اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۷۹

تجلیل رییس‌جمهور از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه برتر کشور

ساری رییس‌جمهور در نخستین مجمع ملی سلامت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در سلامت در زمینه جلب همکاری‌های بین بخشی تجلیل کرد. حسن روحانی در این مراسم که در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار شد، با اهدای تندیس ملی مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت و لوح تقدیر، از قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در سلامت در زمینه جلب همکاری‌های بین بخشی تجلیل کرد.


دستگاه‌های مسوول از بروز فساد اقتصادی جلوگیری کنند

گروه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دستگاه‌های مسوول با افزایش نظارت خود مانع از بروز فسادهای اقتصادی باشند. آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی دیروز در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد با اشاره به نقش دستگاه‌های نظارتی اظهار داشت: دستگاه‌های مسوول باید با افزایش نظارت و با استفاده از اهرم‌های نظارتی مانع بروز فسادهای اقتصادی شوند.

وی افزود: تسهیلات بانکی می‌تواند در توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشد و سبب توسعه اقتصادی و رونق تولید در بخش غیردولتی شود که در این راستا دستگاه‌های نظارتی باید با نظارت و کنترل ارائه این تسهیلات از طریق بانک‌ها را سهولت بخشند.


بازدید مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره

از منطقه مرکزی

اراک مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و هیات همراه در برنامه‌یی یک روزه از فشارشکن‌های شهید مهدوی، شهید میرزایی و تاسیسات قم بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه مرکزی، جعفری‌نسب و هیات همراه با حضور در فشارشکن‌ها و تاسیسات نفتی منطقه مرکزی از نزدیک با روند فعالیت‌های این دو مرکز آشنا شدند. براساس این گزارش، جعفری‌نسب در حاشیه این بازدید‌ها با کارکنان این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد.


افزایش 206‌ درصدی سرمایه‌گذاری

در معادن گلستان

گرگان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که میزان سرمایه‌گذاری در معادن استان در 11 ماهه گذشته 206‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. هومن هادیان دیروز اظهار داشت: امسال 34میلیارد و 50میلیون ریال در بخش برداشت معادن استان سرمایه‌گذاری شد. وی، میزان کلی سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان را 254میلیارد و 898میلیون ریال اعلام کرد و از رشد 11‌درصدی میزان استخراج مواد معدنی در گلستان خبر داد.


خرید کالای ایرانی کمک به تولید داخلی است

بوشهر رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خرید کالای ایرانی به ویژه در آستانه نوروز و خرید عید کمک خوبی به رونق تولید و اقتصاد داخلی است. سیدحسین حسینی‌محمدی دیروز افزود: مردم با خرید کالاهای ایرانی و تولید داخلی به خصوص در آستانه نوروز و خرید عید می‌توانند در عمل به شعار اقتصاد مقاومتی تحقق بخشند. وی ادامه داد: استفاده از کالای ایرانی باعث اشتغال و رفاه عمومی در جامعه می‌شود به همین دلیل باید با خرید کالاهای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی، حفظ اشتغال و اقتصاد جامعه حمایت کرد.


راه‌اندازی 8743 واحد صنعتی در دولت یازدهم

سبزوار مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: 8 هزار و 743 واحد صنعتی با ایجاد زمینه اشتغال 151 هزار و 96 نفر با حمایت دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته در کشور فعالیت خود را آغاز کردند. علی یزدانی‌مهر در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های خوشاب، جوین و جغتای در استان خراسان‌رضوی افزود: با تلاش دولت و پرداخت تسهیلات، حدود 3 هزار واحد صنعتی نیز در کشور احیا شدند. وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که بخش مهمی از دلیل تعطیلی واحدها در سطح شهرک‌های صنعتی، نبود بازار مصرف برای تولیدات آنها بوده است.


ایجاد ۷هتل جدید در کرمان

گروه معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ایجاد 7 هتل جدید در کرمان طی سال آینده خبر داد. محمد جهانشاهی دیروز در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵‌درصد به ظرفیت اشتغال حوزه گردشگری استان کرمان اضافه شده است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کرمان ۳۵ هتل داریم، افزود: در سال جدید 7 هتل به هتل‌های استان کرمان اضافه خواهد شد. جهانشاهی با اشاره به اینکه در چندین شهرستان استان کرمان هتل نداشتیم، بیان کرد: نخستین هتل در شهرستان راور به صورت هتل آپارتمان و در شهرستان بافت نخستین هتل کپری افتتاح شده است.


پروژه تقاطع غیرهمسطح مقداد افتتاح می‌شود‌

قم معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح مقداد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان در هفته جاری خبر داد. علیرضا، قاری قرآن با اشاره به احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح مقداد اظهار داشت: موقعیت این پروژه در امتداد بزرگراه امام علی با تقاطع عمار یاسر است که بزرگراه امام علی را به عنوان کمربندی به بلوار عمار یاسر متصل می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر