جنگ افغانستان از دیدگاه هنر نقاشی

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۱۵


روزنامه انگلیسی گاردین تصویر یک خود را به مطلبی با عنوان «هنر زیر آتش» اختصاص داده و به بهانه آن از تصاویر نقاشان از جنگ افغانستان گفته است. در عین حال تیتر اصلی این روزنامه «8میلیارد پوند هزینه بیماری‌های ذهنی هنگام زایمان» از این خبر می‌دهد که مراقبت مادران باید بیشتر موردتوجه واقع شود تا زایمان‌های پرخطر عوارض بعدی به‌بار نیاورند. تیتر دیگر این روزنامه به اشتباه تاریخی کامرون درباره اتحادیه اروپا اشاره دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «راز زیرآبی تنش‌ها را روی سطح آورده است» در توضیح این خبر آمده است؛ نیروی ارتش سوئد جست‌وجویی را در ساحل استکهلم آغاز کرده است. مسوولان رسمی اعلام کرده‌اند که این جست‌وجوها برای بررسی فعالیت‌های زیرآبی خارجی در آب‌های این کشور هستند. «افزایش فشار برای واکسن ابولا» خبر از این دارد که بعد از سال‌ها تاخیر و عقب انداختن کارها، محققان به سرعت مشغول تست میدانی و عملی واکسنی هستند که برای جلوگیری از ویروس ابولا طراحی شده است. «سرمایه‌گذاری دموکرات‌ها بر ایالت‌های غیرمنتظره» نیز از این خبر می‌دهد که در حالی که آمارهای نگران‌کننده برای دموکرات‌ها نشان می‌دهند آنها شانس بسیار زیادی برای دراختیار نگه داشتن مجلس سنا ندارند، افراد این حزب تصمیم گرفته‌اند برای کنترل ایالت‌هایی غیرمنتظره سرمایه‌گذاری کنند.

اما روزنامه نیویورک تایمز تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «ندای پاپی خجسته» و در توضیح آن می‌نویسد: اسقف‌ها روز یک‌شنبه برای مراسم تقدیس پاپ پل ششم در واتیکان گرد هم آمدند، فردی که در دهه‌های 1960 و 1970 کلیسا را طی تغییرهایی بزرگ رهبری کرد. «ترس جایی که ریسک ابولا کم است، شکیبایی جایی که خطر حقیقی است» از این خبر داده که ترس در ایالات‌متحده مدرسه‌ها را بسته، سیاست‌ها را شکل می‌دهد و مردم را وادار به انزوا کرده است، در حالی که شهروند اهل لیبریا به سرزمین نفرین شده بازمی‌گردد و در میان تمام دهشت‌ها مقاومت مردمی را مشاهده می‌کند. «گناهکار فرض‌ شده در جنگ چین در مقابل فساد» نیز از این خبر می‌دهد که افرادی که هدف‌ تحقیقات فساد دولت چین قرار می‌گیرند از حقوق رسمی زیادی برخوردار نیستند و بدون توجه به گناهکار بودن یا نبودن مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر