اخبار کلان

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۱۱

معافیت مالیاتی برای

کسب و کارهای کساد

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: وصول مالیات تنها به موجب قانون مالیات‌های مستقیم انجام می‌شود.

سیدکامل تقوی‌نژاد درگفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مالیات اصناف گفت: اصل این است که مالیات وصول نمی‌شود؛ مگر به موجب قانون و قانون نیز می‌گوید، هرکه در کشور فعالیتی انجام می‌دهد، باید اظهارنامه بدهد.

وی با بیان اینکه اظهارنامه نیز به استناد اسناد، مدارک و دفاتر است، افزود: اگر کسی به استناد دفاتر خود ثابت کند که در یک سال درآمدی نداشته یا زیان داشته است، قطعا از او مالیات گرفته نخواهد شد.

تقوی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: حتی اگر این کسبه زیان خود را برای ما ثابت کنند، سال آینده اگر درآمد داشته باشند؛ زیان وی نیز به او برگشته و مستهلک می‌شود.

رییس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه با توجه به مبنای قانون، رکود و رونق در میزان درآمد افراد تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: همانطور که نمی‌شود در دوران رونق چند برابر مالیات گرفت و باید طبق قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام کرد، در دوران رکود که درآمدی ایجاد نمی‌شود؛ مالیاتی هم ندارد بنابراین مساله از این جهت حل شده است.


موانع فکری اجرای طرح «سادا»

معاون اداره‌کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت اقتصاد است، ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد و تحقق این پروژه پیشرفت و تحقق اقتصاد مقاومتی را به همراه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، فرح‌دخت گودرزی در همایش «آشنایی با رویکردهای نوین در پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت» اظهار کرد: فشار کاری را روی دستگاه‌های اجرایی در دولت بیشتر کرده‌ایم تا دستگاه‌ها بتوانند این طرح را اجرا کنند. وی با اشاره به اینکه اجرای سامانه سادا باید تا سال آینده به اتمام برسد، عنوان کرد: عدم همکاری دستگاه‌ها یکی از موانع اجرای این طرح است و این مساله نیز به عدم آگاهی در دستگاه‌ها برمی‌گردد و باید دستگاه‌ها در این زمینه همیشه خود را به‌روز کنند و تمام افراد در سطوح مختلف کاری در دستگاه‌ها به این مساله توجه کنند. گودرزی خاطرنشان کرد: این اطلاعات فقط برای وزارت اقتصاد نیست و حق همه مردم و متعلق به همه آنهاست. مردم نیز باید بدانند ما به چه‌کاری مشغول هستیم و امیدواریم بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح نخستین برنامه‌یی بود که در قانون دیده شد، گفت: تاکنون سابقه نداشته که بخواهیم برنامه‌یی را اجرا کنیم و برای آن قانون در نظر بگیریم. این طرح در متن قانون بودجه سال گذشته قانونی شد و موجب شد تا دستگاه‌هایی که می‌خواستند به نحوی خود را از پوشش طرح خارج کنند، مشمول این طرح شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر