خطوط ریلی بندر شهید رجایی افزایش می‌یابد

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۷۹

هرمزگان|

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۷۵۵واگن در راه‌آهن استان تخلیه و بارگیری می‌شود، گفت: خطوط ریلی بندر شهید رجایی افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، محمد پورفخری دیروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت ویژه راه‌آهن در دنیای امروزی اظهار کرد: کارشناسان معتقدند که حمل و نقل ریلی از لحاظ اقتصادی، ایمنی، زیست محیطی و حجم بالای کالا و مسافر نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل برتری دارد.

وی بیان ‌کرد: حمل و نقل ریلی ازجمله بخش‌های زیربنای اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و اساس مبادلات بازرگانی و توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در سال 95 افزایش برج‌های تلسکوپی برای روشنایی در شب در خطوط کلینگر و ایجاد زمینه تخلیه در شب، تطویل خطوط تخلیه در محوطه موسوم به خطوط کلینگر ایستگاه مانوری، اجرای احداث خط جدید حد فاصل خطوط 4 و 5 کلینگر در ایستگاه مانوری، اختصاص دیزل مانور به پالایشگاه، احداث خطوط کشتیرانی جنوب به شبکه ریلی و... را ازجمله اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

پورفخری با اشاره به بخش تخلیه ریلی افزود: در بخش تخلیه در سال گذشته 7میلیون و 934هزار و 909 تن صورت گرفته و در سال جاری نیز 9میلیون و 435هزار و 982تن رسیده که نسبت به سال گذشته 19درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اداره‌کل راه آهن هرمزگان در سال جاری به طور میانگین روزانه 755واگن تخلیه و بارگیری کرده و در تلاش است تا این رقم را در سال آتی افزایش دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر