ضرر 75میلیون دلاری «دیوار بزرگ چین»

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۵۴

فیلم «دیوار بزرگ چین» بزرگ‌ترین همکاری سینمایی امریکا و چین نتوانست عملکردی مطابق انتظار در گیشه سینماها داشته باشد. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فروش بسیار ناامیدکننده 34.8میلیون دلاری فیلم «دیوار بزرگ چین» در گیشه سینماهای امریکا، آینده همکاری‌های سینمایی میان بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی جهان را در هاله از ابهام قرار داده است.

این فیلم که کارگردانی آن را «ژانگ ییمو» کارگردان نامدار چینی بر عهده دارد و «مت دیمون» ستاره هالیوودی بازیگر نقش اصلی آن است به احتمال فراوان با پایان اکران جهانی خود با ضرری 75 میلیون دلاری برای سازندگان همراه خواهد بود.

در این فیلم «مت دیمون» در نقش یک سرباز کهن چینی ایفای نقش کرده که به مبارزه با موجودات شیطانی می‌پردازد و البته حضور او در نقش اول این فیلم در ابتدا با انتقاداتی همراه بود، چرا که بسیاری از چینی‌ها معتقد بودند نباید از یک بازیگر امریکایی و سفیدپوست در نقش یک ابرقهرمان چینی استفاده کرد.

«دیوار بزرگ چین» که با هزینه 150میلیون دلاری ساخته شده است، تاکنون 171میلیون دلار در سینماهای چین فروخته که رقمی ناامیدکننده برای این فیلم محسوب می‌شود و پیش‌بینی‌ می‌شود مجموع فروش جهانی این فیلم در چین، امریکا و دیگر کشورها به رقم 320میلیون دلار برسد و باید در نظر گرفت که میلیون‌ها دلار نیز صرف تبلیغات این فیلم شده است.

دیوار بزرگ یک فیلم حماسی- تاریخی، علمی-تخیلی امریکایی به کارگردانی ژانگ ییمو و نویسندگی تونی گیلروی، دوگ میرو و کارلو برنارد است. از بازیگران آن می‌توان به مت دیمون، پدرو پاسکال، ویلم دفو، لو هان و اندی لاو اشاره کرد. دیوار بزرگ در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ در چین به نمایش در آمد و سپس در ۱۷ فوریه ۲۰۱۷ توسط یونیورسال استودیوز در ایالات متحده اکران شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر