اخبار

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۷۱

کاهش 35 درصدی حجم فایل‌های به‌روزرسان ویندوز

انگجت| طرفداران سامانه عامل ویندوز می‌توانند خوشحال باشند که از این پس حجم کمتری از اینترنت آنها برای بارگذاری فایل‌های به روزرسان ویندوز 10 مصرف خواهد شد.

با به روزرسانی پلتفورم یکپارچه به روزرسانی ویندوز از اواخر بهار امسال حجم فایل‌های به‌روزرسان ویندوز 10 تا 35 درصد کاهش می‌یابد و این کار با برنامه‌ریزی بهتر و منعطف‌تری قابل انجام است.

اقدام مذکور با اعمال برخی تغییرات فنی در سیستم به روزرسان ویندوز 10 صورت گرفته و البته مایکروسافت از اعلام جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.

قرار بود تازه‌ترین وصله‌های امنیتی مایکروسافت در ماه فوریه عرضه شود. اما این شرکت عرضه این وصله‌ها را تا دو هفته دیگر به تاخیر انداخته است.


خطای انسانی عامل از کار افتادن خدمات «کلود آمازون»

ری کد| شرکت آمازون بعد از گذشت چند روز از اختلال در خدمات کلود خود سرانجام عامل این مساله را خطای انسانی اعلام کرد. این مشکل هزاران وب سایت را به مدت چند ساعت از دسترس خارج کرد.

آمازون با ارسال پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که یکی از کارمندانش در زمان تلاش برای رفع مشکلی در سیستم صدور صورت حساب به‌طور تصادفی تعدادی رایانه سرور را آفلاین کرده و با این کار برای هزاران مدیر و میلیون‌ها کاربر وب سایت‌های مختلف مشکل ایجاد کرده است. خاموش شدن این سرورها عملکرد برخی سیستم‌های فرعی بر روی سرورهای دیگری را هم دچار مشکل کرده و این فرایند بطور تصاعدی ادامه یافته است. رفع این مشکل که بطور گسترده در امریکا رخ داد چند ساعتی به طول انجامید و تنها با راه‌اندازی مجدد سرورهای شرکت آمازون ممکن شد. این شرکت می‌گوید در حال ایجاد برخی تغییرات است تا در صورت وقوع برخی خطاهای مشابه انسانی دسترسی به خدمات کلود آمازون ناممکن نشود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها طی سال‌های آینده ارائه خدمات کلود به یک کسب و کار 14 میلیارد دلاری برای شرکت آمازون مبدل می‌شود و لذا بخش عمده‌یی از درآمد آن از محل ارائه این خدمات تامین می‌شود.


به روزرسانی برنامه موبایلی «جی‌میل»

اندرویدهدلاینز| جیمیل برنامه موبایلی خود را به روز کرده تا کاربران اندرویدی به میانبرهای بیشتری برای استفاده از برنامه یاد شده دسترسی داشته باشند.

تا پیش از به روزشدن برنامه موبایلی جیمیل تنها میانبر طراحی شده در درون این برنامه مربوط به نگارش و ارسال برنامه یا Compose بود.

اما حالا تغییرات تازه‌یی در برنامه جیمیل رخ داده تا علاوه بر دسترسی به میانبر Compose کاربران درآن واحد به میانبرهایی برای چند حساب کاربری دسترسی داشته باشند و به سرعت بتوانند محتوای آنها را مشاهده کنند. همچنین می‌توان تمامی این میانبرها را به روی صفحه اصلی نمایشگر منتقل کرده و مشاهده کرد تا دسترسی به آنها با یک بار کلیک ممکن شود. البته این قابلیت تنها برای حداکثر سه حساب کاربری در جیمیل قابل استفاده است. به روزرسانی یاد شده در برنامه جیمیل در فروشگاه گوگل پلی اعمال شده و کاربران با نصب و استفاده از آن می‌توانند به خدمات به روزشده دسترسی پیدا کنند. خدمات یادشده تنها برای کاربران سیستم عامل Android 7.1 و به بالا در دسترس است و کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نمی‌توانند از آن استفاده کنند.


هدفونی که حواستان را جمع می‌کند

ورج| کارآفرینان کانادایی هدفون‌های جدیدی ساخته‌اند که از حواس پرتی کاربر جلوگیری و مغز او را برای تمرکز بیشتر آماده می‌کند.

این هدفون Mindset نام گرفته و اکنون برای جمع‌آوری سرمایه در وب سایت Kick Starter رونمایی

شده است.

هدفون بی‌سیم Mindset ظاهری معمولی دارد و حتی کاربر می‌تواند به وسیله آن به موسیقی نیز گوش کند. تنها نکته متمایز آن از هدفون‌های معمولی وجود پنج الکترود در قسمت داخلی دسته‌های آن است. کاربر پس از قرار دادن هدفون روی گوشی‌ها اپلیکیشن مخصوص به آن را باز و هدفون را فعال می‌کند.

به این ترتیب الکترودها امواج مغزی فرد را بررسی می‌کنند. چون الگوهای امواج مغزی هنگام خواب و تمرکز متفاوت است، الکترودها به سرعت حواس پرتی فرد را ردیابی و سپس نوعی موسیقی پخش می‌کند. کاربر با شنیدن صدای موسیقی متوجه حواس پرتی خود شده و دوباره تمرکز می‌کند. طی گذر زمان هشداردهی به کاربر حواس پرت، به مغز آموزش می‌دهد تا بیشتر تمرکز کند.


«ناسا» در پی راه‌اندازی سیستم هشدار زودهنگام فضایی

زی نیوز| ناسا در پی راه‌اندازی یک سیستم جدید است که علائم هشدار‌دهنده از یک نوع رویداد آب و هوایی فضا را بسیار زودتر از تکنیک‌های پیش‌بینی کنونی شناسایی کند.

این سیستم جدید زمان اضافی و حیاتی را برای کمک به فضانوردان فراهم خواهد کرد.

خورشید گاهی با انفجار نور، مواد خورشیدی یا فوران ذرات انرژی فوق‌العاده سریع به صورت یک مجموعه بر آب و هوای فضا تاثیر می‌گذارد. میدان مغناطیسی زمین و جو از ما در برابر بسیاری از اثرات مضر آب و هوایی فضا محافظت می‌کند، اما فضانوردان در مدار پایین زمین یا حتی (روزی) در فضای بین سیاره‌یی بیشتر در معرض آب و هوای فضا از جمله انفجار ذراتی به نام ذرات پر انرژی خورشیدی SEPs که به سرعت حرکت می‌کنند، قرار دارند. به همین دلایل در حال حاضر ناسا در حال توسعه سیستم‌هایی است که پیش از ورود این ذرات خورشیدی به فضانوردان آینده هشدار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر