حضور بخش صنایع دستی در نخستین مرکز تجاری ایران در چین

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۱۸

تعادل|

جلسه هماهنگی برگزاری بخش صنایع دستی ایران در نخستین مرکز تجاری ایران در چین با حضور هیاتی بلندپایه از چین و پویامحمودیان، مدیرکل صارات معاونت، فریدون میرزالو مدیرکل حمایت از تولید معاونت و رایزن بازرگانی ایران و چین از وزرات صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در این نشست پویا محمودیان مدیرکل دفتر صادرات ضمن خوشامدگویی به هیات مذکور گفت: ایران یکی از سه کشور برتر ازلحاظ تنوع محصولات صنایع دستی است و بیش از 295 رشته مشخص صنایع دستی در ایران وجود دارد، 31 استان کشور نیز هرکدام صنایع دستی بومی خاص خود را دارند.

او ادامه داد: صنایع دستی کاربردی مثل همین ظروف و وسایل قابل استفاده در امور روزمره و نیزصنایع دستی فاخر و لوکس ایران، دو دسته‌یی هستند که هرکدام در چین مخاطبان خاص خود را دارند و ما امیدواریم با همکاری‌های آتی و برنامه‌ریزی خوب بتوانیم بخش صنایع دستی این مرکز تجاری را با قدرت راه‌اندازی کنیم.

مسوول اجرایی پاویون ملی ایران در شانگهای نیز ضمن ابراز امیدواری به برپایی این مرکز گفت: شهرهای شانگهای، پکن، شن زن و هنگ کنگ 4شهر تجاری و مهم چین هستند که افتتاح بخش صنایع دستی در پاویون ایران هم می‌تواند صنایع دستی ایران را به مخاطبان چینی بشناساند و هم به صورت فروشگاهی، امکان خرید را برای مردم فراهم کند. لازم به ذکر است، نخستین مرکز تجاری ایران در چین در ماه مه ‌افتتاح خواهد شد که در بخش صنایع دستی فضایی بالغ بر 2500 متر مربع برای صنایع دستی ایران در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر