کسب سود و توسعه با حضور در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۳۸

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال جاری شرکت‌های کوچک و متوسط معاملات خود در بازار سرمایه را آغاز کردند که این مهم موجب کسب سود برای سرمایه‌گذاران و توسعه این قبیل شرکت‌ها خواهد شد.

به گزارش«تعادل» شاپور محمدی در گفت‌وگو با شادا اظهار کرد: در سال‌های گذشته که شرکت‌های کوچک و متوسط در بورس اوراق بهادار کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند، وضعیت در فرابورس متفاوت بود. به طوری که در جهت توانمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت همچنین باید اعلام کرد که در سال جاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های کوچک و متوسط، معاملات خود را آغاز کردند.

وی درخصوص مزیت شرکت‌های کوچک و متوسط گفت: ازجمله مزیت‌های این شرکت‌ها می‌توان به کسب سودآوری بالا برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

محمدی تصریح کرد: با باز شدن تابلو بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس شرکت‌هایی که به طور استارت‌آپ و های‌تک فعالیت می‌کنند، می‌توانند از مزایای این بازار به نحو مطلوب بهره‌مند شوند. همچنین ما معتقد هستیم که با قرار گرفتن صندوق‌های جسورانه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های با تکنولوژی و فناوری بالا امکان‌پذیر شود.

وی گفت: همگان باید توجه داشته باشند که این پروژه بالغ بر ۲سال مورد پیگیری مداوم قرار گرفته است و پیش‌تر نیز ایده آن در بورس مورد توجه قرار داشت با این همه تمامی نقاط مثبت و منفی آن به دقت بررسی شده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه به طور مشخص درحال حاضر این معاملات در فرابورس ایران انجام می‌شود، افزود: پیش‌تر شرکت‌های کوچک و متوسط برای تامین منابع مالی خود با مشکلاتی مواجه بودند به طوری که بانک‌ها به دلیل نبود اعتبار لازم در حساب و شناخته نبودن این شرکت‌ها به آنان وام اعطا نمی‌کردند اما با قرار گرفتن نام آنان در تابلو فرابورس علاوه بر دریافت وام هم شناخته شده محسوب می‌شوند و هم برندسازی و تمامی فعالیت‌هایشان شامل صادرات راحت‌تر در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی درباره ارزش‌گذاری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ نیز گفت: به طور حتم با قرار گرفتن نام این شرکت‌ها در تابلو دارایی‌های فکری، دستاوردها و اختراعات این شرکت‌ها به بهترین نحو ممکن ارزش‌گذاری خواهد شد که این مهم خود به توسعه این شرکت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر