روی کدال نشست

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۲۲

نخستین پیش‌بینی «خراسان» در سال 96

شرکت پتروشیمی خراسان نخستین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 113تومان اعلام کرده که نسبت به EPS سال جاری معادل 10‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. پیش‌بینی درآمد این شرکت در سال مالی 96 در مقایسه با سال مالی جاری شامل افزایش 13درصدی فروش خالص و ارائه خدمات، افزایش 16درصدی سود ناخالص، افزایش 15درصدی سود عملیاتی و همچنین افزایش 10درصدی سود خالص است. «خراسان» سود خالص در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، را مبلغ 202میلیارد و 338میلیون تومان برآورد کرده است. یادآوری می‌شود سود خالص این شرکت فرابورسی در سال مالی منتهی به 30 اسفند 95، مبلغ 183میلیارد و 360میلیون تومان و سود به‌ازای هر سهم 102تومان اعلام شده است.


انجام معامله عمده « ونیکی4»

روز گذشته معامله عمده شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی4) به شرح زیر انجام شد. براساس گزارش معاونت بازار، شنبه مورخ 14/12‌/1395، تعداد 3میلیارد و 386میلیون سهم معادل 49‌درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش یک‌هزار و 400میلیارد تومان، توسط شرکت بانک تجارت به صورت یکجا و نقد و اقساط (طبق شرایط اعلامی) و به قیمت پایه هر سهم 425.3 تومان عرضه و انجام شد. معامله مذکور تا احراز شرایط به صورت غیرقطعی باقی خواهد ماند.

«وبانک» فروشنده سهام شرکت‌های بورسی

سرمایه‌گذاری توسعه ملی بعد از فروش بلوک 42.7‌درصد سرمایه‌گذاری نیرو، از فروش ۳۳‌درصد شرکت یک زیرمجموعه غیربورسی و کل مالکیت در پتروشیمی خارک خبر داد. سرمایه‌گذاری توسعه ملی درحالی بعد از ناکامی در فروش بلوک 8.5درصدی لامیران، 20 بهمن قادر به واگذاری 31.6میلیارد تومانی 42.7‌درصد سهام سرمایه‌گذاری نیرو به سرمایه‌گذاری نیرو شد که از فروش دو زیرمجموعه دیگر خبر داد و امروز با رشد اندک قیمت در روز منفی شاخص روبه‌رو شد. براساس این گزارش، هادی مورخ معاون مالی و اداری «وبانک» در نامه‌یی به شرح زیر، برنامه فروش 33درصدی شرکت توسعه صنعتی و معدنی توسعه ملی (سهامی خاص) و کل مالکیت در پتروشیمی خارک را اعلام کرده است.


علت توقف نماد «خگستر»

اعلام واگذاری ۷۰‌درصد فنرسازی خاور، موجب توقف نماد گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو به‌دلیل تغییر در ارقام درآمدی شد. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو درحالی 23 اسفند شاهد عرضه 16‌درصد سهام توسط ایران خودرو خواهد بود که 24 اسفند هم ایران خودرو به وکالت از این شرکت، بلوک 70درصدی فنرسازی خاور را عرضه خواهد کرد.

این بلوک شامل بیش از 69میلیون و 983هزار سهم «خفنر» است که به قیمت هر سهم 477تومان و به ارزش پایه بیش از 33.4میلیارد تومان به‌صورت 30‌درصد و باقی اقساط واگذار خواهد شد. با این شرایط نماد «خگستر» قبل از شروع معاملات امروز به‌دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهند این شرکت 150میلیارد تومانی، اقدام به افزایش درآمد 99میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌گذاری‌های سال جاری کرده و سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با 22‌درصد افزایش، 785ریال درنظر گرفته است. از سوی دیگر سود هر سهم سال مالی آینده را با 4‌درصد کاهش 75ریال پیش‌بینی کرده که ناشی از حذف درآمد سود سهام سال 96 فنرسازی خاور است. با این اوصاف باید منتظر بازگشایی نماد این زیرمجموعه ایران خودرو و احتمالا توضیحات مدیران آن در روزهای آینده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر