رفاه

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۲۰

پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش

ایلنا| فخرالدین احمد دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 آموزش و پرورش ردیف اعتباری برای پایان خدمت بازنشستگان و رتبه‌بندی فرهنگیان در نظر گرفته نشده بود، گفت: «با توجه به مصوباتی که اخیرا در بودجه ۹۶ در مجلس تصویب شد، به نظر می‌رسد که قسمتی از این مسائل قابل حل است.» او ادامه داد: «در واقع اعتباری که در چند قسمت بودجه آمده کمکی به بودجه آموزش و پرورش است که بتوانیم در سال ۹۶ پاداش بازنشسته‌های این وزارتخانه را پرداخت کنیم.» او افزود: «خبر خوش من برای فرهنگیان این است که برای سال آینده ردیف‌های خوبی در بودجه مورد تصویب قرار گرفته که می‌تواند با برنامه‌ریزی در خدمت ارتقای سطح کیفی مدارس و کمک به سرانه‌های مدارس و معیشت معلمان قرار بگیرد.»


واگذاری مسوولیت جمع‌آوری معتادان متجاهر به بهزیستی

ایسنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، در جلسه صد و سی و سوم ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: «این جلسه، جلسه هماهنگی بود و وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و... برای هماهنگی‌های بیشتر در این جلسه حاضر شدند. یکی از طرح‌های مهم سال جاری در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقویت مقابله است. تا پایان بهمن ماه سال جاری و در 11 ماه گذشته، 655تن مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده است.» او ادامه داد: «در سال جاری در جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات فوق‌العاده‌یی صورت گرفت که آخرین آن طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر 12 استان بود.» او افزود: «امروز طرح ملی مبارزه با مواد مخدر نیز ابلاغ شد. مسوولیت جمع‌آوری معتادان متجاهر از امروز کاملا به بهزیستی واگذار شد و تمام دستگاه‌ها ملزم به کمک به بهزیستی در اجرای این وظیفه هستند.»


گردشگری ارزان برای جوانان

فارس| محسن طلایی، مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: «هم‌اکنون بررسی و رسیدگی به چند طرح در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها که با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار است، طرح‌هایی در مورد گردشگری

ارزان‌قیمت برای جوانان است.» او ادامه داد: «یکی از این طرح‌ها طرح اتوبوس گردی جوانان است که خیلی برای ما مهم است و امیدواریم بتوانیم آن را نهایی کنیم. این طرح مشابه خارجی دارد. دو مسیر برای اتوبوس گردی جوانان پیشنهاد کردیم تا اتوبوس‌ها در دو محور مشخص شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با کمترین قیمت سفر کنند.» او افزود: «این اتوبوس‌ها در مسیرهای مهم و دیدنی شهرهای مهم استقرار پیدا می‌کنند. این کار می‌تواند یک گام عملی برای ترویج سفرهای ارزان قیمت باشد؛ چون گردش‌های دیگر و گران‌قیمت برای جوانان چندان فایده ندارد.


ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیا

ایرنا| انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور، دیروز در مراسم تجلیل از انجمن‌های علمی، موسسات غیردولتی و روانشناسان و مددکاران اجتماعی، مشاوران و روان‌پزشکان داوطلب در سانحه ساختمان پلاسکو، گفت: «اکنون هشدار‌های زودرس در حال باز کردن جای خود در بحث جلوگیری از آسیب شدید در بحران است.» او ادامه داد: «ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیاست و ایرانیان در معرض تهدید انواع سوانح طبیعی و غیرطبیعی قرار دارند. ایران در آسیا بعد از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش رتبه چهارم کشورهای بلاخیز را دارد.» او با تاکید بر بهره‌گیری از آموزه‌های علمی، مداخلات هنگام و مبتنی بر شواهد در مواقع بحرانی، افزود: «هنوز آثار روحی و روانی آسیب دیدگان زلزله بم باقی است. هنگام وقوع زلزله بم، طرح مداخلات حمایتی و اجتماعی در بلایا موسوم به محب در دستورکار این سازمان قرار گرفت و بهزیستی بیشتر سیاست‌گذار بود. چرا که سازمان‌های مردم نهاد باید در این زمینه‌ها فعال باشند.»


رایزنی با مجلس برای سهمیه ۳۰درصدی زنان

ایسنا| سودابه رادفر، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: «معاون پارلمانی وزارت ارتباطات در حال رایزنی با فراکسیون زنان مجلس است تا سهمیه ۳۰درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال در قالب طرح به مجلس ارائه شود و به تصویب برسد.» او ادامه داد: «تلاش می‌کنیم در بهار سال آینده و قبل از پایان کار دولت یازدهم، سهمیه ۳۰درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. البته اگر قرار باشد سهمیه ۳۰درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت لایحه طرح شود باید در کمیسیون تخصصی دولت مورد بررسی قرار گیرد و این کار به طول می‌انجامد.» او افزود: «این وزارتخانه همچنین طی نامه‌یی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواسته است که دوره آموزش فضای مجازی در دستگاه‌های مختلف به عنوان آموزش ضمن خدمت برگزار شود.


مقابله با ریزگردها نیاز به مدیریت سرزمینی دارد

مهر| احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی خوزستان، گفت: «اولویت اول ما مقابله با ریزگردها است ولی بحث مقابله با آن تنها خاص منابع طبیعی نیست بلکه مدیریت سرزمینی را هم نیاز دارد.» او ادامه داد: «بر اساس مطالعاتی که ستاد مبارزه با بیابان زدایی و ریزگردها انجام داده کانون‌ها شناسایی شده است. در حال حاضر کانون شمال شرق و جنوب شرق در اولویت قرار گرفته است. بیش از یک هفته است که در عرصه‌ها کار کشت نهال انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم اقدام موثری را در این روزهای پایانی سال انجام دهیم و پوشش گیاهی نسبتا خوبی ایجاد کنیم.» او افزود: «بر اساس مطالعات اولیه که صورت گرفته، هدف نهایی ایجاد پوشش گیاهی است. کل عرصه بحرانی که برای نهال کاری در اولویت قرار گرفته حدود 30هزار هکتار است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر