اخبار

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۳۶

آمادگی خارجی‌ها برای خرید سهام به پرداخت ملت

مراسم معارفه قبل از عرضه سهام شرکت به پرداخت ملت با حضور مدیران ارشد بانک ملت و جمعی از سرمایه‌گذاران، کارگزاران، فعالان و سهامداران بورس برگزار شد.

هادی اخلاقی‌فیض‌آثار، مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با اعلام این نکته که در فاز نخست قرار است ۱۰درصد سهام شرکت به پرداخت در بازار سرمایه عرضه شود، گفت: این شرکت از شرکت‌های وزین پرداخت در کشور است که جایگاه نخست را در کشور و خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

اخلاقی تاکید کرد: مجموعه‌های برون‌مرزی نیز به محض آگاهی از تصمیم بانک ملت برای عرضه سهام شرکت به پرداخت برای خرید این سهام اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به تاریخچه ورود فناوری به نظام بانکداری کشور اظهار کرد: شروع بحث بانکداری الکترونیک در کشور به ۴۵سال قبل برمی‌گردد که این روند بعد از انقلاب هم در اوایل دهه ۷۰ با توسعه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این حوزه ادامه پیدا کرد.

اخلاقی، توسعه ابزارهای نوین پرداخت به ویژه پایانه‌های فروشگاهی را مربوط به اوایل دهه ۸۰ خواند و افزود: با توجه به همت جمعی نظام بانکی در یک دوره ۱۰ساله، بانک‌ها توانستند به صورت گسترده استفاده از ابزارهای نوین بانکداری الکترونیک را در داخل کشور ترویج دهند که این موضوع مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت و بخش زیادی از هزینه‌های مالی تبادلات کاهش یافت. مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که امروز انجام فعالیت‌های بانکی بدون ابزارهای نوین بانکداری قابل تصور نیست، یادآور شد: بانک ملت هم همزمان با این تغییرات همواره در تلاش بوده تا به عنوان یک بانک تاثیرگذار و پیشرو خود را مطرح کند و از آخرین دستاوردهای عرصه بانکداری برای ارائه خدمات به مردم به نحو بهینه استفاده کند.


رتبه نخست بانک صنعت در وامدهی به مازندران

بانک صنعت و معدن رتبه نخست را در پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط استان مازندران در قالب تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن این بانک بیش از یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح یاد شده به ١٠٦واحد صنعتی کوچک و متوسط استان مازندران پرداخت کرده است. این بانک در مجموع مبلغ ٢٠هزار میلیارد ریال تسهیلات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در قالب طرح رونق تولید- که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و با همکاری نظام بانکی کشور به اجرا درآمده- در اختیار یک هزار و ٣٢٢طرح صنعتی در سراسر کشور قرار داده است.


چمدان اسکناس‌های نو

در بازار

در روز توزیع اسکناس نو در بانک‌ها، بازار اسکناس‌فروش‌ها هم فضایی متفاوت دارد. رفت وآمدها بیشتر، قیمت‌ها نازل‌تر، چانه‌زنی‌ها بالاتر و البته رنگ اسکناس‌های چمدان‌ها هم برگشته است. در این میان بسته‌های آکبند اسکناس‌هایی که کانال توزیع چندان مشخصی ندارند نیز به وضوح خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (یک‌شنبه) شعب چند بانک منتخب توزیع اسکناس نو را آغاز کرده‌اند. بانک‌های ملی، ملت، صادرات، سپه، پست‌بانک، اقتصاد نوین، سینا و پارسیان در تهران و شهرستان‌ها در مجموع حدود ۱۶۰۰میلیارد تومان را طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ اسفندماه بین مردم توزیع می‌کنند. اسکناس‌های ۵۰۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و متقاضیان با مراجعه به شعب‌ بانک‌ها و همراه داشتن کارت ملی می‌توانند از هر کدام یک دسته ۱۰۰ برگی دریافت کنند. البته یک مشتری ظاهرا می‌تواند در هر یک از این بانک‌ها اسکناس مورد نظر را بگیرد یعنی در هشت بانک امکان دریافت اسکناس برای وی وجود دارد.


دلار و سکه ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه روز یک‌شنبه سکه طرح جدید را با کاهش 1900تومانی با قیمت یک میلیون و 190هزار تومان معامله کردند. همچنین قیمت هر دلار امریکا با کاهش 6 تومانی با قیمت 3753تومان خرید و فروش شد.

به گزارش «تعادل»، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با کاهش ۲هزار و 500تومانی نسبت به روز شنبه یک‌میلیون و 180هزار و 500تومان فروخته شد.

هر نیم سکه بهار آزادی هم با افزایش 6هزار تومانی، 694هزار و 500تومان معامله شد. در بازار آزاد هر قطعه ربع سکه بهار آزادی با کاهش یک‌هزار تومانی نسبت به روز شنبه 380هزار تومان و هر سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت 246هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با 300تومان کاهش نسبت به روز شنبه ۱۱2هزار و 801تومان ارزش‌گذاری شده بود. در بازار ارز نیز هر دلار امریکا با کاهش 6تومانی نسبت به روز شنبه ۳هزار و 753تومان فروخته شد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با 5تومان کاهش به ۴هزار و 709تومان رسید و هر یورو با یک تومان کاهش ۴هزار و 79تومان معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر