روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۶۲

استیضاح وزیر کشور تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده است؛ایلنا| جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تایباد از تقدیم استیضاح وزیر کشور به هیات‌رییسه خبر داد و گفت: این استیضاح هم‌اکنون تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده است و کماکان در حال پیگیری این مساله هستیم. او یادآور شد: با این حال رایزنی‌ها با وزارت کشور برای برگزاری جلسه مشترک با وزیر جهت بیان مطالبه‌های نمایندگان ادامه دارد اما تاکنون جلسه‌یی به این منظور برگزار نشده است.

تولید سوخت نیروگاهی در بازه زمانی

10 ساله؛ایرنا| بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر دیروز در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام، با تشریح تاثیرات متقابل برجام در حوزه‌های مختلف انرژی هسته‌یی افزود: در حوزه نیروگاهی، مدت‌ها قبل، وارد این حوزه شدیم اما به دلایل سیاسی و وقفه‌یی نسبتا طولانی که ایجاد شد، الان در وضعیتی هستیم که شروع به راه رفتن کرده‌ایم. وی همچنین افزود: ما می‌توانیم در یک دوره 10ساله به سمت تولید سوخت نیروگاهی برویم؛ در حالی که همه کشورها این مسیر را 20 ساله رفتند و این از مزایای برجام است.

آغاز به‌کار رسمی ستاد انتخابات کشور؛صدا و سیما|ستاد انتخابات کشور با حضور وزیر کشور به‌طور رسمی آغاز به کار کرد. فعالیت‌های این ستاد از دیروز به‌طور رسمی با حضور وزیر کشور آغاز شد و از این پس فعالیت‌های اجرایی انتخابات در این ستاد اجرا و مدیریت می‌شود. نمایندگان شورای نگهبان و هیات مرکزی انتخابات نیز در ستاد انتخابات کشور مستقر می‌شوند.

خودخواهی‌ها به کشور آسیب زده است؛ایرنا| مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره 22 شهید روستای مرزنکلاته بخش بهاران شهرستان گرگان گفت: امروزه منیت‌ها و خودخواهی‌ها باعث ضربه و آسیب کشور و ایجاد مشکلاتی برای مردم در بخش‌های مختلف شده است. وی افزود: برای رهایی از مشکلات و گرفتاری‌ها باید در راه شهیدان و در مسیر استقلال، آزادی، عدالت، صداقت، شرافت و جوانمردی حرکت کنیم. پزشکیان با تاکید بر اینکه باید همه و ازجمله نمایندگان و مسوولان به حرف و سخن خود پایبند باشند، افزود: وعده دادیم که کشور را با حل مشکلات و تنگناها؛ به عزت و سربلندی برسانیم، درحالی که برای رسیدن به پست و مقام حاضر به تخریب دیگران بوده و به بسیاری از قول‌های خود نیز وفا نکرده‌ایم.

اجرای قانون جامع انتخابات به انتخابات سال۹۶ نمی‌رسد؛خانه ملت| حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره آخرین وضعیت تدوین لایحه قانون جامع انتخابات در دولت، گفت: لایحه قانون جامع انتخابات در شرایط کنونی در کمیته سیاسی و دفاعی دولت در حال بررسی است و نشست‌های این کمیته در روزهای چهارشنبه هر هفته برای رسیدگی به مواد

باقی‌مانده برگزار می‌شود. وی افزود: با توجه به روند بررسی لایحه قانون جامع انتخابات در دولت، فکر نمی‌کنم که این لایحه برای اجرا به انتخابات خرداد سال آتی برسد، اما اراده دولت بر این است که هرچه سریع‌تر لایحه مذکور را برای تصویب به مجلس ارسال کند.

دومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری 17 اسفند برگزار می‌شود؛ایرنا| دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌یی که به امضای آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رییس این دبیرخانه رسیده، آورده است: به اطلاع نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم، می‌رساند که دومین اجلاس رسمی این مجلس، از تاریخ 17 تا 18 اسفند، به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام‌خمینی(ره)، تشکیل می‌شود.

هرگونه انحراف در مذاکرات سوریه قابل‌قبول نیست؛ایرنا| سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: متاسفانه نیروهایی وجود دارند که ترجیح می‌دهند، گفت‌وگوها درباره پایان بحران سوریه را به موضوع تغییر حکومت قانونی این کشور بکشانند که از نظر ما قابل‌قبول نیست. ریابکوف درباره ابعاد مختلف مذاکرات سوری-سوری گفت: همکاری و ابتکار مسکو، تهران و آنکارا که منجر به برگزاری مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان شد، اوضاع سوریه را بهبود بخشید.

تغییر موضع ترامپ در قبال برجام؛ایسنا| شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امریکا با اشاره به انتقادات رییس‌جمهوری امریکا علیه توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 گزارش داد: لحن دونالد ترامپ در اتخاذ موضع در قبال توافق هسته‌یی تغییر کرده و وی برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش این توافق را پاره نخواهد کرد، چراکه امریکا و اسراییل دریافته‌اند چنین کاری پیامدهایی غیرقابل پیش‌بینی دارد.

واکنش وزارت خارجه به گزارش حقوق بشری امریکا؛ایسنا| بهرام قاسمی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش سالانه حقوق بشری وزارت امورخارجه امریکا که طی آن به موضوع ایران نیز پرداخته است، ضمن محکومیت ادعاهای مطرح شده در این گزارش اظهار داشت: دولت امریکا به‌دلیل کارنامه بسیار بد و تیره حقوق بشری خود چه در داخل آن کشور و چه در سطح بین‌المللی در موقعیتی نیست که بتواند پیرامون وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهارنظر کند.

بحثی برای تجدید مناسبات ایران و عربستان صورت نگرفت؛ایلنا| مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان در ارتباط با شایعه قرار گرفتن راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان در راس ائتلاف نظامی موسوم به ناتوی عربی با رهبری عربستان‌سعودی گفت: این چیزی نیست که از مجاری رسمی و مقامات ذی‌ربط پاکستان تایید شده باشد اما اگر این مساله صحت داشته باشد و صورت بگیرد ما مراتب ناخشنودی‌مان را از این بابت اعلام می‌کنیم. وی همچنین در ارتباط با اینکه آیا در حاشیه نشست اکو با کشورهای عضو برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان در امر حج گفت‌وگویی صورت گرفته یا نه؟ گفت: این امر واسطه‌گری محسوب می‌شود و از این رو در دیدارهای این دوره برای تجدید مناسبات ایران و عربستان بحثی نشد.

اس‌‌300 با موفقیت آزمایش شد؛ایسنا| سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ تحت عنوان رزمایش دماوند با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری در میدان تیر یکی از یگان‌های پدافندی کشور مورد آزمایش قرار گرفت. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پدافند هوایی ارتش، ارزیابی توانایی سامانه اس‌۳۰۰ در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدیدهای بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافند هوایی در به‌کارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر