اخبار

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۸۲

آغاز بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از 100 میلیون

گروه بانک و بیمه| باوجود نیاز 45هزار میلیارد تومانی برای بخشودگی 26میلیون پرونده تسهیلات زیر 100میلیون تومان، در گام نخست 10هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد که این اقدام با اولویت تسهیلات زیر 10 میلیون تومان انجام شود.

به گزارش «تعادل» در شرایطی که رییس کل بانک مرکزی، رقم لازم برای بخشودگی جرایم تسهیلات زیر 100میلیون تومان بدهکاران را حدود 45هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود و براین اساس تاکید کرد که منابع لازم برای این کار را نداریم و لذا بخشودگی جرایم با اولویت تسهیلات زیر 10میلیون تومان آغاز خواهد شد، روز گذشته روند بخشودگی جرایم در بانک‌های کشور آغاز شده است.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: ابلاغیه مصوبه بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از 100میلیون تومان روز گذشته از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال و از روز سه‌شنبه 17 اسفند 95 آغاز و عملیاتی شد.


افتتاح اسرار پویای شرق

با تسهیلات بانک صنعت

شرکت اسرار پویای شرق که با بهره‌مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن اجرا شده است، طی مراسمی با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این شرکت که حدود ٦٠ میلیارد ریال از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده است یراق‌آلات درب و پنجره تولید خواهد کرد. شرکت اسرار پویای شرق در استان خراسان رضوی تاسیس شده و برای ٦٥ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند. گفتنی است، صنایع کوچک و متوسط استان خراسان رضوی حدود ٨٠٠میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن دریافت کرده‌اند.


بیمه مرکزی محصولی

برای فروش ندارد

بیمه مرکزی هشدار داد: هموطنان مراقب افراد سودجو باشند، بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌یی از هموطنان خواست مراقب افراد و شرکت‌هایی که طی اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و... سوءاستفاده می‌کنند، باشند. بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در سال‌های اخیر اشخاصی سودجو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه‌نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بعضاً با تهدید هموطنان به ابطال بیمه‌نامه شخص ثالث یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و... می‌کنند.


تدوین دستورالعمل نرخ سود

گروه بانک و بیمه| در حالی که در سال‌های گذشته، شورای پول و اعتبار، معمولا در بهار هر سال نرخ سود بانکی را تعیین می‌کرد و گاهی متناسب با شرایط کاهش نرخ تورم و انتظار فعالان اقتصادی، نسبت به کاهش نرخ سود بانکی اقدام کرده و گاهی به دنبال تصمیم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود تصمیم گرفته و نرخ جدید را اعلام کرده است، اما در حال حاضر شورای رقابت، خواستار ارائه دستورالعملی در این زمینه توسط شورای پول و اعتبار شده و با توجه به ویژگی رقابتی یا انحصاری بازار معتقد است که اگر بازار پولی کشور رقابتی است باید سقف و کف برای نرخ‌ها تعیین شود و بانک‌ها بین این دو نرخ آزاد باشند. اما اگر بازار انحصاری است باید نرخ به‌طور مشخص اعلام شود و در این زمینه باید رگولاتور یا نهادهای مسوول هر بازار دستورالعمل لازم را ارائه کنند.

به گزارش «تعادل» در این زمینه، رییس شورای رقابت گفته است: شورای پول و اعتبار به عنوان رگولاتور تنظیم نرخ سود بانکی باید دستورالعملی در این زمینه تدوین کند.

به گزارش ایبنا، شیوا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورا سالانه تمام این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد، افزود: از بانک مرکزی می‌خواهیم که اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند و با دریافت اطلاعات تورم نهاده‌های تولید در مورد قیمت‌گذاری کالاهای مختلف اقدام خواهیم کرد.

وی درباره کنترل نرخ سود سپره‌ها و نرخ سود بازار بین بانکی توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت انتظار دارد که شورای پول و اعتبار به عنوان رگولاتور بازار پولی کشور عمل کند و وظیفه خود را به نحو مطلوب به انجام برساند، به این معنی که اگر لازم است دستورالعملی برای نرخ سود بانکی تدوین کند یا اینکه نرخ سود باید رقابتی باشد.


کاهش همزمان نرخ دلار و سکه

گروه بانک و بیمه|

در بازار ارز و سکه روز سه‌شنبه تهران سکه طرح جدید با افت ۳هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۱هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد و دلار نیز کاهش ۱۳تومانی را تجربه کرد و ۳۷۵۵تومان معامله شد.

به گزارش «تعادل» فعالان بازار معتقدند، تقاضا برای سکه‌های ربع، نیم و گرمی بالاست و این موضوع باعث کاهش قیمت سکه تمام است به‌طوری که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 300تومانی نسبت به روز دوشنبه، یک‌میلیون و 201هزار و 700تومان معامله شد همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افت ۳هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۱هزار و ۷۰۰ تومان و طرح قدیم نیز با ثبات یک‌میلیون و 200هزار تومان بود.نیم سکه نیز 686هزار تومان است که نسبت به روز دوشنبه با افزایش 5هزار تومانی روبه‌رو بود. ربع سکه با افزایش 2هزار تومانی نسبت به دوشنبه به قیمت 383هزار تومان معامله شد، با این حال سکه یک گرمی امروز با 5هزار تومان افزایش قیمت 243هزار تومان فروخته ‌شد.

در بازار جهانی، نرخ هر اونس طلا روند نزولی به خود گرفته و به 1224دلار کاهش یافته است. براین اساس، نرخ هر گرم طلای 18عیار نیز 113هزار و 725 تومان بود که نسبت به روز دوشنبه یک‌هزار و 246 تومان افت داشت. در بازار ارز نیز نرخ رسمی 18 ارز افزایش و 14 ارز کاهش یافته و نرخ 7 ارز بدون تغییر درج شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر