جامعه

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۹۴

نبود زیرساخت‌ نگهداری معتادان متجاهر

مهر| رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: زیرساخت‌های لازم در کشور برای نگهداری معتادان متجاهر وجود ندارد و با وجود تلاش‌های زیاد در این زمینه باز هم شاهد حضور معتادان هستیم.

مسعود زاهدیان با اشاره به اینکه ایران علاوه بر اینکه در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: نقش جهانی و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی تهران علیه مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته به دنیا معرفی شد و این نقش اثربخش مورد توجه و زبانزد شرکت‌کنندگان این کنفرانس قرار گرفت. او ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر بر حسب وظیفه قانونی و به عنوان ضابط قوه قضاییه با پدیده شوم مواد مخدر که متاسفانه بخشی از جامعه و به ویژه جوانان ما را درگیر کرده است به‌شدت برخورد می‌کند. پلیس مبارزه با مواد مخدر با تمام توان و تجهیزات با حاملان، تولید و توزیع‌کنندگان و نیز مصرف‌کنندگان مواد افیونی برخورد می‌کند.


فقیر شدن کارگران تایید شد

ایلنا| یک فعال صنفی کارگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌گوید: اعلام رسمی سبد حداقل معیشت زندگی کارگران وجود شکاف عمیق میان درآمد و هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری را تایید می‌کند.

منوچهر یاراحمدی فعال صنفی کارگری گفت: تا پیش از اعلام رقم 2میلیون و 489هزار تومان به عنوان قیمت حداقل سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری، هیچ معیار مورد تاییدی برای سنجش دستمزدهای پرداختی به کارگران وجود نداشت.

او با یادآوری اینکه در این شرایط هرگروه از کارگران با معیارهای بومی و منطقه‌یی در مورد ناکافی بودن دستمزدها صحبت می‌کردند، افزود: اقدام اخیر کارگروه ویژه مزد شورای عالی کار حداقل باعث شد تا تمام تردیدها در مورد ناکافی بودن دستمزدها از میان برود و مشخص شود که خانواده‌های کارگری در فقر اقتصادی به سرمی‌برند.


جزئیات عیدی تامین اجتماعی

تعادل| پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان به نحوی انجام خواهد شد که آن دسته از بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را در اواخر ماه دریافت می‌کنند، عیدی‌شان زودتر واریز خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر این اساس آن دسته از بازنشستگانی که بیست و هفتم هر ماه حقوق ماهانه خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند، عیدی را در تاریخ ١٧ اسفند دریافت خواهند کرد و عیدی بازنشستگانی که در ٢٧ هر ماه از سایر بانک‌ها حقوق دریافت می‌کنند نیز در روز ١٨ اسفند واریز می‌شود. همچنین مستمری‌بگیرانی که ٢٦ هر ماه حقوق دریافت می‌کنند در تاریخ ١٩ اسفند عیدی را دریافت می‌کنند. بازنشستگانی که حقوق ماهانه خود را در تاریخ ٢٠ هر ماه دریافت می‌کنند، در تاریخ ٢١ اسفند عیدی را دریافت خواهند کرد و عیدی کسانی که در تاریخ ٢٢ الی ٢٥ هر ماه حقوق دریافت می‌کنند نیز همراه با حقوق اسفند به حساب آنان واریز می‌شود.


سرانه صفر مدارس در سال جاری

ایسنا| وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتبار کمی به سرانه مدارس تخصیص می‌یابد، گفت: از طریق ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص منابع تلاش می‌کنیم سال آینده سرانه مدارس افزایش یابد، امسال رقم اختصاص یافته به سرانه مدارس تقریبا صفر بود.

فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی در حاشیه همایش ملی مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی درباره کمبود فضاهای آموزشی در کشور گفت: با توجه به کمبود بسیار فضاهای آموزشی نیازمند تامین فضای لازم هستیم تا دانش‌آموزان آموزش باکیفیت دریافت کنند. براساس نظام‌های جدید آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بحث تربیت در مدارس مهم است و نیاز داریم تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها بیش از حد استاندارد نباشد. او با بیان اینکه استانداردها وجود 25 تا 20 نفر در کلاس درس است اما به دلیل کمبود مدرسه این استاندارد را شاهد نیستیم، افزود: در برخی مدارس تعداد دانش‌آموزان در کلاس 40 نفر است که به کیفیت آموزشی لطمه می‌زند.


بیمه خسارات آنفلوآنزای مرغی را پوشش نداد

مهر| یک مقام مسوول از درگیری ۲۴ استان با آنفلوآنزای پرندگان خبر داد و گفت: وضعیت استان اصفهان بسیار وخیم است ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز شرایط نامطلوبی در آستانه نوروز دارند.

رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کشور افزود: براساس اعلام سازمان دامپزشکی تاکنون ۲۴ استان با این بیماری درگیر شده‌اند. نبی‌پور با اشاره به اینکه حدود ۱۲میلیون قطعه مرغ بر اثر آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شده است، گفت: حدود ۷ تا ۸میلیون مرغ سن بالا را نیز تولیدکنندگان از ترس اینکه آنها هم آلوده شوند، معدوم کرده‌اند. بیمه تاکنون ریالی بابت خسارت به مرغداران پرداخت نکرده است؛ تولیدکنندگان وضعیت مطلوبی ندارند و با توجه به اینکه نزدیک ایام نوروز هستیم، معلوم نیست باید هزینه‌های خود را از کجا تامین و حقوق کارگران را چگونه پرداخت کنند؟


۱۲هزار کود‌ک‌آزاری و ۱۱هزار همسرآزاری

ایلنا| معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد موارد کودک‌آزاری اطلاع داده شده به اورژانس‌اجتماعی حدود ۱۲هزار مورد و تعداد موارد همسرآزاری ۱۱ هزار مورد بوده است.

حبیب‌اله مسعودی‌فرید درباره آخرین آمار کودک‌آزاری و همسرآزاری در کشور گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری حدود ۶۰۰ هزار تماس با خط ۱۲۳ داشتیم که از این میزان ۱۵۰هزار تماس مرتبط با بهزیستی بوده است. از این تعداد ۵/۸درصد تماس‌ها مرتبط با کودک‌آزاری و ۵/۷درصد نیزمربوط به همسرآزاری بوده است. او با بیان اینکه تعداد موارد مرتبط با خودکشی کمتر و حدود ۴هزار و ۵۰۰ مورد بوده است که با مداخله همکاران ما از اقدام به خودکشی این افراد پیشگیری شد، ادامه داد: همچنین در این تماس‌ها مواردی همچون مشکلات خانوادگی مطرح شد که به بخش‌های مشاوره‌یی ارجاع داده شدند. خط ۱۴۸۰ خط مشاوره تلفنی ماست که معمولا مشاوره‌های طولانی‌مدت می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر