ایرانشهر

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۴۳

قالیباف: ۷۰ هزار خانواده در تهران به نان شب نیاز دارند

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 29 پروژه عمرانی و اجتماعی منطقه 8 تهران گفت: برای این پروژه‌ها 90 میلیارد تومان هزینه شده است. وی افزود: از زمانی که توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کرده‌ام چند نکته مدنظرمان بوده و باورمان بوده که شهرداری یک سازمان صرفا خدماتی نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی است. وی تصریح کرد: اتوبان امام علی سالیان سال رها شده بود و وقتی خواستم کار را شروع کنیم کسی باور نداشت شدنی باشد. در نظام‌آباد نیز وقتی آمدم، می‌گفتند تکلیف اتوبان را مشخص کنید و اگر نمی‌خواهید خانه‌های‌مان را از طرح خارج کنید. اکنون این اتوبان به طول 38 کیلومتر است که 57پل بزرگ از روی آن می‌گذرد و حتی یک مسیر شرقی و غربی را قطع نکرده‌ایم.

وی گفت: گاهی اوقات در بیان مطالب بعضی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و منصفانه قضاوت نمی‌کنند. حرف‌شان این است که شهرداری 100 جا را خراب کرده و حالا 2 اتوبان ساخته است. به هیچ عنوان به نرم‌افزارهای اجتماعی و فرهنگی اعتنا ندارند و ما را به سخت‌افزاری متهم می‌کنند.

قالیباف در پاسخ به ادعای این افراد گفت: سوال ما این است که کدام وقت را سراغ دارید و در چه زمانی در حوزه مسائل فرهنگی، هنری، مذهبی و موضوعات اجتماعی به اندازه این دوره توجه شده است. شهردار تهران ادامه داد: خطابم کسانی هستند که چند دهه بر این کشور و سازمان‌ها مدیریت کرده‌اند اما انجام وظیفه نکرده‌اند و حالا انتقاد غیرمنصفانه می‌کنند.

وی گفت: لحظه‌یی از فقرا غفلت نکرده‌‌ایم، اساس کمک به این افراد مردم بوده‌اند نه شهرداری. البته شهرداری وظیفه انسانی و اسلامی دارد و اگر فردی گرسنه شب سر بر بالین بگذارد شرعا مسوولیم، ولی نگاه‌مان این بوده که مردم خودشان اهل خیر و کمک هستند. شهردار تهران اظهار کرد: به همین دلیل 70 هزار خانواده‌یی که تحت پوشش هیچ سازمان و خیریه‌یی نیستند اما نیازمند به نان شب هستند، مردم کمک‌شان می‌کنند و شهرداری فقط اطلاع‌رسانی دارد.


‌جابه‌جایی 50 میلیون مسافر ناوگان جاده‌ای در نوروز 96

رییس هیات‌مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری با اشاره به ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان سواری کرایه با نرخ ۱۲ درصد، از نبود شرایط مناسب برای نوسازی ناوگان اتوبوسی انتقاد کرد و گفت: برای سود‌ده کردن حمل و نقل جاده‌یی باید «به‌روز‌‌سازی» در دستور کار باشد. به گزارش فارس، حسن مومنی ‌‌اظهار کرد: برای ایام نوروز سال 96، تعداد یک‌میلیون و 750 هزار صندلی ناوگان عمومی جاده‌یی مسافری در نظر گرفته‌ایم که امکان افزایش آن هم وجود دارد.

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 50میلیون مسافر از طریق حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌یی امکان سفر دارند. مومنی با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی چندان مناسب نیست، افزود: با این حال یکی، دو شرکت تولیدکننده اتوبوس که بین کل شرکت‌های تولیدکننده فعال هستند، هرچه تولید کرده‌اند را ما خریداری کرده‌ایم و بقیه کارخانه‌های سازنده هم فعال نیستند. رییس هیات‌مدیره کانون سراسری کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان و خدمه اتوبوس از سوی سازمان راهداری جهت خدمات‌دهی بهتر در نوروز اشاره کرد. مومنی درباره بروز تاخیرات در مبدا برای ناوگان اتوبوسرانی عمومی جاده‌یی گفت: در ایام نوروز به دلیل آنکه اغلب صندلی‌ها ‌‌به فروش می‌رسد و ظرفیت تکمیل است، تاخیر در مبدا نداریم ضمن آنکه درباره تاخیر در مقصد هم باید گفت که‌‌ در صورت شرایط مساعد جوی، در ناوگان عمومی‌ جاده‌یی، تاخیر در مقصد‌ چندان زیاد نیست.


هدف‌گذاری افزایش آزادراه‌ها به 7500 کیلومتر

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون طول آزادراه‌های کشور ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر است و در پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور (سال ۱۴۰۰) باید به ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، امیر امینی افزود: در برنامه ششم توسعه قرار است ۲۵‌درصد احداث شبکه حمل‌ونقل جاده‌یی کشور از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود. وی با بیان اینکه دولت باید با مشوق‌های مالیاتی و تضمین‌های مناسب زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در بخش توسعه شبکه ریلی و جاده‌یی فراهم کند، گفت: در صورتی که برای توسعه زیربناهای حمل و نقل به منابع عمومی دولت وابسته باشیم اهداف ما در این بخش محقق نخواهد شد، مگر اینکه با حمایت دولت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افزایش یابد. معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از طرفی نگهداری راه‌ها به خصوص راه‌های شریانی برای وزارت راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد و حضور بخش خصوصی در حوزه نگهداری راه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات کمبود منابع مالی نگهداری راه‌ها را برطرف کند. به گفته امینی، با توجه به تردد وسایل نقلیه در شبکه راه‌های کشور، حدود ۲۷هزار کیلومتر از شبکه راه‌های شریانی کشور دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی است و با واگذاری نگهداری این راه‌ها به بخش خصوصی، این بخش می‌تواند از محل عوارض عبوری، نگهداری آن را نیز بر عهده گیرد. این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ما چاره‌یی جز این نداریم که از بخش خصوصی برای نگهداری راه‌های شریانی کشور حمایت کنیم، زیرا بخشی از این شبکه برای نگهداری بدون توجیه اقتصادی است و دولت باید از آن نگهداری کند، اما نگهداری بخشی از شبکه شریانی کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی، توجیه اقتصادی دارد.

امینی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ نگهداری غالب آزادراه‌ها برای ما زیانده بودند، یادآور شد: اما هم‌اکنون با برقراری عوارض منطقی در بیشتر آزادراه‌های کشور تقریبا در تامین هزینه نگهداری آنها به نقطه سربه سر رسیدیم، هرچند که در پرداخت عوارض عبوری مقاومت زیادی انجام می‌شود و بیشتر به دنبال استفاده از خدمات بدون پرداخت هزینه‌های آن هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر