «شکار یک زیردریایی» است را رد کرد. اما وی تاکید کرد که تمامی مشاهدات در روزهای گذشته بیانگر این واقعیت است که «فعالیت‌هایی در زیرآب» صورت گرفته است. این مقام نظامی ارشد سوئد تصریح کرد که در سال‌های گذشته نیز نیروی دریایی این کشور شاهد فعالیت‌های متفاوتی در حریم دریایی خود بوده است. به نظر ما این منطقه مورد علاقه قدرتی بیگانه است. او از کشور مشخصی نام نبرده اما تاکید کرده که فعالیت‌های تجسسی نیروی دریایی سوئد در این رابطه ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر