هزینه‌های خروج بریتانیا

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۵۵


تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به درگیری اتحادیه اروپا با ترزا می ‌بر سر خروج از این اتحادیه اختصاص داده است. بر این اساس، کمی قبل رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند که یک فاکتور ۶۰ میلیارد یورویی در انتظار لندن است. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا وعده داده که مذاکرات خروج کشورش از اتحادیه اروپا را در ماه مارس آغاز کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه پژوهشی ژاک دلور، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سالانه

۱۰ میلیارد یورو از بودجه این اتحادیه خواهد کاست. در گزارش این موسسه فرانسوی آمده است که برای جبران این کاهش بودجه راهکارهای متفاوتی وجود دارد. از جمله می‌توان به افزایش سهم پرداختی اعضای اتحادیه یا توقف بودجه‌های پرداختی در بخش‌های مختلف از جمله سیاست خارجی اشاره کرد. در حال حاضر کشورهای آلمان، هلند و سوئد بیشترین سهم پرداختی را در اتحادیه اروپا دارند که در صورت افزایش سهم پرداختی برای جبران کسری بودجه اتحادیه این کشورها بیش از سایرین ضرر خواهند کرد.


واشنگتن‌پست:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به مساله اخراج مکزیکی‌ها از امریکا اشاره دارد. این روزنامه در گزارشی به مشکلات این ملیت پرداخته است. این گزارش در حالی است که کمی قبل نیز برخی خبرها نشان از خودکشی یک مرد مکزیکی پس از اخراج از امریکا داشت. گوادالوپه اولیواس والنسیا که ۴۵ سال داشت پس از آنکه ماموران مهاجرتی امریکا او را به کشورش برگرداندند، در مرز امریکا و مکزیک خود را از روی پل پرت کرد. طولی نکشید که او پس از بیهوشی در بیمارستان جان خود را از دست داد. مقام‌های مهاجرتی مکزیک گفته‌اند پیش از این اولیواس دو بار دیگر هم از امریکا اخراج شده بود. به گفته شاهدان عینی اولیواس پیش از اقدام به خودکشی با حالتی «مضطرب» فریاد می‌زد که نمی‌خواهد به کشورش برگردد.


آس:

تیتر یک این روزنامه به فرناندو تورس، مهاجم اتلتیکومادرید اشاره دارد که به تازگی از بیمارستان مرخص شده است. او که از ناحیه سر به‌شدت مصدوم شده بود، به هواداران حتم داد که خطر از بیخ گوش او گذشته و به زودی به میادین بازخواهد گشت. پس از ضربه سختی که از سوی مدافع حریف به سر تورس وارد شد، او بیهوش روی زمین افتاد و سریعا به بیمارستان منتقل شد. شدت ضربه به حدی بالا بود که دیگو سیمئونه گفت از سمت نیمکت صدای برخورد را شنیده است. باشگاه اتلتیکو ابتدا حضور تورس در بیمارستان را تایید کرد و کمی بعد، مدعی شد که وضعیت مهاجم اتلتیکومادرید مثبت است و او به هوش آمده و اوضاعش پایدار است. او سپس از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد تا به هوادارانش حتم دهد مشکلش جدی نیست. او توییت کرد: « از همه ممنونم که آن‌قدر به فکر من هستید و در پیام‌هایتان از من حمایت می‌کنید. من فقط ترسیده بودم. امیدوارم هر چه سریع‌تر به میادین برگردم.» در طول مدتی که مهاجم اتلتیکومادرید در بیمارستان بود، بازیکنان و هم‌تیمی‌های قدیم او در شبکه‌های اجتماعی از او حمایت کرده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر